Ni som är/har varit gifta/sambo, hur funkar det?
Hej!
Jag är en "lyckligt" gift kvinna som lever med mina drömmars man sedan 3 år tillbaka. Vi gifte oss efter 2 år och har varit sambo i snart 3. Det var kärlek vid första ögonkastet och vi är trygga med varandra och älskar varandra.
Vårt "problem" är att jag har stort behov av att göra saker tillsammans och spendera mycket tid ihop. Jag är en riktig kärleksnarkoman och umgås helst med min man, inte med mina vänner. Jag har såklart vänner men inget "gäng" direkt som jag hänger med, utan några enstaka, men goda, vänner. Jag tränar på gym och har några hobbys.
Min man däremot har JÄTTEMÅNGA vänner och vill helst spendera sina lediga helger och fritid med dem. De är ett gammalt hockylag som träffas och spelar fotboll (och hockey). Jag känner mig väldigt ofta bortpriorterad då han gärna sticker iväg med kompisarna när tillfället ges. Han har inte lika stort behov av att "vara med varandra" ofta, som jag.
Ibland har jag till och med tänkt att vi kanske inte borde gift oss eftersom vi är så olika på detta plan. Men - vi älskar varann och planerar att skaffa familj... Han vill så gärna ha barn och vi är dessutom båda 30+.
I snitt kan man säga att han är "borta" 2 gånger i veckan (en vardag och en helgdag, ibland hela helgen) och gör annat, reser med kompisar osv.
Kräver jag för mycket?
Hur ser era förhållanden ut?