Inlägg från: todo nada |Visa alla inlägg
  • todo nada

Sverige illa ute? IS står utanför porten.

Anonym (ABC123) skrev 2015-08-29 11:33:19 följande:

Folk blir bannade, uppsagda från sina jobb, anklagade för rasism. DÄRFÖR är folk anonyma. Och du behöver inte verka hånfull och tro dig vara större för att du redan från början har ett anonymt nick och SLIPPER anonymitetfunktionen. Tror du folk är dumma i huvet?

Ja, jag tror många är dumma i huvudet efter allt som man läser här dagligen. Ditt inlägg här var ett bra exempel på en skrift som gav mig sådana vibbar...

Dessutom vet både du och jag att ni är anonyma eftersom ni inte vill få ert registrerade nick på sidan associerat med era främlingsfientliga åsikter. Jag står för allt jag skriver, och tycker det är så jäkla rätt att jag på alla sätt vill få mina åsikter sammankopplade med mitt nick.
  • todo nada
    Rataxes skrev 2015-08-29 11:35:04 följande:

Okej? Du länkar till välkända konspirationssidor som blänker av aluminiumfolie.

Förutom Time, som citerar en iransk källa (partisk, nejdå   )

Och ett blogginlägg i Skånska dagbladet.

Nej, det dryper av foliehattsidor med allt från chemtrails till rymdödlor.

Är det jag skriver lögn?

Denna informationen finns att tillgå från massor av olika håll.
  • todo nada
    Rataxes skrev 2015-08-29 11:39:04 följande:

Senaste siffran på IS-resenärer ligger väl på runt 300, varav ett 40-tal som vi slipper få tillbaks. För varje individ som åker på terroristresa finns det ett antal som backar upp ekonomiskt och ideologiskt här. Tänkte skriva härhemma, men Sverige verkar inte vara hemma för dessa avskum.

300 under 2014? Totalt sett? Under en månad?

Vore intressant för att kunna räkna ut hur stor procent dessa utgör nämligen.
  • todo nada
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-29 11:56:44 följande:

Om enskilda "flyktingar" som betalar smugglare vet mycket väl vilket land som har mest förmåner för dom så kan man ta för givet att terrororganisationer är också mycket väl medvetna att Sverige saknar nån som helst kontroll.

Ingen annan land i eu erbjuder terrororganisationer öppen dörr, självklart utnyttjas det av element som vill oss illa vilket bekräftas av myndigheter.

På vilket sätt har Sverige öppnat för IS terrorister menar du? Och fortfarande, du har ingen aning om problemet du just nu diskuterar, eftersom du uppenbarligen inte har koll på hur många av dessa som finns i Sverige. Det blir liksom bara att jag ska bemöta dina teser som du inte har någon fakta som stödjer, och jag är inte här för att diskutera hjärnspöken.
  • todo nada
    themia skrev 2015-08-29 11:58:40 följande:

Så typiskt för SD-sektens anhängare, välden är bara svart eller vit.

Antingen SD eller elände.

Man måste älska SD logik..

• todo nada
    Smarthuvud skrev 2015-08-29 12:08:18 följande:

Jag har inget vettigt att tillföra diskussionen, mer än att jag tycker att du är SÅ söt!

Det är ett i allra högsta grad ett relevant tillförande som herrn gärna får spamma med om han vill..
  • todo nada
    Rataxes skrev 2015-08-29 12:13:58 följande:

En enda person som åker ner för att leka IS-Jihad är en för mycket. Hur många krävs det för att du ska vara nöjd och börja reagera?

Vi diskuterade fenomenet IS medlemmar som uppehåller sig i Sverige, det var den statistiken jag ville ha, så vi kunde avgöra här svart på vitt om dessa verkligen utgör en större del av de som invandrar till Sverige så pass att dessa är att anses som ett hot i den nivå att vi behöver ut och börja gräva bunkrar på våra baksidor.

Det är hemskt med extremister som begår sådana hemskheter i deras religions namn. Minns när G Bush satt och sa att Gud hade sagt till han att invadera Irak.. Otäckt sådant är...
  • todo nada
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-29 12:24:11 följande:

??

Tusentals papperslösa i veckan som slussas vidare utan nån som helst koll, hur menar du att vi har gjort det minsta för att stoppa terrorister?

Det är knappast mina teser om när jag kollar på hur polisen uppgivet rapporterar om olika terrororganisationers närvaro i landet.

När flyers med kalifat propaganda delas ut på gatan i Sverige så är det nått som är kraftigt fel i landet.

Ok, visa fakta som styrker det du skriver då, om det inte nu bara är teser?
  • todo nada
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-29 13:07:12 följande:

Vad mer vill du ha än det som står postat i tråden?

Då flera källor som styrker en och samma sak, vi släpper in och stödjer terrorister som kommer förkläda som "migranter"

Jag har nog missat inlägget med sådan statistik som postats här..

Innan skrev du att inte ens Säpo visste hur många IS krigare som uppehåller sig i Sverige, och nu finns denna fakta redan postad..

Varför sa du inte det bara på direkten och hänvisade till var i tråden jag hittar denna information..?
  • todo nada
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-29 14:21:43 följande:

Jaså det "vet vi alla"?

Nja, nej, vi har ingen aning vilken orolig mor som startade tråden, kunde lika bra vara jag med tanke på hur mycket gemensamt jag har med ts.

Eftersom ts har inte yppat ett ord om SD utan drog fram en välbefogad rädsla så är det inget annat än sorglig försök att skifta fokus.

Så går dom flesta "diskussioner" till som behandlar massinvandring eller baksidor av den, så fort man nämner ordet massinvandring så får man tillbaka nämen SD är rasister och allt du säger är rasistiskt.

Det enda man uppnår med detta är att ge sd fler röster.

Grattis, ni är jävligt bra valarbetare, jobbar ideelt gör ni också

Fast du har uttryckt extremt förutfattade meningar kring den andelen förklädda IS soldater som tar sig in i Sverige, utan varesig siffror eller annat att hänvisa till. Ditt påstående är därför lika rimligt som att alla finländare badar bastu, och att alla fransmän älskar grodlår ungefär..

Är du lika oroad över kristna extremister?
Svar på tråden Sverige illa ute? IS står utanför porten.