Inlägg från: Anonym (*)) |Visa alla inlägg
  • Anonym (*))

"det är väl skönt att få komma hemifrån". Nej!

Anonym (Lisse) skrev 2015-08-24 21:51:58 följande:
    Vart kommer barnets välmående in i det hela?

Bara för att någon inte tycker som dig måste det åer automatik inte vara någonting fel på den personen.

Jag tycker till exempel inte att de av mina kollegor som älskar att få vara på jobbet och få umgås med vuxna tänker fel. Vi tycker/känner bara olika
    Om du nu vet att det inte är fel på dina tankar, varför starta denna tråd då?
  • Anonym (*))
    Anonym (Lisse) skrev 2015-08-24 22:12:33 följande:
    Varför inte?

Även om jag vet att jag inte känner fel så blir jag frustrerad på alla frågor och pikar som får det att låta som att det "normala" är att vilja komma ifrån sitt barn.
    Du överreagerar, tycker jag.  Det är något folk säger, du behöver inte hålla med.

De flesta jag känner gillar både att vara med sitt barn, och att jobba. Det är ingen konflikt. Jag känner ingen som jobbar för att komma ifrån sitt barn. Låter som att du lägger en negativ värdering i att andra inte känner som du.
  • Anonym (*))
    Anonym (Lisse) skrev 2015-08-24 22:22:23 följande:
    Jag håller inte med dem.

Säger heller inte att dessa personer aldrig vill umgås med sina barn, bara att de hellre är på jobbet än hemma med barnen.
    Du skriver att de vill slippa sina barn:

Men med tanke på hur alla på jobbet pratar så SKA man vilja komma hemifrån, slippa sitt barn och få egentid. 

De flesta människor vill inte slippa sina barn, de vill både jobba och vara med sina barn.
Svar på tråden "det är väl skönt att få komma hemifrån". Nej!