Blödning vecka 8...tunga lyft
Hej!
Jag är gravid med mitt första barn och är fortfarande i tidig graviditet. Känner mig som en riktig nybörjare. Just nu vecka 8 (7+2). Jag har haft mindre blödningar några gånger under graviditeten hittills och jag försöker att inte stressa upp mig över det då jag förstår att det är ganska vanligt. Jag har inte haft min inskrivning än, den är om två veckor, så jag har ingen naturlig kontakt inom vården dit jag kan vända mig med frågor än.
Nu är det så att jag i grund och botten har ett kontorsjobb, men i perioder under året bygger vi mässor och de nästkommande veckorna är en sån period. Detta innebär jobb från 8 till 23, mycket stress och väldigt mycket tunga lyft, arbete på stegar osv. Normalt är jag ingen räddhågsen person utan tar gärna i och sliter om det behövs, men nu när jag äntligen är gravid blir jag rädd. Är mest orolig för blödningarna och de tunga lyften/långa dagarna. Jag vet att det inte finns något som talar för att tunga lyft är farligt under en normal graviditet, men hur är det efter blödningar? Jag hittar inga bra svar på detta på nätet. Bör jag ta det försiktigt? Har inte berättat på jobbet än. Är Rh negativ om det har någon betydelse.