Inlägg från: todo nada |Visa alla inlägg
  • todo nada

Sverige illa ute? IS står utanför porten.

Anonym (rasister) skrev 2015-08-29 14:18:06 följande:

Skulle tippa på att hen hittar på allteftersom, för att hålla tråden levande.

Jag tror du har rätt..
  • todo nada
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-29 14:39:20 följande:

OM "bara" en procent tillhör organisation med agenda, hur många från tredje världen har vi tagit emot sista åren? Do the math utan att flumma bort dig.

Hur många av de som invandrar till Sverige tillhör IS?

Kan du inte ta och "flumma" fram det en gång för alla..?
  • todo nada
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-29 15:02:42 följande:

Underligt att det ska vara så svårt för vissa att svara på enkla frågor.

Har fäste, närvarar, befinner sig i landet, behöver du fler synonymer? 

Det spelar ingen roll om man har "lämnat" is och söker fristad från sina krigsförbrytelser eller om man fortfarande är på deras lönelista, ingen av delar har nått att göra i Sverige.

När myndigheter går ut och rakt av säger att dom har noll koll så anser jag det vara alarmerande, du håller inte med?

Men vad bra då, att terrorister eller folk med deras "erfarenhet" jobbar fritt i Sverige har vi sett inatt igen där polis blev anfallna med granater i Stockholm.

Vad är det myndigheterna har noll koll på? Antal IS krigare i Sverige? Då tycker jag att du som vet bättre kan ringa in och upplysa myndigheterna om att det faktiskt är sketa många... Vi får hoppas att de bara säger "okej", och inte ifrågasätter dina uppgifter (eftersom du inte har någon faktagrund att presentera).
  • todo nada
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-29 15:14:54 följande:

Om du anser att ironi är på plats när våra polismän blir anfallna av militärer på gatan i "det fredliga" sverige så lider jag med dig, du nämnde nått om förstånd...

Hur var det nu, do the math, om så "bara" en procent av strömmen består av terrorister på uppdrag...

Viftar de med IS flaggan när dessa attacker pågår? Så vi verkligen är säkra nu på att det är IS krigare som invandrar till Sverige för att kasta stenar på polisen..?

Jag tycker du har mycket påståenden men lite grund. Angående den här matematiken du tjatar om, så tror jag "läxhjälp" vore något för dig.
  • todo nada
    Dasking skrev 2015-08-29 16:31:05 följande:

Det klart att det är USA som är boven i dramat. Snälla kom med ett vettigt förslag på hur vi stoppar mördare och hjärntvättade fundamentalister istället.

Ja, de har absolut bidragit med än väl till att IS är så stabila som de är. Kan inte du ist nämna en konflikt i någon MENA land de senaste 20 åren som USA inte blandat sig i? Det har ju så klart inte att göra med alla oljereserver i området.. Vi alla vet ju att USA ger stort stöd för att attackera problem så som påhittade kärnvapen...
  • todo nada
    FrauCasio skrev 2015-08-29 16:53:59 följande:

Nej det är fakta att här redan finns en massa IS, även de som blivit reryterade i bla svenska moskér och åker ner för att kriga. För mig är dessa människor ganska så störda och jag vill inte ha dessa ute i samhället.

Äntligen!

Jag har frågat flera här i tråden nu om en länk som styrker denna "fakta", men INGEN har kunnat hänvisa till något mer än sitt egna skrivna ord hitills.. Men du skriver utifrån att du är en medveten person, därför hoppas jag nu att du kan dela med dig av denna fakta och upplysa oss andra.
  • todo nada
    FrauCasio skrev 2015-08-29 17:02:25 följande:

Nyheterna säger det var och vartannan dag.

Du vet inte heller riktigt hur det ser ut, ellerhur?
  • todo nada
    Dasking skrev 2015-08-29 17:11:44 följande:

USA har bidragit till mycket skit och kan väl knappast nämnas som ett föredöme rent utrikespolitiskt. Det jag frågade efter var hur du tycker att vi ska stoppa IS nu när de väl finns. För du tycker väl inte att deras metoder att behandla andra människor är OK va?

Jo, självklart tycker jag det är okej att skära huvudet av folk eller dränka dem i bensin och sedan tända på... Tycker du det ens är en nödvändig fråga?

De bör stoppas, och det troligtvis effektivaste sättet är tyvärr via våld. De lär inte ändra sig av att bli bjudna på glass och få en kram.

Vad tycker du själv att vi ska göra för att råda bot på IS?
  • todo nada
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-29 17:25:16 följande:

Säg mig, vad hjälper det att peka finger framför att uppmärksamma dom reella problem vi står inför?

När du kommer med underlag för vad du skriver finns det något att diskutera. Tills dess har jag inte lust att leka hobby psykolog och försöka nysta i dina förutfattade grundlösa meningar.
  • todo nada
    FrauCasio skrev 2015-08-29 17:27:44 följande:

"Jag blev ännu oroligare när jag några dagar senare talade med en man som jag mötte på gymet i Norrköping. Han berättade att jihadister, medlemmar i IS, nu kommer till Sverige som asylsökande. Jag undrade vad de skulle kunna ha att vinna på det. Han svarade: ?När tiden är inne kommer de att resa sig och kalla till jihad också här. Zulmay, du måste förstå att IS inte är ett skämt, de är på riktigt. De sänder så kallade ?sleeping cells? in i landet och bygger på det sättet upp sin beredskap.?

Källa: www.svd.se/jihadister-i-is-kommer-till-sverige-som-asylsokande

Kopierade ett litet stycke då jag inte tror att ni som blundar för detta enorma problem ens klickar in i länkar som talar mot ert vansinne.

Äntligen fakta, män på gym i Norrköping vet bäst!
  • todo nada
    FrauCasio skrev 2015-08-29 17:31:29 följande:

Jag kan fortsätta länka:www.aftonbladet.se/nyheter/article19353948.ab

Men enligt dig är inte ens Säpo fakta då, eller?

EN man som blev telefonintervjuad påstod detta...EN man, singular, solo, alena...

Som ingen ens vet vem han är, eller vad han heter... Lika relevant som flera anonymisars påståenden i olika trådar typ.

Dessutom står det i artikeln "Säpo bekräftar att de känner till videoklippet".. Inte någon som helst bekräftelse för att det finns IS soldater i Sverige... Du ska nog läsa igenom det du länkar lite..
  • todo nada
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-29 17:47:24 följande:

Så med enkla ord, du väljer att bortse från faktum att Sverige är en skattefinansierad terrorbas i eu?

Jag tror jag sätter dig på ignore för allt du gör är upprepar floskler framför att bemöta fakta.

Nått som verkar vara poppis i dagens läge.

Du får däremot en chans till.

VAD hjälper det att peka finger när våra bekymmer är inte i Mellanöstern, problemen finns på svenska gator och här spelar det ingen som helst roll vem som har gjort vad i därnere.

Med konkret förklaring: jag skiter i dina inlägg eftersom det är mycket snack och liten verkstad. Med verkstad i detta fallet menas underlag som styrker det du skriver.

Människor flyr ifrån Mellanöstern pga av krig, krig har skapats med hjälp av västvärlden i dessa länder. Sverige har mer än dubblerat sin förtjänst för export av krigsmaterial. Men intala dig du, att problemet är när dessa människor sätter sina fötter på svensk mark. Det är kanske lättare att ha den inställningen du besitter om man blundar för orsaken till att människor flyr.
  • todo nada
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-29 17:49:03 följande:

Du har konsekvent undvikit alla mina, verklighetsförankrade frågor inte bullskit svara på det så vi glömmer vad som är på tapeten utsvävningar.

Vad rekryterar man till när man delar ut reklam för is?

Tänk om du hade kunnat presentera lite verklighetsförankrad information till det du skriver, vilken trevlig diskussion vi kunde haft då..
  • todo nada
    Dasking skrev 2015-08-29 17:51:08 följande:

Nä det var en dum fråga men jag ville få bort fokuset från USA. Jag tror på kort sikt att det är våld som gäller.Problemet med det är att man riskerar att sänka sig till den nivån själv då. Införande av demokrati vore en bra start för dessa delar världen men vad jag förstår anses demokrati ett påfund från satan av extrema grupper som IS. 

Ja, det blev ju så lyckat efter att demokratin infördes i Libyen tex..

• todo nada
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-29 18:02:29 följande:

Att folk flyr krig är inte det som diskuteras här, VARFÖR folk tar sig genom halva världen för att komma just hit däremot är en annan femma.

När man får hit "folk" som inte delar våra värderingar eller är ute att rakt av ta död på det vi har byggt upp är givetvis ett gigantiskt problem, dom ska inte bli insläppta från första början, det kallas för överlevnadsinstinkt.

Inte för att du kommer klicka på länken eller läsa om det som pågår men här du en länk som i alla fall skulle få dig att tänka efter om du ens hade klickat på den.

jyllands-posten.dk/debat/kronik/ECE7955069/Vor-tids-folkevandring/

Danskarna har i alla fall förståt även om det tog sin tid och dom vidtar åtgärder att stoppa invasionen, lagar och regler printas just nu i turkiska medier bland annat för att upplysa lyckosökare och annat oönskat vad som gäller i landet, samtidigt har socialbidraget halverats så dom ska inte falla i samma dvala som dom är i Sverige.

Jag vet att du gärna vill föra diskussion utifrån dina egna grundlösa teser.

Du gillar ju själv Sverige, varför skulle inte människor från andra länder också göra det då? Hade jag befunnit mig med min familj på flykt hade jag absolut riktat in mig på Sverige eller något land i samma standard. Det är fullt naturligt att försöka ordna det bästa utgångsläget för de som man håller kärt.
  • todo nada
    Dasking skrev 2015-08-29 20:28:12 följande:

Synnerligen märkligt svar som jag inte alls förstår. Skulle det fel att sträva efter ett få gamla diktaturer till demokratier. Eller skämtar du?

Med USA metoder, i vissa fall som tex Libyen, ja. Fatta bristen på logik i att attackera Libyen och samtidigt göra affärer med Saudiarabien.

Fast USA tendera ogilla de länder som vill frångå att handla i petrodollar...
  • todo nada
    Tom Araya skrev 2015-08-29 22:04:25 följande:

Det är väl knappast demokrati som är problemet för Libyen.

Fast det fanns ingen logik för USA att tåga in där i demokratins namn, samtidigt som de gör affärer med Saudiarabien. Det om något var dubbelmoral.
    Tom Araya skrev 2015-08-29 22:10:08 följande:

Det finns ju olika sidor av myntet. Hade det varit du och din familj som flydde och ni hamnade i Saudi arabien hade ni naturligtvis varit glada att bli emottagna, men sedan hade ni nog haft en del åsikter om hur de lever där...

Allt utöver död och bomber om man befinner sig på flykt är bra, men finns möjligheten att fly till något mer humant land än Saudiarabien så väljer väl så gott som alla det mer demokratiska alternativet som tex Sverige om möjligheten finns.
  • todo nada
    Tom Araya skrev 2015-08-29 22:27:44 följande:

Mellan före- och efterbilderna du visar pågick ett nästan 7 månader långt inbördeskrig, något som ibland glöms bort. Den idylliska bilden av Libyen stämmer alltså inte för den tidpunkt då NATO gick in. Sedan kan man ju förstås tycka att NATO borde hållit sig borta ändå, men det hade ändå varit ett land i kaos.

Ett inbördeskrig där rebellerna hade stöd från både Europa och USA.
  • todo nada
    Tom Araya skrev 2015-08-29 22:57:55 följande:

Ja...och...? Fortfarande ett inbördeskrig....du kan ju fundera över orsakerna till det och alla andra händelser under den sk "arabiska våren".

Lästips:

www.globalis.se/Konflikter/Den-arabiska-vaaren

Googla och du kommer att finna fler.

Och varför hade dessa rebeller stöd från USA bland annat? Mycket märkligt sammanträffande att USA bestämde sig för att backa upp rebellerna i Libyen kort efter att Libyen meddelat att de skulle sluta använda sig av petrodollar.

mobil.andersleander.bloggplatsen.se/2015/04/03/11062707-tio-saker-du-inte-visste-om-libyen-under-gaddafis-sa-kallade-diktatur/

En bra sammanfattning gjord av en bloggare.
Svar på tråden Sverige illa ute? IS står utanför porten.