Frallan skrev 2015-08-23 10:46:00 följande:
Tack för era svar!
Ja det är väl säkert så att man stressar upp sig i onödan. Det är väl sån man blir när det finns något att förlora.
Det känns såklart lite fånigt att man blir sån här. Jag upplever ju att man är tröttare än vanligt, "skakigare" än vanligt i benen och så, så man orkar väl kanske inte riktigt köra på som vanligt på grund av det. Men jag känner mig lite stressad när det är tidsbrist, alla är stressade och man vill backa undan lite på grund av detta. Har upplevt att det hugger till rejält i magen emellanåt vid tunga lyft, men det beror väl snarare på att muskler och ligament är lite uppretade kanske.
Får försöka ta mig i kragen och inte bli rädd!
Ta dig i kragen??? Nej du ska kanske ta och lyssna på din kropp. Jag vet som sagt flera. .. Och utav dom som fött sina barn tidigt så har dom fått råd från vården att inte jobba utan att ta det lugnt. Det har helt enkelt blivit för mycket. Det var senast förra året som en väninna till mig fick det rådet. Vattnet gick i v 35 men förlossningen kom aldrig igång utan det blev igångsättning efter 2 dygn. Hon lyssnade inte på sin kropp utan jobbade på med stress och ibland tunga lyft.