Mångkultur
Här är en annan tråd på samma tema:
www.familjeliv.se/forum/thread/78837514-min-pojkvan-sager-att-han-kommer-att-sla-mig-om
Här är en annan tråd på samma tema:
www.familjeliv.se/forum/thread/78837514-min-pojkvan-sager-att-han-kommer-att-sla-mig-om
Hur kan du vara så säker på att det inte är kulturellt betingat att svensk man går omkring och är så orolig för att hans sambo ska vara otrogen med en mörkhyad att han hotar att misshandla henne om det sker? Vad vet du om denne mans uppväxt?
Tror du inte att det har med kultur att göra att det fortfarande finns tabun bland vissa svenskar att inleda en relation med mörkhyade eller med muslimer? Är det inte samma krafter som ligger bakom att en muslimsk familj vill att deras som ska gifta sig med en muslimsk kvinna? Det tror jag.
Det är intressant att sätta in siffror i ett större sammanhang. Diagrammet nedan visar överrepresentation för brottslighet i olika grupper. Det finns en mycket större koppling mellan låga inkomster och brottslighet än vad det finns mellan invandring och brottslighet.
Den svenska kulturen rymmer så många uppfattningar..
Sverigedemokraten Rasmus Giertz vill att utländska män som våldtar ska skickas hem direkt. Men när det gäller svenska män som våldtar har han en annan lösning: - Till dem har jag bara en sak att säga: sträck på er, skaffa ett gymkort och sluta våldta kvinnor.
www.aftonbladet.se/nyheter/a/m691Xg/sd-politikern-om-svenska-valdtaktsman-skaffa-ett-gymkort
Ja, inkomst är säkert orsaken till att kvinnor blir sämre behandlade i länder som Afghanistan m.fl...
Det finns inga motsägelser i att jobba mot kriminalitet oavsett dess orsak.
Reglerad invandring och förbättrad integration kan verka förebyggande och kan tillämpas parallellt med andra åtgärder för att motverka kriminalitet.
Såklart det finns en koppling mellan kriminalitet och socioekonomiska faktorer, men tråden handlar om kultur...
Vissa avvikelser från samhällets normer, både de informella och moraliska samt i viss mån även enligt lagstiftning, har en tydlig koppling till kultur och andra kulturellt betingade normer.
Kopplingen mellan exempelvis jämställdhet och kultur är svår att blunda för, medan det är högst tveksamt om det finns en koppling mellan jämställdhet och socioekonomiska faktorer.
Såklart det finns en koppling mellan kriminalitet och socioekonomiska faktorer, men tråden handlar om kultur...
Vissa avvikelser från samhällets normer, både de informella och moraliska samt i viss mån även enligt lagstiftning, har en tydlig koppling till kultur och andra kulturellt betingade normer.
Kopplingen mellan exempelvis jämställdhet och kultur är svår att blunda för, medan det är högst tveksamt om det finns en koppling mellan jämställdhet och socioekonomiska faktorer.
Handen på hjärtat, är det i själva verket inte så att det är du som har problem med att kritisera män som kallar kvinnor för "horor" eller "pissfittor" eller män som tystar ner våldtäktsanklagelser eller tipsar om hur man våldtar kvinnor om männen i fråga tillhör det parti som M och KD har gjort sig beroende av?