Regnbågsdröm skrev 2016-01-17 16:46:04 följande:
Oj vad du kan! Coolt att du läst en massa om sånt där. Det är klart, man blir väl extra intresserad förstås när man själv "behöver" bry sig om det, om man säger.
Jag hoppas du har rätt i att det verkar bra med delningen av mitt lilla hjälteägg. Jag vill så gärna tro att jag är gravid om några veckor. Samtidigt så har jag en märklig känsla som kommer över mig ibland. Jag får för mig att jag rent psykiskt, som någon form av mamma-instinkt borde känt på mig om jag var gravid. Det är en dum tanke, jag vet. Men den kommer över mig ibland och då inser jag ju att jag inte känner någonting. Men samtidigt vet jag ju hur knäpp den tanken är. Innerst inne. Det är ju knäppt oavsett, men särskilt ruvardag 2 när det ändå inte är något som hänt direkt.
Konstigt nog känner jag mig väldigt lugn i ruvandet. Har läst så mycket om folk som beskriver det här som den värsta perioden. Visst, jag hinner kanske ändra mig. Men tanken på det får mig att tänka att nej, jag kommer nog inte känna så. Jag kan inte påverka någonting och inte göra något förrän jag ska ta det där graviditetstestet. Symptom kommer jag få av Crinonen, så ingen mening att spekulera i dem heller. Jag har svårt att tro att något (förutom då ett negativt besked på testet) kommer vara jobbigare än det hopp och förtvivlan man kastas mellan under tidens gång. Äggblåsor som inte blir fler. Som inte växer. Sprutor som gör ont och krånglar. Äggplock som innebär få ägg. Väntan på befruktning. Väntan på delning. Ruvningen känns liksom som rena semestern i jämförelse. Fram till TD kan jag ändå inte göra något.
Oh med shit!! Du ska verkligen föda snart! Det är ju hur coolt som helst! Ni måste längta något sjukt? Några dagar kvar till beräknat väl? Men hon kan verkligen titta ut när som! Oavsett när så önskar jag dig all lycka! Det vet du! Du kommer vara grym!
Haha, tja, kombination mellan ofrivilligt barnlös och biolog ;) Vi läste ett gäng poäng med genetik, men det blev väldigt aktuellt när jag själv fastnade i barnlösheten. Tyvärr är jag som en svamp och suger åt mig all fakta jag bara kan när jag har ett intresse, så det är både bra och dåligt antar jag ;)
Rent krasst är du gravid nu. Sen om graviditeten fortsätter eller inte är väl frågan. Men just nu är det ett befruktat ägg som delar sig därinne, och det är väl en graviditet? Man bombarderas ju av att kvinnor känner när de blir gravida och i princip till och med känner om det blir en befruktning, men jag köper inte det alls. De flesta känner av en ägglossning på ett eller annat sätt, resten tror jag är önsketänkande. Så det är ingen dum tanke, det är ju vad vi luras att tro. Jag kan inte påstå att jag direkt känt skillnad någon av de fyra gånger jag ruvat. Inte så tidigt i alla fall. Den här gången hade jag inte en susning om de skulle se något i livmodern eller inte vid VUL, och då var jag i v. 8. Så ingen känsla ens då ;)
Jag gillar också att ruva. Eller, första veckan gillar jag att ruva, sen blir jag nervös inför testet ;) Men de första dagarna är ju allt toppen. Man vet att det blev ett embryo, man vet att det är därinne, man kan förutsätta att det än så länge går bra. Så ta tillvara på dagarna :) Du har ju verkligen fått kämpa för att få lov att ruva, så det kanske aldrig blir jobbigt för dig alls. Jag håller med dig, det är liksom bara att vänta ut tiden och inte spekulera för mycket. Symptomen får man ändå på grund av progesteronet man tar, men det kanske är lika bra. Nej, ruvning är en dans på rosor jämfört med väntan på om det blir några ägg eller om äggen klarar att dela sig.
Ja, snart snart :) Jag längtar så jag går sönder. Även om vi kommit så långt känns det som världens längsta graviditet. Vi har väntat henne i mer än 3,5 år nu. Och hon verkar otålig att komma ut också, hon tar liksom spjärn mot ryggen och trycker sig utåt mot magen XD Jag vet inte om hon satsar på att komma ut genom ryggen eller magen! Tack min vän. Jag hoppas det, för hennes skull.