Inlägg från: enplattspåjorden |Visa alla inlägg
  • enplattspåjorden

Blöjstopp! Ge mej era bästa tips!

Jag känner igen mycket av det du skriver.

Min yngsta är 3,5 år, ca 1 år efter i utvecklingen, på de flesta plan. Han pratar inte alls mycket som man förstår.
    Länge blev han arg när man satte honom på toaletten/pottan.

Sen köpte vi husvagn, och jädrans vad intressant den porta pottin var! Han ville gå på toaletten på den hela semestern!
    Det fortsatte hemma efter semestern.

Han bajsar visserligen i kalsongerna, men han kissar, och på eget initiativ, på toaletten.

Det vände från en dag till en annan kan man säga, så jag har väl inga konkreta tips till dig egentligen.

Men jag tycker inte du ska känna dig stressad av att han fortfarande har blöja. Visst, jobbigt med tre blöjbarn.. Men jag tycker inte det är så konstigt att han inte är utan blöja ännu.

• enplattspåjorden
    Anonym blöjmamma skrev 2015-08-27 09:49:35 följande:
    Du har ju så rätt. Ibland hjälper det att få höra att andra är/varit i samma sits.

En husvagn låter ju inte alls dumt ????

Vi har ju fått kämpa så mycket med alla utvecklingsfaser då inget kommit av sej själv. Men med blöjan är han verkligen envis.

Det var nog mycket att det var ett bajsmaraton här i morse och jag kände bara HUR ska man orka med en till som dessutom kommer bajsa utanför blöjan mestadels av tiden ????

Jag vet inte hur jag ska gå honom att tycka att toaletten är rolig och bra. Lillasyster tar ju efter honom med allting så det är ju två som skriker som galningar så fort man ska torka storebror i rumpan. Och dom triggar varann kan man säga.????
    Inte lätt!
    Det finns ju massor av olika pott typer, toalettringar osv.
    Om han själv får välja en ny potta kanske?
    Dom kostar väl en del, men det kanske kan göra honom nyfiken på det med toalett.
    Någon potta som inte är som alla andra, som är kul att sitta på?
    Kanske ha pottan nån annan stanna än badrummet?
    Slopa "tvånget" att sitta på pottan/toan och bara kalsong och toa/potta som ett synligt alternativ, så möjligheten finns när han känner sig redo?
    Säkert saker du tänkt på redan, men det är det jag kommer på..
Svar på tråden Blöjstopp! Ge mej era bästa tips!