Inlägg från: Anonym (*****) |Visa alla inlägg
  • Anonym (*****)

Sverige illa ute? IS står utanför porten.

Rataxes skrev 2015-08-29 12:13:58 följande:
    En enda person som åker ner för att leka IS-Jihad är en för mycket. Hur många krävs det för att du ska vara nöjd och börja reagera?
    Du kan alltså inte svara på frågan?
  • Anonym (*****)
    Nerfherder skrev 2015-08-29 23:12:00 följande:
    Det är ju din åsikt.
    Den delas nog av många här...
  • Anonym (*****)
    Nerfherder skrev 2015-08-29 23:25:28 följande:
    Anonym anstormning!
    Självmål Skrattande
  • Anonym (*****)
    Nerfherder skrev 2015-08-29 23:25:28 följande:
    Anonym anstormning!
    Självmål Skrattande
  • Anonym (*****)
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-30 12:06:50 följande:

Så migrationsverket säpo och polis lider av paranoia, bra att veta *facepalm deluxe*

Det är du som lider av paranoia.

Men jag bor bara 20 minuter från Öresundsbron, så det blir väl till att bygga ett skyddsrum i vinter. Hoppas det blir en mild vinter, så maken inte skadar ryggen när han gräver. Fast då kan vi skylla på IS, indirekt är det ju deras fel att han skadar ryggen.
  • Anonym (*****)
    Nerfherder skrev 2015-08-30 12:22:41 följande:
    Ja du lär sufferring om du skadar ryggen
    Varför skulle jag skada ryggen?
  • Anonym (*****)
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-30 12:27:24 följande:

Vet du ens vad paranoia innebär?

Menar du på att polismästaren som går ut och säger olika terrorgrupper har redan fäste i landet lider av paranoia?
    Eller alla länder som varnar oss att terrorgrupper smugglar in sina anhängare i massinvandringströmen?

Det tragiska är att folk som lever i grav förnekelse och i vanföreställningar att allt är bra i Sverige låter inget komma in i bubblan dom lever i, inte ens om nån spränger sig själv några meter ifrån, då kommer det väl att låta att det var undantag som bekräftar regeln.

Ja, om de sagt att terrorgrupperna står vid Öresundsbron  så hade jag tyckt  han lider av paranoia.

Att vi har terrorgrupperingar i Sverige är ju inget nytt. Vi har en massa skit i Sverige, med  eller utan invandrare. Att tro att allt  ordnar sig för att vi stänger gränserna är att leva i förnekelse.
  • Anonym (*****)
    FDFMGA skrev 2015-08-30 12:29:11 följande:
    Ni skulle ju kunna ta inträde och på så vis finansiera byggandet av skyddsrummetSolig
    Bra idé, det bör ju locka många SD:are. Och sådana finns det ju massor av Glad
  • Anonym (*****)
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-30 14:38:43 följande:

Artikeln handlar om det vad alla vet men folk knappa vågar säga högt, eller vissa verkar totalt blunda för.

Ett erkännande från stat att dom är här och ökar sin närvaro, vilka rökridåer man la ut senare om hur synd det är om dom i Pakistan spelar inte mig nån roll, brukar inte fastna på dimma och flumma iväg det som vissa här.

Alltså, de berättar om det på nyheterna och det står i tidningarna.

Men folk kan ändå tänka själv och inse att risken att råka ut för IS i Sverige är försvinnande liten. 
  • Anonym (*****)
    Tom Araya skrev 2015-08-30 18:42:30 följande:
    Det behöver såklart inte förekomma ett enda terrordåd för att det ska kunna finnas en hotbild, det är ju bara dumheter att ens antyda något sådant.
    OK. men vad är man då rädd för?
  • Anonym (*****)
    Tom Araya skrev 2015-08-30 20:08:15 följande:
    Sant, men ett ställningstagande utan kunskap kan ju ha sina brister.
    FDFMGA skrev 2015-08-30 17:07:24 följande:
    Jag hävdar att det finns betydligt värre hor mot Sverige än IS.
    Det kan det säkert göra, men det är inte heller ett skäl till att inte ta IS och religiös fundamentalism som ett hot (mot demokrati och frihet i världen) på allvar.
    Du får gärna ge exempel (även om det egentligen är OT i denna tråd).Det beror på vilka av dina påstående du avser, men jag är rätt säker på att din kunskap i detta inte är tillräcklig och det gör dig en aning naiv.
    Jag kan inte påstå att jag har tillräcklig kunskap heller, men jag är mer försiktig och vill hellre ha förebyggande och beredskap för vad som kan hända än att vänta på det. Det är en negativ utveckling vi ser, det råder inga tvivel om och jag tycker det är försent att reagera och hantera utvecklingen när det börjat bli riktigt farligt.

Om du tänker efter så genomför vi ju en mängd säkerhetsåtgärder i våra liv och vårt samhälle enbart på det faktum att saker kan hända. Jag kan inte se vilka särskilda skäl som skulle finnas till att inte hantera detta på samma sätt.

Tycker det är stor skillnad på att staten och Säpo tar det på stort allvar, det är deras jobb att ta det på stort allvar. Både hot från IS och andra hot.

Men det är inte samma sak som att vi medborgare bör gå runt och vara oroliga. Många gånger är folk väldigt irrationella när det gäller oro och rädslor. Man är rädd för saker som är mindre troliga att ske, medan man inte är orolig för verkliga faror. 
Svar på tråden Sverige illa ute? IS står utanför porten.