2,5 årig tjej höll sig i FYRA timmar!
Vår dotter har vi testat på potta ett tag men det har aldrig hänt något. (Hon fyllde 2 i september). Har inte haft ro att sitta mer än ca 3 sekunder. Hon har kunnat hålla sig flera timmar men sedan har kisset kommit i en stor pöl. Tills precis innan hon fyllde två, hon stod i badrummet tillsammans med oss medan vi höll på att duscha och klä på oss....jag såg att hon tog sig mot underlivet och sedan började kissa- av ren reaktion högg jag tag i henne och satte henne på toaletten och där kissade hon färdigt.
Hon lika chockad som jag...hon klarade det.. spontan applåd utbröt och hon var super lycklig.
Efter det så lossnade det, vi fick från början vara supersnabba så fort vi såg, för hon tar sig fortfarande mot underlivet då det är på gång. Nu är det lite lättare då hon förstått vad det hela gått ut på och hon har även lyckats bajsa på toaletten ett par gånger. Varje gång med en stor applåd.
Olyckor händer men tas bara hand om lite försiktigt. Det där med positiv förstärkning ni vet....
Vad jag ville komma fram till var att det förmodligen bara krävs att man lyckas pricka rätt någon gång så kanske det börjar "släppa". Det fungerar dessutom bara på toaletten med toasits inte pottan. Jag tror mammalovis har rätt, de behöver gå genom alla 3 stegen för att bli medvetna om vad som händer själva. Det är lättare att säga till precis när det händer än innan.
Och får man skäll över pölar och blöta byxor så vill de nog inte alls kissa utan går kanske hellre och gömmer sig någonstans för att dölja vad som hänt.
Min syster som tränat sin son med EC sade till mig att det är bättre de har byxor som de blir rejält blöta i än småbyxor som det knapps märks i om de kissat eftersom när de själva lär sig att det känns obehagligt så säger de till snabbare.