Inlägg från: Smecker |Visa alla inlägg
  • Smecker

Sverige illa ute? IS står utanför porten.

Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-29 12:02:52 följande:

Hade du nån kommentar som håller sig till topicen eller problemen som diskuteras här?

För om du vill bara skriva blablabla SD rassism bla bla bla så finns det säkerligen bättre lämpade hattrådar för det.

Det är ju SD som är problemet. Något annat problem är svårt att se.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Smecker
    Anonym (ABC123) skrev 2015-08-29 12:05:05 följande:

Vad har Sd:are för bildningsnivå?

Enligt en välkänd forskare som ofta prisas av SD-anhängare så är sverigedemokrater trash med lågt IQ. Det borde reflektera bildningsnivån.
  • Smecker
    Rataxes skrev 2015-08-29 12:13:58 följande:

En enda person som åker ner för att leka IS-Jihad är en för mycket. Hur många krävs det för att du ska vara nöjd och börja reagera?

Hade du en konkret siffra eller inte? Och vad är problemet med att personer åker och strider i krig utomlands? Det har skett i alla tider, från korstågen och framåt. Säger du samma om svenskarna som stred för Hitler, "en enda person som åker ner för att leka nazist är en för mycket"?
  • Smecker
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-29 13:07:12 följande:

Vad mer vill du ha än det som står postat i tråden?

Då flera källor som styrker en och samma sak, vi släpper in och stödjer terrorister som kommer förkläda som "migranter"

Så de kommer förklädda till migranter, du kan med säkerhet visa på att de inte ÄR migranter som lämnat striderna och flytt till Sverige oavsett vilken sida de stred för? Eftersom du nu med säkerhet vet det så vet du även hur många de är, så.. pray tell. Hur många är dessa förklädda till migranter-terrorister som planerar terrorbrott i Sverige?
  • Smecker
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-29 13:48:47 följande:

Vad har sd med detta att göra överhuvudtaget mer än att folk försöker skifta fokus från reella problem till hjärnspöken?

Du kan kolla genom alla länkar postade i tråden, menar du på allvar att du inte anser sponsring av terrorister och att Sverige ger dom fristad som ett problem?

Med tanke på att alla vet vem som startade tråden (han är iaf konsistent), så är det väldigt uppenbart vad SD har med detta att göra.
  • Smecker
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-29 13:59:03 följande:

Jag?

Jag litar i det fallet mer på alarmerande varningar från hela världen och våra egna myndigheters utsago att alla muslimska terrorgrupper har fäste i Sverige, definitivt mer än nån mupp på nätet som försöker bagatellisera faktum.

Om vi hade haft en siffra så skulle det i all fall vara lite betryggande, det skulle peka på att säpo har i alla fall en susning om vad som händer och håller koll på riskindivider, i dagens läge har vi ingen aning vilket i sig är mer skrämmande än att veta, det kan vara tusentals, det kan vara tiotusentals, vi har ingen aning.

Hur som så anser inte du det vara ett problem att vi har noll översyn på vad för folk vi släpper in i landet och vi vet med all säkerhet att många av dom är inte vad dom uppger sig att vara?

Oavsett vilken sida dom stred på, du vill på riktigt ha hit is veteraner härdade i strid?

I och för sig, med tanke på att granater kastas mot polis på sistone så tror jag vi redan har en betydande del av dom på gatan redan som gör vad dom kan för att samla in pengar till sin kamp.

Vad innebär "har fäste"? Hur vet du skillnaden på en person som lämnat, exempelvis, IS och söker fristad i Sverige från en förklädd till migrant-terrorist?

Du har helt rätt i en sak, och det är att du inte har någon som helst aning. Du vet ingenting.

On another note, det finns veteraner härdade i krig från otaliga konflikter i Sverige. Jag känner ett flertal. Ingen av dem planerar terrorbrott.
  • Smecker
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-29 14:21:43 följande:

Jaså det "vet vi alla"?

Nja, nej, vi har ingen aning vilken orolig mor som startade tråden, kunde lika bra vara jag med tanke på hur mycket gemensamt jag har med ts.

Eftersom ts har inte yppat ett ord om SD utan drog fram en välbefogad rädsla så är det inget annat än sorglig försök att skifta fokus.

Så går dom flesta "diskussioner" till som behandlar massinvandring eller baksidor av den, så fort man nämner ordet massinvandring så får man tillbaka nämen SD är rasister och allt du säger är rasistiskt.

Det enda man uppnår med detta är att ge sd fler röster.

Grattis, ni är jävligt bra valarbetare, jobbar ideelt gör ni också

Jo det vet alla. Det handlar inte om att skifta fokus, det handlar om vilken agenda personen har. Som för övrigt är allt annat än en "orolig mor". Men du har rätt, en sak har ni absolut gemensamt, och det är att ni inte vågar stå för era åsikter utan gömmer er bakom anonymitetsfunktionen.
  • Smecker
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-29 15:02:42 följande:

Underligt att det ska vara så svårt för vissa att svara på enkla frågor.

Har fäste, närvarar, befinner sig i landet, behöver du fler synonymer? 

Det spelar ingen roll om man har "lämnat" is och söker fristad från sina krigsförbrytelser eller om man fortfarande är på deras lönelista, ingen av delar har nått att göra i Sverige.

När myndigheter går ut och rakt av säger att dom har noll koll så anser jag det vara alarmerande, du håller inte med?

Men vad bra då, att terrorister eller folk med deras "erfarenhet" jobbar fritt i Sverige har vi sett inatt igen där polis blev anfallna med granater i Stockholm.

Nämen oj, befinner sig i landet. Bäst jag ropar in katten.

Ptja, om man råkar vara flykting så har man väl nåt att göra i Sverige?

Om myndigheterna går ut och säger att de har noll koll, så betyder det väl att du med har noll koll? Det kan lika gärna vara tre personer. Eller noll. Kanske en och tre fjärdedelar, han den där saknar ett ben.

Klart de jobbar fritt i Sverige, de är svenska medborgare. En heter Svensson i efternamn, och jag är helt säker på att han inte har kastat några granater på någon polis.

Du vet med säkerhet att det var IS som anföll polisen med granater? De enda terrorister som jag med säkerhet vet har hanterat sprängmedel hade anknytningar till SD, en var faktiskt politiker.
  • Smecker
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-29 15:14:54 följande:

Om du anser att ironi är på plats när våra polismän blir anfallna av militärer på gatan i "det fredliga" sverige så lider jag med dig, du nämnde nått om förstånd...

Hur var det nu, do the math, om så "bara" en procent av strömmen består av terrorister på uppdrag...

Vilka militärer var det som anföll polismän? Hur vet du att de var militärer?
  • Smecker
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-29 15:25:49 följande:

Står minst 6 olika länkar i tråden.

Man kan ju fråga sig vad för land ni försöker skapa om bortsett från allt jag har dragit upp så ser man detta på svenska gator.

Det där är inte IS.
  • Smecker
    themia skrev 2015-08-29 15:40:41 följande:

Och vad säger den bilden?

Är det terrorister?

Eller folk som varnar sina kamrater för att ta kontakt med kalifatet?

Säpoagenter?

Journalister som visar att försök till rekrytering förkommer (vilket ingen förnekat)?

En arrangerad bild för att misstänkliggöra oskyldiga migranter?.

Propaganda för SD?

Men du är förstås säker på vad du vet. 

Ja det skrev han tidigare, han var säker på att han inte visste nånting alls.
  • Smecker
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-29 15:45:03 följande:

Jag minns när den bilden togs och vad dom delade ut, kalifatpropaganda, det var rekryterare, på gatan i Stockholm.

Lite felplacerat med tanke på vad dom förespråkar och vad för land vi lever i.

Rekryterare för vad?
  • Smecker

Så många frågor, så mycket Suffering.. jag menar lite svar

• Smecker
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-29 17:27:03 följande:

Kalle anka försäljare, har du fler korkade frågor?

Vad tror du dom sysslade med när dom delade ut "reklam" för kalifatet?

Att det skall vara så svårt att svara på en enkel fråga. Rekryterare för vad?
  • Smecker
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-29 17:49:03 följande:

Du har konsekvent undvikit alla mina, verklighetsförankrade frågor inte bullskit svara på det så vi glömmer vad som är på tapeten utsvävningar.

Vad rekryterar man till när man delar ut reklam för is?

Kan du bevisa att de delar ut reklam för IS, och inte för, säg, t ex, Hizb ut-Tahrir?
Svar på tråden Sverige illa ute? IS står utanför porten.