Inlägg från: Anonym (e) |Visa alla inlägg
  • Anonym (e)

"det är väl skönt att få komma hemifrån". Nej!

Anonym (Lisse) skrev 2015-08-24 22:12:33 följande:

Varför inte?

Även om jag vet att jag inte känner fel så blir jag frustrerad på alla frågor och pikar som får det att låta som att det "normala" är att vilja komma ifrån sitt barn.

Ja, det "normala" är nog att vilja ha tid utan barnet ibland. So what? Det "normala" är att vilja ha barn, själv vill jag inte det och är trygg med mina känslor runt det. Det är helt ok att inte vara "normal" ibland. Svara bara lugnt och ärligt på frågorna, så slutar de nog snart.
  • Anonym (e)
    Anonym (gullet) skrev 2015-08-25 22:27:32 följande:

Nej, men alla andra jobbar kanske och är trötta?

Nu löste jag det med att plugga en stund istället så jag fick se folk, men det finns verkligen ingen att träffa på dagtid om man får barn vid 32 och övriga vänner antingen är frivilligt barnlösa (vill alltså inte umgås med barn) eller förbi småbarnsåren, plus att man kanske har flyttat 6 mil bort från studieorten och då är det såå besvärligt för alla.

Sorry att säga det, men det låter som att du har tråkiga vänner... jag är frivilligt barnlös men ungås gärna med mina vänner trots att deras barn är med. Självklart blir det inte exakt samma sak, men alternativet är ju att inte träffa dem alls och det vore mycket sämre.
Svar på tråden "det är väl skönt att få komma hemifrån". Nej!