Cyanea skrev 2016-01-15 19:58:28 följande:
Eller hur! Som de svarade dig, det händer ju bara typ 2%. Något litet embryo ska väl klara sig :) Jag tror att det egentligen är jättebra att ha donator just för att kunna byta ut åtminstone en komponent om det inte funkar. Funkar inte min makes spermier är det liksom bara att försöka exakt likadant igen och igen tills vi väljer att avbryta och byta, vilket verkligen inte är självklart (vi kan ju inte trampa på en mans ego ;) ). Tur att de hör av sig på morgonen, det är ju helt omänskligt att gå nästan en hel dag och bara vänta på ett sånt avgörande besked... Vi fick göra det med sista återföringen, när de hade odlat dem till blastocyster. Då visste vi inte om en enda hade överlevt förrän vi var på kliniken. Det var tufft, trots att vi fått tillbaka tre stycken tidigare och jag var rätt inställd på att göra äggplock nummer två. Tre timmar är långt att åka, så jag hoppas verkligen att det blir en väl värd resa :D
Aha! Så är det säkert. Äggstockarna producerar ju progesteron efter ägglossning, vilket du just haft av det kraftigare slaget ;) Jag ägglossade ju inte alls vid någon av mina FET och behövde alltså ersätta det helt och hållet. Bra svar :)
Ååååh, jag ÄLSKAR såna målarböcker!! Har en som jag klottrar i just när tankarna är för besvärliga, gärna med något ljud i bakgrunden för att inte lämna en millimeter till jobbiga tankar. Mysigt att baka! Vad blir det för något?
Naaw, tack min vän <3 Hahaha, det roliga är att maken sagt detsamma XD Vi får helt enkelt börja följas på Facebook eller ta en fika ;) Det är så himla skönt att känna någon mer som förstår hur det är med IVF. Det gör liksom inte gemene man, tyvärr, så man blir så ensam. Det känns som att jag aldrig riktigt kommer att lämna den här bubblan, även om den snart inte är hela mitt liv. Men det är lättare när man inte är helt ensam därinne, det är skönt att ha sällskap av någon som dig.
Ja, ena delen av mig känner ju som vanligt en sak och en annan del en annan. Jag tror att den värsta paniken kommer imorgon bitti. Det är ju så sjukt, ett samtal så kan liksom hela världen rasa känns det som. Det får bara inte hända en gång till. Det ska gå nu. Jag måste få ruva. Jag klarar inte av tanken på att vi ska behöva börja om från noll igen och åka dit på samma ställe igen. Det får bara inte hända.
Imorgon blir det nog en äppelkaka som ska bakas. Men ska baka lite bröd och sånt också som ska med till Sälen. Tror det är bra tidsfördriv att försöka hålla sig sysselsatt med.
Hahah, fantastiskt att din man också sagt det, haha
Såklart får vi se till att fixa det! Jag håller med dig helt. Det är få man kan prata med om det här. Det är en trygghet att ha dig här.
Imorgon hoppas jag kunna meddela det bästa beskedet hittills från mig i den här tråden!
Håll tummarna! Kram och kärlek! <3