• Regnbågsdröm

Hur många äggblåsor hade ni? Finns det hopp?

Cyanea skrev 2015-12-21 13:13:52 följande:

Äsch, jag kan ju inte läsa, du skriver ju att ni struntar i telefonsamtalet ;) 

Hihi inte lätt att hänga med när jag skriver så mycket Men nepp, skulle ringt idag då.. Men fick ju blödning innan jag gick och la mig. Så jäkla skönt! Ett orosmoment mindre Nu får jag fortsätta spraya på och sen blir det sprutstart på nyårsafton
  • Regnbågsdröm
    Cyanea skrev 2015-12-21 13:23:39 följande:
    Jag kan nog förstå lättnaden ;) Inte kul att ens behöva tänka tanken "Vad händer om jag inte börjar blöda?". Det är krångligt nog med behandlingar som det är ;) 

Vilket sätt att avsluta och sedan kicka igång året :D Sprutstart på nyår liksom! Spännande spännande :D 
    Haha ja men verkligen! Men kanske hade varit liiiite smidigare en annan dag Men har bestämt att blanda grejen innan. Jobbigt att det inte är samma spruta som förut, hade förstås varit smidigare då.
    Vi ska vara på spa över nyår och sitta och käka trerätters och grejer.. Men får försöka gå ifrån lite smidigt. Det ordnar sig!
  • Regnbågsdröm
    Cyanea skrev 2015-12-23 10:18:31 följande:
    Förstår det, det är enklare om man vet "exakt" vad det är man ger sig in på. Förhoppningsvis är den nya sprutan ungefär likadan men funkar bättre :D Åh vad mysigt med spa, hoppas att ni kan slappna av ordentligt och bara njuta av livet. Det känns som att det är bästa möjliga tillfälle att ladda batterierna. 

Hoppas att ni får en fantastisk jul imorgon. Stor kram <3 
    Ja, så tänker vi också!

God jul till er också! Stor kram!
  • Regnbågsdröm

Jävla helvete.. Skulle blanda menopuren i tid så att det inte blir kaos på nyårsafton. Men får ta kaoset nu då istället... Självklart funkar ingenting som det ska. Nålen satt fast för hårt i den ena, men fick tillslut av sen efter mycket ruckande.. Så var den helt sne.. Men såg bra ut ändå.
    Beslutar oss för att blanda en till eftersom det var så krångligt. Men samma visa igen, nålen sitter för hårt, så när jag ska dra av den råkar allt sprutas ut. Så nu måste vi ringa RMC efter nya recept. Till råga på allt blir sambon och jag förstås ovännen. Orkar inte med det här...

Hoppas du har det bra! Kram!

• Regnbågsdröm
    Cyanea skrev 2015-12-27 16:09:02 följande:
    Oj, wow! Hade ingen aning om att menopur var så krångligt :S Hur tänkte de där liksom?! Frustrerande!!! Men ena blandningen blev bra eller? Tur att recept går snabbt att skriva ut, hoppas att det inte blir några problem att hämta ut den heller. Du har ju några dagar på dig, tack och lov. 

Fy vad tråkigt att ni är osams :( Lätt hänt å andra sidan i såna här tider, både vad gäller besvärliga behandlingar och juletider... Det mesta känns ju dessutom hundra gånger värre när man är på nedreglering. Är ni fortfarande osams eller har det löst sig? 

Jag har det bra, tack :) I princip sängliggande, men inte värre än så heller. Stor kram!! 
    Ja så sjukt frustrerande allting. Bröt typ ihop och kände att jag var tvungen att skriva till någon direkt. Någon som liksom fattar hur känsligt allt är.
    Men den där osämjan höll bara i sig en kort stund. Vi blir ju båda känsliga så inte så konstigt egentligen. Men båda blir ju tyvärr så att vi börjar skrika åt den andra istället för att försöka ta det lugnt. Jag är nog värst egentligen Sen får jag dåligt samvete över att det var mitt fel att jag råkade spruta ut skiten.. Men det var ju nålens fel egentligen. Jaja. Blandat två nu som ser bra ut. Och sambon ringde ett apotek när hon lugnat ner sig och försäkrade sig om att de hade den inne. Vilket de skulle ha. Så kändes bättre efter det. Sen får vi hoppas att vi får receptet fort från RMC nu.. Men känns som det minsta problemet egentligen. Värre med apoteken för oss, så var skönt att de verkar ha i Växjö som ändå ligger rätt nära.

Men det är jobbigt när ingenting kan gå smidigt och när man bara blir känslig hela tiden.

Hoppas du också blir piggare snart! Och tack för att du alltid lyssnar på mig Kram!
  • Regnbågsdröm
    Cyanea skrev 2015-12-27 16:59:44 följande:
    Vad bra att du skrev till mig då :D 

Usch, jag var nog fruktansvärd under behandlingarna... Alla känslor som kommer upp till ytan i kombination med hormonkaoset i kroppen - det var en mardröm. Vet inte alls hur maken uppfattade det, men jag minns att varenda liten grej kändes enorm. Jag kunde tro att han skulle lämna mig när han blev irriterad, och jag visste att det var mitt fel eftersom jag blivit arg eller ledsen helt i onödan ;) 

Jag skulle säga att det är helt sjukt att man ens producerar en medicin som det är så svårt att hantera. Kan liksom tycka att vilken dimmer som helst ska kunna hantera den ;) Så ja - det är nålens jävla fel. Och producentens. Vad i sjutton tänkte de med?! 

Vad bra att ni vet att den finns inne, då går det förhoppningsvis på ett kick! Och oroa dig inte så mycket för att allt är lite upp-och-ner med känslorna, det känns helt normalt. Frustrerande och tärande som fan, men helt normalt. Jag är inte människa alls under behandling. Jag blir arg, ledsen och glad om vartannat, och det tär fruktansvärt på en själv. Förhoppningsvis har människorna i ens omgivning förståelse för det och tar det inte personligt. 

Det är inga problem, det är bara skönt att känna att jag i mitt vegetabiliska tillstånd är till någon nytta ;) 
    Du är som vanligt klok och skriver bra saker! Helt rätt. Klart man är extra känslig av alla hormoner också och av hela processen liksom. Och jag tror att grejen att vi är två tjejer gör det typ ännu värre Män brukar väl generellt sett inte bli lika hysteriska som vi kvinnor Ibland känns det fan som att sambon är lika hormonell hon också, haha. Jag hoppas att vi om några månader bara kan le åt hur allt krånglade och slippa göra det någonsin igen. Det är faktiskt helt sinnessjukt var krångligt det är. Att man ens ska blanda skiten själv?! Vem kom på något så dumt?!

Hur mår din mage? Stor nu? Kram och tack igen för att du orkar lyssna!
  • Regnbågsdröm

Haha, du låter lite som mig Ilsket bi är definitivt en bra beskrivning i rätt många sammanhang faktiskt.

Nej jag förstår det inte heller. Men absolut måste det ju vara därför som typ alla börjar med gonal-f. Och priset. Tror menopur är betydligt dyrare.
    Men man kan ju hoppas att allt det här gör att den är SÅ MYCKET bättre och att allt går bättre än sist.

Önskar också att jag kan få komma med lite positivt snart.
    Det är så häftigt att det snart är dags för dig. Så glad för din skull! kram!

• Regnbågsdröm

Äntligen hämtat ut en ny menopur. Efter många om och men kan jag säga. Alltså det känns ju inte som att något går smidigt i den här processen. Såklart var det fel på E-recepten. Så när jag åkt 4 mil till Apoteket igår så fick jag inte ut medicinen. Slutade med att läkaren (efter att vi jagat kliniken i hundra år) fick ringa till Apoteket och säga att vi skulle få hämta ut den. Herregud alltså. Men nu ligger den i kylen.

• Regnbågsdröm

Första sprutan tagen. Såklart lite krångel där också, först fylldes den inte upp. Men sen gick det bra. Så igång på riktigt nu
    Hur har du det vännen? <3

• Regnbågsdröm
    Cyanea skrev 2016-01-02 11:37:16 följande:
    Ååååh vad härligt att det är igång nu!!! Det kommer bli en riktig nagelbitare ;) Skönt att det löste sig med menopuren, jag är fortfarande helt tagen av att det ska vara så krångligt att använda en medicin.... dålig produktutveckling... Har du fått tid för ultraljud än? 

Jag har det bra, tack! Har haft full rulle här hemma med massor med vänner som varit på besök för nyår :) Supermysigt, men det ska faktiskt bli lite skönt att bara rå om sig själv igen, nu är jag bra trött ;) Hur blev ert nyår på spa? 

God fortsättning!! Hoppas att 2016 är ert år. Kram!! 
    Vi ska på ultraljud den 7 januari, så på torsdag. Tagit två doser av sprutan nu. Jobbigt båda gångerna. Alltid något som krånglar. Igår råkade jag sticka mig själv i fingret för att nålskyddet satt så hårt. Helt sjukt. Och så löstes pulvret upp innan jag ens hunnit få i vätskan (men tänker att det ju inte kan ha försvunnit ut i tomma intet, så orkar inte riktigt fundera mer över det) Men som sagt, helt jäkla obegripligt att det ska vara så krångligt. Och det är knappast oss det är fel på heller, så övernoga som vi är med allt. Helt otroligt. Man hoppas ju för sitt liv att det är värt det nu..

Skönt med fullt upp ändå på något vis! Hoppas ni haft det bra! Vi hade det fantastiskt mysigt på spat. Blev en riktigt avkopplande och bra nyårsvistelse, kan verkligen rekommenderas. Var varbergs kusthotell
Svar på tråden Hur många äggblåsor hade ni? Finns det hopp?