Inlägg från: Anonym (skärp dig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (skärp dig)

Sverige illa ute? IS står utanför porten.

Smecker skrev 2015-08-29 14:01:32 följande:
    Med tanke på att alla vet vem som startade tråden (han är iaf konsistent), så är det väldigt uppenbart vad SD har med detta att göra.

Jaså det "vet vi alla"?

Nja, nej, vi har ingen aning vilken orolig mor som startade tråden, kunde lika bra vara jag med tanke på hur mycket gemensamt jag har med ts.

Eftersom ts har inte yppat ett ord om SD utan drog fram en välbefogad rädsla så är det inget annat än sorglig försök att skifta fokus.

Så går dom flesta "diskussioner" till som behandlar massinvandring eller baksidor av den, så fort man nämner ordet massinvandring så får man tillbaka nämen SD är rasister och allt du säger är rasistiskt.

Det enda man uppnår med detta är att ge sd fler röster.

Grattis, ni är jävligt bra valarbetare, jobbar ideelt gör ni också

• Anonym (skärp dig)
    todo nada skrev 2015-08-29 14:09:46 följande:
    Jag har nog missat inlägget med sådan statistik som postats här..

Innan skrev du att inte ens Säpo visste hur många IS krigare som uppehåller sig i Sverige, och nu finns denna fakta redan postad..

Varför sa du inte det bara på direkten och hänvisade till var i tråden jag hittar denna information..?

Fakta är att dom är redan här, fakta är att det rekryteras i moskéer och på gatan, fakta är att vi har ingen aning hur många dom är men om så bara en liten procent av totala siffran så snackar vi tusentals.

Är det nått du inte förstår?

Hur som, du anser det alltså inte vara ett problem att vi släpper in tusentals papperslösa varje vecka det till trots att vi vet terrorister gömmer sig i strömmen?
    Du anser inte att Migrationsverkets behandlingstid ligger på 1-3 timmar per skalle som säger ordet asyl är en smula osäkert?

Du är helt nöjd med att dom i förlängning bedriver samma militära strategier på gatan i Sverige som dom gör i strid i Mellanöstern?

Försök nu svara på ställda frågor framför att försöka skifta fokus.

• Anonym (skärp dig)
    todo nada skrev 2015-08-29 14:33:55 följande:
    Fast du har uttryckt extremt förutfattade meningar kring den andelen förklädda IS soldater som tar sig in i Sverige, utan varesig siffror eller annat att hänvisa till. Ditt påstående är därför lika rimligt som att alla finländare badar bastu, och att alla fransmän älskar grodlår ungefär..

Är du lika oroad över kristna extremister?

OM "bara" en procent tillhör organisation med agenda, hur många från tredje världen har vi tagit emot sista åren? Do the math utan att flumma bort dig.

• Anonym (skärp dig)
    Smecker skrev 2015-08-29 14:50:15 följande:
    Vad innebär "har fäste"? Hur vet du skillnaden på en person som lämnat, exempelvis, IS och söker fristad i Sverige från en förklädd till migrant-terrorist?

Du har helt rätt i en sak, och det är att du inte har någon som helst aning. Du vet ingenting.

On another note, det finns veteraner härdade i krig från otaliga konflikter i Sverige. Jag känner ett flertal. Ingen av dem planerar terrorbrott.

Underligt att det ska vara så svårt för vissa att svara på enkla frågor.

Har fäste, närvarar, befinner sig i landet, behöver du fler synonymer? 

Det spelar ingen roll om man har "lämnat" is och söker fristad från sina krigsförbrytelser eller om man fortfarande är på deras lönelista, ingen av delar har nått att göra i Sverige.

När myndigheter går ut och rakt av säger att dom har noll koll så anser jag det vara alarmerande, du håller inte med?

Men vad bra då, att terrorister eller folk med deras "erfarenhet" jobbar fritt i Sverige har vi sett inatt igen där polis blev anfallna med granater i Stockholm.

• Anonym (skärp dig)
    themia skrev 2015-08-29 15:11:47 följande:
    Varför nöja sig med tusental, hugg till med miljoner, dom är kanske rent av fler än vi svenskar. Vi är kanske redan ockuperade utan att vi vet om det.
    (obs ironi)

Det är kanske för mycket begärt att använda ditt förstånd, men gör åtminstone ett försök.

Om du anser att ironi är på plats när våra polismän blir anfallna av militärer på gatan i "det fredliga" sverige så lider jag med dig, du nämnde nått om förstånd...

Hur var det nu, do the math, om så "bara" en procent av strömmen består av terrorister på uppdrag...

• Anonym (skärp dig)
    themia skrev 2015-08-29 15:17:54 följande:
    Intressanta fakta. Jag skulle vilja studera dessa närmare, kan du visa var jag finner dem?

Står minst 6 olika länkar i tråden.

Man kan ju fråga sig vad för land ni försöker skapa om bortsett från allt jag har dragit upp så ser man detta på svenska gator.

2014-09-01 11-20-50_IS_isis_soder_moske_sverige_Hizb ut-Tahrir_b

• Anonym (skärp dig)
    nokitus skrev 2015-08-29 15:18:18 följande:

Alltså. Nu har jag ju egentligen inte med detta att göra eftersom jag inte är från sverige och vill inte lägga mej i egentligen, men, själva invandringen till sverige har väl ingenting egentligen med IS att göra. Att stoppa invandringen stoppar alltså inte IS. Terror organisationer brukar hitta sin väg oavsett vad.

Det är dessutom inte sagt att dom kommer från syrien. Polisen här tog fast en IS rekryterare, han var visst från storbritannien.

Att vara rädd för IS är för mig en ganska självklar sak, för dom är farliga, dock blöder mitt hjärta för alla kvinnor och barn som är kvar där, och jag tycker att det är dom i huvudsak som ska bort därifrån fort som bara vad!

Om vi/ni stänger av all invandring, så lämnar dit en massa folk, speciellt kvinnor och barn, att dö på värsta tänkbara vis.

Ja. Det var väl bara det.

Seeya;)

Sant, med tanke på hur missbrukade svenska pass är idag så klart dom hittar hit, vi behöver däremot inte locka dom med löften om bidrag och put.

*harkel* du menar engelsman eller en arab med engelska papper?
    Vi vet som ett ex hur "svenskar" beskrivs i media idag när det i själva verket definitivt inte handlar om såna.

Nej, vi lämnar inte en massa folk, det är så vi kan hjälpa dessa och inte på nått annat sätt.
    Idag tar man av pengar som skulle gå till bistånd i utsatta områden bara för att trycka in några terrorister eller bidragsasylanter till i sverige.

• Anonym (skärp dig)
    Anonym (Hej) skrev 2015-08-29 15:34:45 följande:
    Oavsett om det är en arab från Storbritannien, eller en engelsman, så kan han ta sig till Sverige om han vill. Att minska invandringen från Mellanöstern/Afrika kommer alltså inte per automatik innebära att inga IS-stödjare kommer in i landet.

Och varför tar du endast upp araber, som om det är endast de som är med i IS?
    Var tog alla somalier, kurder, tjetjener och turkar bl.a vägen? 

Måste man verkligen skriva alla nationaliteter från tredje världen som kan tänkas ingå i terrorgrupper?

Givetvis kan vi aldrig med 100 % säkerhet trygga landet, det är alltid nått skit som smiter in däremot behöver man inte lova put samt kost och logi.

• Anonym (skärp dig)
    themia skrev 2015-08-29 15:40:41 följande:
    Och vad säger den bilden?

Är det terrorister?
    Eller folk som varnar sina kamrater för att ta kontakt med kalifatet?
    Säpoagenter?
    Journalister som visar att försök till rekrytering förkommer (vilket ingen förnekat)?
    En arrangerad bild för att misstänkliggöra oskyldiga migranter?.
    Propaganda för SD?

Men du är förstås säker på vad du vet. 

Jag minns när den bilden togs och vad dom delade ut, kalifatpropaganda, det var rekryterare, på gatan i Stockholm.

Lite felplacerat med tanke på vad dom förespråkar och vad för land vi lever i.

• Anonym (skärp dig)
    todo nada skrev 2015-08-29 16:37:29 följande:
    Ja, de har absolut bidragit med än väl till att IS är så stabila som de är. Kan inte du ist nämna en konflikt i någon MENA land de senaste 20 åren som USA inte blandat sig i? Det har ju så klart inte att göra med alla oljereserver i området.. Vi alla vet ju att USA ger stort stöd för att attackera problem så som påhittade kärnvapen...

Säg mig, vad hjälper det att peka finger framför att uppmärksamma dom reella problem vi står inför?

Svar på tråden Sverige illa ute? IS står utanför porten.