Ni som är/har varit gifta/sambo, hur funkar det?
Jag kan tycka att du kräver lite mycket. Det är ju en sak om ens partner är borta varenda helg fre-sön så att man inte får någon "ledig" tid för varandra som par, men en dag i helgen och en veckodag låter ganska lagom i mina öron?
Jag älskar också att umgås med min sambo, och det är ju en himla tur, vad gör man annars tillsammans? Men om man inte får sakna varandra litegrann emellanåt så tror jag att förhållanden tillslut krackelerar.
Jag brukar passa på att själv träna, umgås med någon vän, eller bara rå om mig själv när min sambo är på sina lagträningar (2 vardagar/vecka). På helgen brukar vi se till att antingen umgås fredag eller lördag, för att ha den andra dagen som en tid att umgås med andra. Såklart är varje helg inte så, och ofta umgås vi med andra par tillsammans, men ofta är vi själva en dag per helg.
Vidare kan jag nästan tycka att det är ganska bra att passa på att göra saker själva nu innan ni får barn. Vi väntar i december, och jag misstänker att man inte kommer få så mycket tid över till sport och vänner i början när man har en liten att rå om :)