Regnbågsdröm skrev 2016-01-13 10:32:43 följande:
Ja, man hoppas ju verkligen att det "bara" var en tillfällighet. Men jag tänker å andra sidan hade rätt få ägg. 3 befruktade. När man hör om folk som har typ 8, så är det ju knappast så att de får alla till frysen. Då är det kanske 3 som inte klarar sig... Sånt hör jag ändå ibland. Och med tanke på att vi hade bara 3 befruktade från början.. Ja, du fattar. Men vi får se. Jag hoppas i vilket fall att vi ska ha fler ägg att utgå från den här gången också. Det skulle kännas skönare. Samtidigt har jag hört att menopur ger färre men bättre ägg. Men läkarna säger att det där med färre inte stämmer. Så får hoppas att det blir kanonbra nu. På alla sätt.
Vi har sagt att vi ska laga massa mat och baka under "väntetiden". Vi ska till Sälen första veckan i februari, så vi sa att en bra sak att göra för att distrahera tankarna är ju såna saker. Får försöka hålla sig sysselsatt. Men vore ändå så skönt om det räcker med två dagars odling. För visst behöver det väl inte vara femdagars? (Även om jag ofta läser att folk vill ha det)
Gällande donatorn så har alla donatorer gått igenom samma tester och ännu fler hos kliniken som vi andra har gjort. Sen så väljer de utifrån hur min sambo ser ut. Så de tar ingen blond och blåögd eftersom hon är brunett och brunögd. Så är typ sådant de väljer på.
Hoppas att den nya donatorn är värsta snyggingen och att den förra var ful, haha!
Du säger också 2 ggr om dagen med Crinone! Det har jag hört fler säga. Men vi blir ordinerade en gång bara. Men med tanke på att vi har kvar hela paketet, minus 2, sedan förra gången, så skulle vi kunna ta 2 ggr om dagen den här gången. Ska fråga kliniken tänker jag.
Så fint när du skrev att min bebis faktiskt kan bli till imorgon. Riktigt så tänker man ju inte. Men det är ju helt sant! Åh vad fint! Så måste det bli! Redan 7.30 ska vi vara där imorgon. Så åker i eftermiddag och tar in på hotell i Malmö inatt
Det känns som ett lotteri med äggen, tyvärr. Det är ju omöjligt att veta exakt hur mycket hormoner som krävs för att det ska bli optimal miljö för dem att växa till i. Tyvärr blir det ju mycket chansning på olika sätt. Jag fick ju 7 befruktade varav 1 inte klarade upptining och ytterligare 2 föll bort när vi långtidsodlade dem, men min väninna fick ut 2 ägg som båda befruktades varav det ena blev hennes dotter. Ren slump, känns det som. Så jag förstår att du vill ha många, det vill jag också nästa gång vi kör, men i slutänden spelar det ingen större roll. Alla kan bli bra, alla kan bli dåliga. Blir ett enda bra är det allt som krävs. Men som sagt, jag resonerar egentligen som dig och vill ha så många chanser som möjligt ;)
Vad bra med såna grejer! Det är lite meditativt att baka tycker jag som är bakfantast :D Det behöver verkligen inte vara femdagars. Prognosen att det blir en graviditet med blastocyst lär vara 60%, så det är därför många vill ha det. Samtidigt är risken större att embryon inte klarar sig utanför kroppen om man odlar dem så länge, så tvådagars som kunnat bli barn har större risk att inte klara sig påstår de. På Sahlgrenska sätter de i regel tillbaka tvådagars om det inte finns särskilda skäl. Sista återföringen (man får 4 per plock) odlas resterande frysta embryon till femdagars förutsatt att man har flera kvar, just för att få ytterligare info om vilka/vilket embryo som har förutsättningar. Min lilla kotte är en sådan blasto. Sista försöket på det plocket.
Jaha, vad häftigt!! Så din sambo kommer att stå som förälder på intyg också, eller hur funkar det? Eller blir det bara ditt barn rent juridiskt? Hahaha, klart han var ful den förra donatorn, det var därför befruktningen inte funkade ;) Här ska det bli vackra barn :P
Jag läste på FASS att det ska vara fullt tillräckligt med progesteron om man tar både Lutinus och Crinone en gång om dagen (har jag för mig?), men jag tror att vissa kliniker gärna smäller på extra enbart på grund av att patienterna gnäller mindre då ;) Men det låter väl jättebra att fråga dem, så kan de förhoppningsvis ge ett mer motiverat svar. Jag har fem doser liggandes här hemma som är bäst före 2017, vill du ha dem kan jag skicka dem på posten.
Oj, det var tidigt :D Lika bra att få det överstökat ;) Vad mysigt att bo på hotell! Åh vad jag hoppas på att logga in imorgon när jag vaknat och se att de fick ut massor med fina ägg! Hoppas hoppas hoppas <3 STOR kram, och lycka till vännen!