Kaos med ekonomin
Be om förskott.
Be om förskott.
Det är före skatt. Och har en så ansträngd ekonomi med lån och avbetalningsplaner som ska betalas så inga 13 000 kr finns. Lever redan på 3000 kr för mat etc.
Be om förskott löser tyvärr inte problemet utan den skjuts fram en månad.
Är det någon som har tips så är jag jätte tacksam om ni orkar delge sånt.
Har 15000 kvar efter att jag betalat alla räkningar. De 15000 ska räcka till mat och kostnader för att ta sig till jobb/skola för 3 personer. Nu har jag några mindre ärenden förutom 13 000 som måste till kfm. Jag får lite extra lön nästa månad. Jag kan i november och december skattejämka. Så sett till kommande 5 månaderna skulle jag klara det men klarar inte det just nu. Dessutom har tvättmaskinen gått sönder. Har kapital under hösten men inte just nu. Därav frustrerad.
Kortfattat ca 6000 går till mat och ta sig till jobb/skola. En tusenlapp vill jag gärna ha i buffert. Resterande kan jag använda till att betala skulder dvs. ca 8000 kr minst. Nästa månad får jag extralön ca 7000. I november och december kan jag skattejämka och få in ca 15000. Så kapital finns men inte just nu. Ärendena som ligger hos kfm ligger på ca 20 000 sammanlagt. Men då måste in ganska snart. Jag skulle kunna bestrida vissa av de för att jag misstänker att räntesatserna inte stämmer men måste undersöka närmare.