Unsure skrev 2015-08-24 12:45:29 följande:
Han är dominant, så trygg kan jag inte riktigt påstå att jag känner mig. Problemet med det är väl att jag tror jag behöver mer förspel på ett sätt som kanske inte passar in om man ska vara undergiven den dominanta, då ligger ju fokuset på hans njutning...
Alltså, nu måste jag skriva igen.
Jag inte så väldigt dominant av mig, men i vårt förhållande är jag iaf den dominante, vi kör en del med bondage och smisk osv. Men att det är den dominantes njutning som kommer i första hand skulle jag vilja hävda är
helt fel för den absolut största majoriteten i sådana förhållanden. Det brukar vara
precis tvärtom, den dominante är dominant för att liksom leda den undergivna till njutning som den annars inte skulle uppnå. Det tror jag du får bekräftat precis var du än söker information om BDSM.
Och - den stora grejen är ju att man är dominant mot
en som vill bli dominerad, av just mig. Och ännu mer i en sådan relation, än i "vanliga" relationer, krävs ju tryggheten! Det finns ju inte en chans för den undergivna att njuta om den inte litar på den som dominerar. Fullkomlig trygghet, fullkomlig visshet om att jag "tar hand om henne" är ju det som gäller. Tryggheten och vissheten om att jag inte kommer skada henne, inte göra saker som hon inte vill - även om jag binder henne som ett kors på sängen och "utnyttjar henne".
Vill du bli dominerad? Har ni diskuterat igenom vad du känner dig okej med - och vad du absolut
inte känner dig okej med? Känner du dig helt säker på att han vill ditt bästa? Får han dig att känna dig helt trygg (njaej, sa du ju, jag vet)?
Nej, mina vibbar som jag kände av tidigare har nu förstärkts kraftigt. Alldeles oavsett din läggning, så känns det som att det stora problemet är det jag varit inne på tidigare idag: han är inte den rätta för dig. Och hans dominans, som jag känner det av vad du skriver, den ger jag inte mycket för. Det känns som om den går att byta ut till "egoism", helt enkelt. Och det blir man inte kåt av.