Regnbågsdröm skrev 2015-11-23 18:16:46 följande:
Du, du får säga precis vad du vill! För jag håller med dig. Det här med brevet känns oerhört omodernt. Förstår det inte alls. Förra gången har vi ju liksom listat ut själva att vi troligen hamnade mitt i julledigheten. Men liksom, hade de bara ringt så hade det ju varit enklare med precis allting. Och svar hade kommit direkt. Men men, inget att göra åt. Nu väntar vi på brevet.
Vid kort protokoll får man däremot ett samtal. Men det är förmodligen för att de börjar med sprutorna direkt. Jag ska ju vänta 21 dagar innan jag börjar göra något ändå liksom. Säkert därför de tänker att man kan vänta. Noll medkänsla liksom.
Så glad för din skull att ditt pyre kommer snart. För slutet av januari är fan snart! Jag hoppas så att mitt glädjebesked får komma samtidigt som ditt. Det vore ju liksom inte helt omöjligt
Sahlgrenska skulle liksom aldrig göra så. De är förmodligen inte de bästa, baserat på vad jag läst om andras upplevelser, men jag har aldrig varit med om ett besked jag inte fått muntligt och kunnat diskutera. Det krävs liksom så lite från vårdens sida för att man ska känna sig omhändertagen och trygg. Ett litet samtal.
Men du har ju helt rätt, det är inget att göra åt och bara onödigt att hetsa upp sig. Jag känner bara frustration å era vägnar. Verkligen noll medkänsla.
Jag skulle bli så sjukt glad om du kom med ett sånt besked. Det skulle verkligen vara grädden på moset. Jag hoppas hoppas hoppas!!! Och jag hoppas att du fortsätter våga hoppas. Bli inte för skadad av motgångarna, för man behöver en stor dos hopp för att orka igenom det här.