• Frontline

Kaos med ekonomin

Varför har du fått det för?

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Frontline
    alex9812 skrev 2015-08-22 09:48:15 följande:
    Har tyvärr inget av värde. Har inte sovit en sekund inatt. Tankarna bara snurrar.
    Ring och be om en avbetalningsplan dom brukar inte vara omöjliga utan vill helst få in pengarna...
  • Frontline
    alex9812 skrev 2015-08-22 10:11:57 följande:
    Tack för tips. Avbetalningsplan går de inte med på trots att jag bönat och bett och vädjat.
    Jag har en mycket ansträngd ekonomi med budget som funkar om inga oväntade utgifter uppstår vilket hänt nu. Jag äger inget av värde. Att arbeta extra ska jag försöka få igång men går redan på knäna med mitt ordinarie jobb. Dessutom måste de godkänna eventuellt extrajobb. Har bra inkomst nästan 40 000 i månaden så mycket högre kan jag inte komma med min utbildning.
    Med den lönen borde det inte vara några bekymmer...
  • Frontline
    alex9812 skrev 2015-08-22 13:33:21 följande:
    Jag har pratat med en rådgivare och upprättat planen jag har. En månad när jag var sjuk och fick mindre lön kunde jag inte hålla denna plan. Men det är väl bara att inse att livet är över.
    HAHAHAHA tillåt mig skratta så jag spyr, livet är över för futtiga 13000:-
    Vi har miljonlån och har ca 6000 mer in i månaden en vad du har men man måste ha ett sparande så att man ska kunna ta en smäll när det kommer...

Har själv inte jobbat på 2 månader snart så för att klara sig på 1 sjuklön samt en inkomst av lön får man ta till lite av det sparade om det skulle krisa...
  • Frontline
    Filiplopp skrev 2015-08-22 14:52:50 följande:
    Hurra. Vad duktig du är då. Varför skratta åt en som uppenbarligen mår dåligt? Lån är inte samma som skulder. Men det kanske du vet.
    Jag skrattade för att TS skrev att det är bara inse att livet är över, anser man att livet är över för ynkliga 13000 så är det illa...
  • Frontline
    Chianti skrev 2015-08-22 17:48:49 följande:
    Menar du att det är jämförbart att ha två inkomster samt sparpengar och betala lån enligt plan med att vara utblottad och stå inför fogden?
    Du hjärtat har man som TS skrev 40K in i månaden så är väl 13K inget att behöva hänga sig för eller hur?
Svar på tråden Kaos med ekonomin