Inlägg från: Nerfherder |Visa alla inlägg
  • Nerfherder

Sverige illa ute? IS står utanför porten.

Anonym (trutten) skrev 2015-08-30 20:57:38 följande:

Detta är omkring det enda jag tänker skriva till en rabiat idiot som svarar på alla inlägg som postas utan att bemöta dom överhuvudtaget, har du hört talkas om tala är silver men att tiga är guld?

Nej, inte förräns nu. Du borde dock leva som du lär, eller hur?
  • Nerfherder
    Tom Araya skrev 2015-08-30 20:58:42 följande:

Jag vill också veta....

Genom att påstå att bilolyckor är farligare än IS så förminskade du IS farlighet drastiskt. Statistik säger att vi har fler bilolyckor än terrorbombningar.
  • Nerfherder
    Anonym (Maja) skrev 2015-08-30 21:05:20 följande:

Hur gjorde han bort sig? Det var ett vettigt inlägg. Förklara dig

Inlägget ovanför ditt
  • Nerfherder
    Tom Araya skrev 2015-08-30 19:27:40 följande:

Vad som kan hända såklart!

Jag antar att du inser riskerna med att gå över gatan utan att först ha blivit påkörd!?

= bilolyckor
  • Nerfherder

[quote=75698298][quote-nick]Tom Araya skrev 2015-08-30 21:21:35 följande:[/quote-nick]Jag saknar påståendet om att bilolyckor är farligare än IS, eller tvärt om....vart hittar du det? Citera inlägget.[/quot

Ok, isf har jag misuppfattat. Vad menade du?

• Nerfherder
    Anonym (missmi) skrev 2015-09-01 11:48:55 följande:

Exakt! Självklart! Frågan är varför politikerna inte förstår det?

Hur vet du att de inte gör det?
  • Nerfherder
    Anonym (missmi) skrev 2015-09-01 12:04:21 följande:

Om det skulle vara fallet så borde de förstå vikten av att informera fölket om att de har läget under kontroll samt att de inte är naiva och bara tycker "synd" om folk. De asylsökande jag har träffat har varit krassa och realistiska, de som kommer från länder som Syrien har en helt annan verklighetssyn än svensken. De tar för sig, det gör de i sitt hemland. Inget fel i det, jag har vänner därifrån, de säger själva att det är så.

Är de asylsökande politiker?
  • Nerfherder
    Tom Araya skrev 2015-09-01 12:15:00 följande:

Det gör de antagligen, men de visar inte det. Det vore ju ytterst pinsamt om de både har tillgång till informationen, förstår information men ändå agerar som om den inte fanns, då återstår bara dumhet och inkompetens som orsak, troligen uppblandat med ideologi (eller snarare orsakat av).

Dum fråga, jag vet men eftersom det är du: hur vet just du detta?
  • Nerfherder
    Tom Araya skrev 2015-08-31 09:27:27 följande:

Jag måste vara lite trög.

Oj den missade jag tydligen.
  • Nerfherder
    Tom Araya skrev 2015-09-01 12:53:10 följande:

Det kan jag inte veta, men jag kan anta det, på vissa grunder....

Politiker har i regel god tillgång till information, det finns de som förser dem med information de inte kan eller har tid att söka upp själv. Det ingår i deras jobb att ha koll på saker som rör de områden där de är satta att fatta beslut inom och de har i regel gott stöd i sin organisation för att ha detta.

Det finns säkert politiker som har svårt att ta till sig och förstå informationen och omvandla det till handling, men jag hoppas de är få. Det finns ju även en varierande svårighetsgrad här, från väldigt lätt till ganska svår.

Det varierar hur mycket ansvar politiker känner för att göra det som verkligen är bäst för Sverige, Sveriges folk och samhälle. Vissa vill hellre vinna kortsiktiga politiska poäng, bli valda/återvalda eller hålla sig till en ideologi.

Ett tydligt exempel på det jag påstår är försvarspolitiken. Jag skulle dock ta över hela tråden om jag i detalj skulle redogöra för det.

Som vanligt, inga källor... tyckande och text.
  • Nerfherder
    Tom Araya skrev 2015-09-01 13:30:17 följande:

Mmm....gäller dock endast FDFMGA's inlägg, ni andra kan inte skylla på det.

Svårt att se då du inte citerat det i ditt inlägg...
  • Nerfherder
    Tom Araya skrev 2015-09-01 14:39:37 följande:

Inlägg #333 och 336 (de enda där detta nämnts) är genom citat svar på FDFMGA's inlägg.

Efterkonstruktioner är du inget bra på, ett fristående inlägg som inte citerar något snnat brukar betyda att man svarar TS.
  • Nerfherder
    Tom Araya skrev 2015-09-01 17:59:49 följande:

Kvalificerad bedömning kallas det.

Har du en annan?Nämnda inlägg är citerande av FDFMGA's inlägg, så det kan knappast råda någon tvivel om vem jag svarade.

I vilket fall som helst så stöder jag ditt uttalande.
  • Nerfherder
    Tom Araya skrev 2015-09-02 06:52:40 följande:

Precis som om du har kommit med något överhuvudtaget för någon att förstå eller missförstå...

Du är bara ute efter att ifrågasätta utan att ha något att säga själv.

Jag håller ju med dig, hur är det att ifrågasätta?
Svar på tråden Sverige illa ute? IS står utanför porten.