Inlägg från: Anonym (gullet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (gullet)

"det är väl skönt att få komma hemifrån". Nej!

beli skrev 2015-08-25 21:37:49 följande:

Nu tillhör jag undantagen jobbmässigt eftersom jag är frilans och kan jobba varifrån som helst (=oftast hemifrån). När vårt barn (som nu är sju månader) var drygt tre, började vi jobba, efter att båda ha varit hemma tillsammans i tre månader. Min man jobbar 80 % och jag 20 %.

Jag får förstås ingen vuxenstimulans via jobbet (annat än via mejl och så), men ända sen vår lillkille var tre veckor gammal har vi bjudit hem folk och gått ut och gjort saker. Det är väl inget som hindrar en från att få mental stimulans bara för att man har ett litet barn? För ni sitter väl inte isolerade hemma utan telefon och utan möjlighet att bjuda hem vänner eller själva ta er ut?

Nej, men alla andra jobbar kanske och är trötta?

Nu löste jag det med att plugga en stund istället så jag fick se folk, men det finns verkligen ingen att träffa på dagtid om man får barn vid 32 och övriga vänner antingen är frivilligt barnlösa (vill alltså inte umgås med barn) eller förbi småbarnsåren, plus att man kanske har flyttat 6 mil bort från studieorten och då är det såå besvärligt för alla.
Svar på tråden "det är väl skönt att få komma hemifrån". Nej!