2,5 årig tjej höll sig i FYRA timmar!
Min dotter kunde också hålla sig hela dagen på förskolan 9-14 när vi började försöka potträna. Dock fungerade det först när hon blev medveten. Första steget var att tala om när hon HADE kissat, nästa "NU kissar jag" och tredje "nu behöver jag kissa" och då var det bråttom i början. Hon är också en bestämd tjej, så vi fick ta det på hennes villkor. Hon blev blöjfri efter hon fyllt 3 år.
Vi testade att ha henne i trosor en dag ute när hon var 2,5 år, men då kissade hon ner 5-6 trosor på en kort stund då hon började skvättkissa istället, så då la vi ner det. När hon väl själv ville gick det utmärkt. Visst händer det olyckor ibland då hon inte har tid att gå på toa, så är vi iväg får jag säga att ska du eller jag kissa först. På förskolan efter sommaren (nu 4,5 år) blev det 2 olyckor på en dag och en fröken var SÅÅ förvånad, men då var det första veckan på nybyggd förskola (samma pedagoger), men de hade släppt alla rutiner om att de skulle kissa innan de gick ut, så SÅ konstigt var det inte, tyckte jag. Sedan de blivit tuffare med rutiner mot henne har det fungerat.
Ett tips är att lästa böcker om potträning. Busiga Bebben på pottan är bra då barnet får tala om hur det ska vara.