• Unsure

Är jag bi/lesbisk?

Hej! Har en liten livskris nu och skulle gärna höra era åsikter. Jag har alltid känt en dragning till vissa tjejer. Tänder på tanken på tjejsex, tjejporr osv. MEN, tittar bara efter killar, ser bara en framtid med killar, älskar allt det intima i form av kramar, pussar, smek, hålla handen oså med en kille. Tror bara jag kan bli kär i en kille. Men har svårt att bli kåt med en kille. Till historien hör dock att jag är oerfaren sexuellt, har bara haft sex tre gånger i mitt liv med olika killar. Fokus ligger ofta på dom med avsugningar osv. Träffar en kille nu och då blir förspelet bara nån kyss, avsugning och sen förväntas jag vara våt och redo. Blir inte våt. Kan det vara för att jag känner press, för lite förspel? Kan man vara lesbisk men ändå bara föredra att vara tillsammans med en kille? Kan inte ens se mig själv tycka om att skeda, hålla handen och allt sånt med en tjej, men sexuellt känns det upphetsande. Har alltid gillat det förbjudna dock, kan det vara för att tända på tjejsex känns lite förbjudet som jag tänder på det? Mår så dåligt för gillar denna kille så mycket, men första sexet blev dåligt och känner inte att jag blivit kåt med honom... har inte heller blivit kåt med mina andra ons, bara varit nervös och spänd. vad tror ni? Blir alla hetero tjejer kåta av endast suga av sin kille? Tack för eventuella svar! :)

• Svar på tråden Är jag bi/lesbisk?
  • HasseA

Hej! Jag har inte så mycket att komma med, men bara för att svara något i alla fall.

Nej, jag tror inte alla hetero-tjejer blir kåta enbart av suga sin kille, men jag tror att många blir det.

Men, det stora är ju: om man är för nervös, stressad, orolig, osv, så är det ju svårt att bli kåt överhuvudtaget. Så om du känner dig så när du suger, så kommer ju det sätta stopp för kåtheten i alla fall.

Och våt - det är verkligen inte alltid att tjejen blir så våt, trots att hon är kåt. Precis på samma sätt som en kille kan tappa ståndet fast han är kåt. Tex på grund av nervositet, som när man ska sätta på en kondom, och det ska gå så lätt o smidigt, men bara krånglar.

Sex är inte så enkelt som det kan framställas alla gånger. Och igen, en stor bov är just nervositet. När man känner sig tryggare, kommer kåtheten lättare. Så, detta svar säger inget alls om ifall du är bi/lesbisk eller ej, den frågan lämnar jag vidare, liksom.

• Unsure

Tack snälla för att du svara :) tror också nervositeten är en stor bov, känner sån enorm press att det ska bli bra och att jag måste bli våt för att sexet ska gå att genomföra. Men sen kan jag inte sluta att tänka på om det beror på att jag helt enkelt inte blir så attraherad av manskroppen. Samtidigt som det är det enda som lockar mig när det kommer till att bli kär osv. Kanske borde skippa p piller, ifall det gör något med sexlusten. Usch vad det är jobbigt att inte veta!

• j a d e

Jag tycker det låter som att du är lite bi-nyfiken, och enda sättet för dig att veta vad du känner är att prova.

• HasseA
    Unsure skrev 2015-08-24 12:07:56 följande:

Men sen kan jag inte sluta att tänka på om det beror på att jag helt enkelt inte blir så attraherad av manskroppen. 

Men, jag tror inte alla tjejer är så himla attraherade av manskroppen i sig, utan snarare av "sin älskades kropp". Jag menar, när vi är på bad, inte sitter min partner och gottar sig över alla manskroppar runt omkring henne, men hon älskar ju min kropp när vi har sex.

Jag menar liksom att det känns som om du lite grann tänker åt fel håll. Jag menar att man börjar med att bli intresserad av en människa, och då blir också den människans kropp intressant, och man blir kåt på den människan, och då också på att göra det skönt för den människan. Visst, man kan förstås tänka sig andra vägen också "naken kropp - jag blir kåt!", men för många krävs det nog mer av det här att man fungerar bra ihop, att ens kille/tjej gör att man känner sig säker och trygg.

Så min undran blir lite mer av "Känner du dig säker och trygg med din kille?". Känner du att han verkligen vill ditt bästa? Det är lite svårt, de här resonemangen, för de fungerar väl bäst när man är lite äldre än vad du verkar vara. Men ändå, den där tryggheten är viktig när det gäller sex. Om du inte tänder på honom, så kan det ju vara för att du inte känner på rätt sätt för honom. Inte för du "inte tänder på manskroppar" - men det kan ju vara därför också, förstås.
  • Unsure

Tack igen för era svar! Jo men det stämmer. Kanske är så att jag måste bli mer trygg. Med killen jag träffar nu är allt fortfarande väldigt nytt. Och han är ganska mycket äldre och betydligt mer erfaren. Han är dominant, så trygg kan jag inte riktigt påstå att jag känner mig. Problemet med det är väl att jag tror jag behöver mer förspel på ett sätt som kanske inte passar in om man ska vara undergiven den dominanta, då ligger ju fokuset på hans njutning...

Men vet inte hur jag ska komma ur den onda cirkeln att bli nervös och inte våt. Han blir ju frustrerad när det inte fungerar så himla smidigt, och jag är så rädd att han inte ens kommer vilja träffa mig efter det första misslyckade försöken. Han får ju också prestationsångest iom min brist på kåthet, men känns ändå som han inte tycker fokus på mig är viktigt utan tycker jag är värdelös om jag inte blir askåt av att stimulera honom utan att få så mkt tillbaka...

• Unsure

Skulle vara intressant att veta om lesbiska tjejer kan känna så som jag gör inför killar. Men antar att det skiljer sig mycket :)

• HasseA
    Unsure skrev 2015-08-24 12:45:29 följande:

Han är dominant, så trygg kan jag inte riktigt påstå att jag känner mig. Problemet med det är väl att jag tror jag behöver mer förspel på ett sätt som kanske inte passar in om man ska vara undergiven den dominanta, då ligger ju fokuset på hans njutning...

Alltså, nu måste jag skriva igen.

Jag inte så väldigt dominant av mig, men i vårt förhållande är jag iaf den dominante, vi kör en del med bondage och smisk osv. Men att det är den dominantes njutning som kommer i första hand skulle jag vilja hävda är helt fel för den absolut största majoriteten i sådana förhållanden. Det brukar vara precis tvärtom, den dominante är dominant för att liksom leda den undergivna till njutning som den annars inte skulle uppnå. Det tror jag du får bekräftat precis var du än söker information om BDSM.

Och - den stora grejen är ju att man är dominant mot en som vill bli dominerad, av just mig. Och ännu mer i en sådan relation, än i "vanliga" relationer, krävs ju tryggheten! Det finns ju inte en chans för den undergivna att njuta om den inte litar på den som dominerar. Fullkomlig trygghet, fullkomlig visshet om att jag "tar hand om henne" är ju det som gäller. Tryggheten och vissheten om att jag inte kommer skada henne, inte göra saker som hon inte vill - även om jag binder henne som ett kors på sängen och "utnyttjar henne".

Vill du bli dominerad? Har ni diskuterat igenom vad du känner dig okej med - och vad du absolut inte känner dig okej med? Känner du dig helt säker på att han vill ditt bästa? Får han dig att känna dig helt trygg (njaej, sa du ju, jag vet)? 

Nej, mina vibbar som jag kände av tidigare har nu förstärkts kraftigt. Alldeles oavsett din läggning, så känns det som att det stora problemet är det jag varit inne på tidigare idag: han är inte den rätta för dig. Och hans dominans, som jag känner det av vad du skriver, den ger jag inte mycket för. Det känns som om den går att byta ut till "egoism", helt enkelt. Och det blir man inte kåt av.
  • Unsure

Tack snälla för ditt engagerade svar. Känns bättre nu och jag förstår helt din poäng. Tycker också han är egoistisk vilket är tråkigt. Också omogen för att va äldre, som inte accepterar att jag behöver förspel osv. Dominans känns spännande , men inte alla delar som han gillar. Har satt mig i en dum sits där han tror att jag gillar allt. Vi har gått igenom mina gränser men de hotar han med som straff. Är ny på detta område så vet inte riktigt hur det funkar. Tror jag kan lita på vårat safe-ord men hans åsikt om att fokuset är på hans njutning känns orättvist.

• HasseA
    Unsure skrev 2015-08-24 22:33:56 följande:

Tack snälla för ditt engagerade svar. Känns bättre nu och jag förstår helt din poäng. Tycker också han är egoistisk vilket är tråkigt. Också omogen för att va äldre, som inte accepterar att jag behöver förspel osv. Dominans känns spännande , men inte alla delar som han gillar. Har satt mig i en dum sits där han tror att jag gillar allt. Vi har gått igenom mina gränser men de hotar han med som straff. Är ny på detta område så vet inte riktigt hur det funkar. Tror jag kan lita på vårat safe-ord men hans åsikt om att fokuset är på hans njutning känns orättvist.

Det är ju en balansgång med BDSM och dominans. Att tänja lite på sub-ens gränser kan ju förstås ingå, men jag personligen tycker ju att man då ska hålla sig till saker hon egentligen vill, men kanske inte riktigt vågar. Att göra saker, eller hota med att göra saker, som hon inte vill, det får ju helt fel effekt. Då gör man henne nervös, och inte kåt. Och man får henne inte att känna sig trygg.

Hur det funkar är nog otroligt olika - allra helst beroende på vad sub-en vill. Vill hon (jag skriver "hon" här eftersom det stämmer för mig) tex bli kallad "fnask" så kallar man henne det. Vill hon inte bli kallad det, så gör man det inte. Så jag tror att hur det funkar, det måste växa fram mellan varje enskilt par. Precis som allt annat växer fram på liknande sätt för ett par.

Vi har inte ens ett safe-ord, för vi kör aldrig någonsin med nån sorts rollspel. Aldrig "Ånej, piska mig inte mer!". "Jo, här får du!", liksom. Säger hon Nej, så är det Nej, bara, hur enkelt som helst, för oss. Ett till exempel på hur olika det kan vara.

Ja, du får nog lov att känna efter noga vad du gillar er relation, egentligen. Igen, det är lite lättare när man är lite äldre, kanske, men min mening är att i en relation ska man må bra. Man ska få styrka från sin partner, få stöttning, känna sig respekterad, önskad, känna att man är viktig för sin partner, osv. Man ska inte känna sig orolig, åsidosatt, nervös, och en massa liknande ord.
Svar på tråden Är jag bi/lesbisk?