RosaSmurf skrev 2015-12-16 11:56:42 följande:
Det är skillnad att köra på pulverdieter några veckor per gång och att faktiskt lägga om kosten och gå ner 30kg inför en op. Klarar man det klarar man det även utan op om man fortsätter med samma mat.
Vad är det du inte förstår? Fetma klassas enligt WHO som en KRONISK sjukdom och det hjälper inte att "äta rätt" för INGEN orkar vara konstant hungrig för man har förstärkta hungersignaler eller äta för mycket för de är försvagade.
Skulle du själv orka gå runt och ALDRIG känna dig mätt? Skulle du inte äta tills du upplevde mättnadskänsla då? Det kan ingen med fetma göra för då går man upp i vikt. Det är alltså helt och hållet ett fysiskt fel och forskningsresultat visar att operation är den enda hållbara metoden.
GBP är ett verktyg där omkopplingen i huvudsak görs för att återställa hormonbalansen och frigörandet av rätt mängd av signaler till hjärnan så man inte överäter för man är svinhungrig eller för mycket för mättnadssignalerna inte fungerar som de ska. Om du tror att din "allmänbildning" är mycket att skryta om i ämnet så är det ganska pinsamt.
När det handlar om denna sjukdom fungerar det inte långsiktigt att "äta mindre och röra sig mer" då kroppen på cellnivå hos en fetmapatient inte fungerar som hos andra.
Det är för övrigt jag på bilderna och jag har alltså ett FLERTAL gånger gått ner i vikt till normalvikt, storlek 36/38 och varit tränad men hade alltså fortfarande sjukdomen eftersom det går inte att gå runt och uppleva extrem svält hela tiden. Det längsta jag klarat i hungerväg och att väga normalt är 8 månader, sedan började jag gå upp i vikt igen.
Varför? Enbart för att jag åt tills jag blev mätt vilket allså inte fungerade p.g.a hormonrubbning i tarmen. Är det nåt märkligt med det tycker du?