Inlägg från: Anonym (Ge upp nu.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ge upp nu.)

Sverige illa ute? IS står utanför porten.

FDFMGA skrev 2015-08-29 09:33:21 följande:

Tja, om jag tänker på mina barn och deras framtid finns det mycket jag kan oroa mig för, kanske särskilt vad klimatförändringarna kan innebära.

En av de få saker jag aldrig skulle oroa mig för är att IS kan komma att stå utanför porten. För mig är det bara ett exempel på hur totalt verklighetsfrämmande rasistpropagandan är. Jag är i så fall mer oroad för den massiva tankeförslappning som SD:s framgångar har inneburit för delar av befolkningen. Är det möjligt att den kan fortsätta? Och i så fall hur länge och ner till vilken "avsaknad av all intelligens"-nivå.

IS står utanför porten, ja jag säger då det

En starkt bidragande orsak till att många är oroliga i tysthet över bland annat IS är förmodligen att dolk som du DIREKT ropar "SD" när de ger uttryck för sina tankar. Har det verkligen blivit så jävligt att oro för terrorism = SD?? Illa. Mycket illa.
  • Anonym (Ge upp nu.)
    Nerfherder skrev 2015-08-29 14:28:45 följande:

Om du tänker efter lite grand bara, vart är då alla hemska terrorbrott som Sverige drabbas av?

Allvarligt, människa. Även om vi inte ligger i klass med t.ex Frankrike kan du väl inte mena att du missat 2010 i Stockholm? Eller räknas inte det? För att inte tala om de avvärjda terrorplanerna SÄPO nämnt? Hur många dåd bör inträffa innan du vill se att det finns hot, även i lilla Mellanmjölk????
  • Anonym (Ge upp nu.)
    Nerfherder skrev 2015-08-29 15:14:25 följande:

Ah, ett misslyckat terrordåd och bra jobbat av Säpo.Eller missade du delen där killen enbart sprängde sig själv? Bättre kan du, Suffering.

Du är inte helt med märket jag

.. varför spelar du dum? Ja, ett misslyckat dåd, som tur är! Men likförbannat ett dåd. Avvärjda dåd, ja, men du menar alltså att om sprängningar misslyckas eller avvärjs finns inget hot? Ja, då vet jag inte vad jag ska säga dig mer än sussa vidare.
  • Anonym (Ge upp nu.)
    Anonym (Orolig mor) skrev 2015-08-29 15:53:36 följande:

Jag har nu läst npgra sidor in i tråden. Kan ni vara vänliga och inte blanda in SD eller andra partier i detta?

Faktum är att det kommer komma hit 100000 flyktingar i år och ungefär lika mycket varje år, lägg sedan därtill anhörighetsinvandringen och vi är uppe i ofantliga mängder människor. Ingen kontrollerar dessa flyktingar framförallt unga män!

Jag länkade till en artikel skriven av en som sköter asylärenden, varför läser ni inte den länkande artikeln och utifrån det svara i tråden. Det ÄR sanning att varken polisen, säpo eller migrationsverket har någon kontroll på alla hundratusentals som får svenskt medborgarskap. Det har de själva gått ut med. Vad har SD med det att göra undrar jag då? Sant är också att IS nu ser en chans att lätt komma in i Sverige och vidare ut i Europa som EU medborgare (svenskt pass). Sverige har blivit varnat av andra länder. Detta är ju inget hittepå som många tydligen tror. Vi håller oss till fakta i tråden. Ta heller inte vår oro, vi som verkligen är oroliga över utvecklingen som ett skämt eller SD propaganda. Varken jag eller min man röstade på dem om det nu är så viktigt för er att veta!? Men som sagt tråden handlar inte alls om det partiet eller vad de nu må ha orsakat landet, så släpp dem.

Nämn inte SD här utan håll er till fakta som finns om verkligheten.

Ska försöka hinna läsa flera sidor in i tråden senare.

Bra skrivet TS! Det är sorgligt och skrämmande att många inte vågar sätta ord på sin befogade oro utan att SD/rasism/främlingsfientlighet kommer på tal. Jag är också oroad och rädd för hur samhället ser ut.
  • Anonym (Ge upp nu.)
    Nerfherder skrev 2015-08-30 19:45:11 följande:

Ah och där gjorde du bort dig.

På vilket sätt gjorde han bort sig menar du? Fullgott inlägg tycker jag. Du får gärna utveckla ditt, dock.
Svar på tråden Sverige illa ute? IS står utanför porten.