Sverige illa ute? IS står utanför porten.
Kalle anka försäljare, har du fler korkade frågor?
Vad tror du dom sysslade med när dom delade ut "reklam" för kalifatet?
Kalle anka försäljare, har du fler korkade frågor?
Vad tror du dom sysslade med när dom delade ut "reklam" för kalifatet?
Rekommendation är att bara ignorera vissa nick så man inte fastnar i en galen hamsterhjul där inget vettigt kommer fram.
"Jag blev ännu oroligare när jag några dagar senare talade med en man som jag mötte på gymet i Norrköping. Han berättade att jihadister, medlemmar i IS, nu kommer till Sverige som asylsökande. Jag undrade vad de skulle kunna ha att vinna på det. Han svarade: ?När tiden är inne kommer de att resa sig och kalla till jihad också här. Zulmay, du måste förstå att IS inte är ett skämt, de är på riktigt. De sänder så kallade ?sleeping cells? in i landet och bygger på det sättet upp sin beredskap.?
Källa: www.svd.se/jihadister-i-is-kommer-till-sverige-som-asylsokande
Kopierade ett litet stycke då jag inte tror att ni som blundar för detta enorma problem ens klickar in i länkar som talar mot ert vansinne.
Det som svar till vissa tomtar i tråden som undrar var alla terrordåd är om vi har terrorgrupper på gatan här.
Svar är att dom är inte ute efter kortsiktig vinst utan bygger mer stabil grund att stå på, dom skapar bas helt enkelt med Sveriges välsignelse.
Sedan tvivlar jag starkt att det är en slump att svensk polis utsätts nu för rena gerilla taktiker.
Så med enkla ord, du väljer att bortse från faktum att Sverige är en skattefinansierad terrorbas i eu?
Jag tror jag sätter dig på ignore för allt du gör är upprepar floskler framför att bemöta fakta.
Nått som verkar vara poppis i dagens läge.
Du får däremot en chans till.
VAD hjälper det att peka finger när våra bekymmer är inte i Mellanöstern, problemen finns på svenska gator och här spelar det ingen som helst roll vem som har gjort vad i därnere.
Du har konsekvent undvikit alla mina, verklighetsförankrade frågor inte bullskit svara på det så vi glömmer vad som är på tapeten utsvävningar.
Vad rekryterar man till när man delar ut reklam för is?
Att folk flyr krig är inte det som diskuteras här, VARFÖR folk tar sig genom halva världen för att komma just hit däremot är en annan femma.
När man får hit "folk" som inte delar våra värderingar eller är ute att rakt av ta död på det vi har byggt upp är givetvis ett gigantiskt problem, dom ska inte bli insläppta från första början, det kallas för överlevnadsinstinkt.
Inte för att du kommer klicka på länken eller läsa om det som pågår men här du en länk som i alla fall skulle få dig att tänka efter om du ens hade klickat på den.
jyllands-posten.dk/debat/kronik/ECE7955069/Vor-tids-folkevandring/
Danskarna har i alla fall förståt även om det tog sin tid och dom vidtar åtgärder att stoppa invasionen, lagar och regler printas just nu i turkiska medier bland annat för att upplysa lyckosökare och annat oönskat vad som gäller i landet, samtidigt har socialbidraget halverats så dom ska inte falla i samma dvala som dom är i Sverige.
Så migrationsverket säpo och polis lider av paranoia, bra att veta *facepalm deluxe*
Vet du ens vad paranoia innebär?
Menar du på att polismästaren som går ut och säger olika terrorgrupper har redan fäste i landet lider av paranoia?
Eller alla länder som varnar oss att terrorgrupper smugglar in sina anhängare i massinvandringströmen?
Det tragiska är att folk som lever i grav förnekelse och i vanföreställningar att allt är bra i Sverige låter inget komma in i bubblan dom lever i, inte ens om nån spränger sig själv några meter ifrån, då kommer det väl att låta att det var undantag som bekräftar regeln.
Nej, dom konstaterar krasst att is är redan här, inom landets gränser då.
Resten av ditt svammel hade inget värt att kommentera.
Ja, det finns en oro absolut!
Det här är ett allvarligt problem, de måste kunna skilja mellan flykting och IS anhängare, det är förmodligen inte lätt alls. De måste ha stora kunskaper samt information om personerna redan från deras hemland vilket inte finns.
Dessutom så kan en flykting vara lättare att rekrytera för IS i Sverige, eller vad tror ni?
Vi måste alltså ha hårdare kontroller, längre prövningstid för flyktingar etc.
Frågan är om vi har kunskapen som behövs för det här?
Sen verkar utvecklingen av flyktingströmmen väldigt stor, många vill till Sverige.
Det verkar inte som Sverige kan hantera situationen, har de koll på vilka problem som uppstår sen och hur har de tänkt lösa dem? Eller vill staten lösa problemen eftersom de kommer? Hur tänker politikerna?
Tänker?
Jag tror inte dom tänker överhuvudtaget, det ska bara plockas godhetspoäng oavsett konsekvens och likt dagisbarn trotsa mot sd.
Nej, dom är inte på väg längre, dom har två fötter inne i landet redan.
Det är jävligt svårt att ha terror organisationer som is i landet utan invandring, extremt.
Vem har sagt att allt löser sig så fort vi stänger gränser?
Efter att vi stoppar invandringen helt har vi en gigantiskt uppgift framför oss, vi måste gå genom alla papperslösa som har kommit hit senaste 8 åren och gallra ut rejält.
Inget löser sig endast av att vi stänger gränserna, men det ger oss i alla fall möjlighet att börja ta hand om allt vi har missköt senaste år, det är nått som inte kommer hända så länge vi bara trycker in tusentals nya lyckosökare/terrorister och alla andra som dyker upp här med ordet asyl på läpparna.
Sekt, då fanatiskt predika om nått som inte stämmer det minsta?
Du menar alltså att denna polisen som stoltserar i England att vi har terrororganisationer i Sverige röstar på sd och det betyder nått i sammanhanget?
Med tanke på att det är polisen som tar den största smällen av vansinnet så undrar jag om det ens finns en polis kvar i landet som inte röstar sd.
Sekt, då fanatiskt predika om nått som inte stämmer det minsta?
Du menar alltså att denna polisen som stoltserar i England att vi har terrororganisationer i Sverige röstar på sd och det betyder nått i sammanhanget?
Med tanke på att det är polisen som tar den största smällen av vansinnet så undrar jag om det ens finns en polis kvar i landet som inte röstar sd.
Missade länken
www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2814030-goteborgspolis-vi-har-al-qaida-och-is-i-sverige
Invandring i sig som arbetskraftinvandring när vi behöver det ska givetvis vara öppet som alternativ, det som pågår idag med lyckosökare och andra som smälter in i folkmassan måste få omedelbar slut.
Man kan inte föra nån som helst hållbar politik som faktiskt integrerar folk i landet när man utan nån som helt kontroll pumpar in tusentals nya individer varje vecka till redan överfulla boenden.
Du har 100% rätt på att detta bör behandlas med eftertänksamhet och kunskap, bägge delar saknas just nu, vi har noll kunskap om vem vi släpper in i landet, det ser dom själva till när pass och identitetshandlingar dumpas utanför eu.
Vi har noll kunskap i hur man hanterar radikala muslimer, våra så kallade folkvalda ledare har noll som helst kunskap om vad som händer i i landet nu, radikalisering av ghetton, vi tar ordet utanförskap till helt nya nivåer när vi låter hela områden omvandlas till slum som liknar mer mellanöster än svenska ordnade bostadsområden.
Artikeln handlar om det vad alla vet men folk knappa vågar säga högt, eller vissa verkar totalt blunda för.
Ett erkännande från stat att dom är här och ökar sin närvaro, vilka rökridåer man la ut senare om hur synd det är om dom i Pakistan spelar inte mig nån roll, brukar inte fastna på dimma och flumma iväg det som vissa här.