Hur många äggblåsor hade ni? Finns det hopp?
Mina äggblåsor är mogna! De har dessutom blivit fler. Planerat plock på fredag. Så lycklig!!
Mina äggblåsor är mogna! De har dessutom blivit fler. Planerat plock på fredag. Så lycklig!!
Ååååh, jättegrattis!!! Då är det ju stor chans att åtminstone något av dem blir bra :D När får ni reda på om det blir ett nästa steg? Ev. ET på söndag då eller?
Det gick inte bra. Ingen återföring som planerat. På väg ner till Malmö fick vi vända. Ingen av de tre befruktade äggen hade klarat sig. Vet inte vad jag ska känns. Känns som att allt rasar...
Läkaren ska ringa upp senare i eftermiddag för att meddela hur vi ska gå vidare
Jag har alltid haft svårt att ta förvirringen. Jag är en rak och otålig person, så att inte ens veta vad jag känner frustrerar mig fruktansvärt. Men hakar man inte upp sig så mycket på det kanske det är skönare att inte känna någon intensiv känsla någon längre tid? Det kan vara bra att se till att du kan komma undan om du behöver få "känslostormar", men ändå i den mån det går fortsätta att leva som vanligt. Sätt dig inte i situationer du inte kan komma undan ifrån på ett tag.
Visst är det så :( Ovissheten är det absolut värsta i det här. Om man bara visste att det skulle fungera en vacker dag, om det fanns någon garanti, så tror jag att väntan skulle vara betydligt mer hanterbar. Jag ser inte att någon skulle hindra dig från att börja om? Du har ju fler försök kvar, har du inte? Jag tror inte att det är så ovanligt att det inte blir några ägg att sätta in, och mycket har ju tyvärr med ren tur att göra. Jag kikade lite på vad jag skrev när jag gjorde mitt äggplock. De fick ut 15 ägg, men det blev bara 7 som blev embryon. Vi hade alltså 8 som det inte blev något med, så det kanske inte är så konstigt att det inte blev några kvar om de bara fick ut tre från dig. Så oroa dig inte för äggen än, det kan ha varit ren otur.
Jag tänker också att det kan bero på så många andra faktorer. De par som försöker på naturlig väg behöver ju många försök innan det blir barn också. Förmodligen blir det oftast befruktningar, men ändå tar det sig inte. Det blir bara så mycket tydligare när man gör IVF och får ett rakt svar på hur många som blir befruktade och hur många som inte klarar sig.
Fy fasen för att behöva vänta ända till i em för att få höra vad som hänt. Jag förstår att du är arg. Men arg är ju faktiskt en ganska bra känsla just nu, eller, jag föredrar att vara arg framför uppgiven. Ilska går att ta ut, uppgivenhet är svårare. Var inte rädd för att känna massor, det är ganska kaotiskt inombords just nu.
Du är fin du! Tack. Och tack för att du uppdaterar mig. Jag vill väldigt gärna veta.
Instämmer med minerva123. Vi vet ju att nästan alla befruktades eftersom vi fick göra ICSI där de injicerade spermier in i äggen. Det borde innebära att de allra flesta blev befruktade, men som sagt blev knappt hälften embryon ändå. Det är nog bara otur för dig, tyvärr. De flesta befruktade ägg som inte blir barn dör inom tre delningar, så det är alltså stor risk för misslyckande även när de kan sättas in.
Nej, ge inte upp än. Absolut får och ska man bryta ihop när det går åt helvete, men det är långt från kört. Det är därför man får flera försök, för att kunna prova olika metoder och se vad som fungerar bäst. Kanske kan de göra något annorlunda till nästa gång så fler ägg mognar :)