Inlägg från: Grodis15 |Visa alla inlägg
  • Grodis15

Bästa hotellet phuket?

Har bott på Phuket Island view 2 ggr i 3 olika rum. Bästa rummen är de bungalow-liknande som finns på framsidan där man har sin egna ingång och liten altan men de andra rummen är oxå okej. En medelstor pool i mitten och ett mindre "poolområde" på baksidan där två medelstora pooler typ sitter ihop och det finns en swim-up bar. Stor frukostbuffé. Stranden ligger över gatan.

Bakom Island view finns en jättemysig liten bungalow uthyrning. Typ 5-6 bungalows, väldigt primitivt ingen pool, restaurang eller sånt men supermysigt och billigt.

Har även bott på andaman seaview hotel som är lite dyrare. Vi blev uppgraderade till en juniorsvit eller något sånt. Stort rum på kanske 60-70kvm med kök, soffgrupp, stor balkong och stort badrum med både dusch och badkar. Stor frukostbuffé. Fint poolområde och jag har för mig att det finns sånt rum som du önskar med poolaccess. Stranden ligger över gatan.

Jag skulle dock rekommendera att åka någon annanstans än Phuket. Öarna i närheten är såå mycket trevligare. Jag rekommenderar koh lanta. Fin strand, myyyycket bättre mat, billigare, trevligare personal på restauranger, barnvänligare, lugnt och skönt. Men det är min åsikt :)

• Grodis15

Jag förstår. Vi är nog inte riktigt ute efter samma sak när vi reser då :) Vi älskar att bara sova länge, ligga på stranden, gå en promenad, ta en taxi till någon "stad" och bara ta det lugnt på semestern. De gånger vi varit i Thailand har vi typ ö-luffat och då stannat 3-4 dagar på en ö och sen åkt vidare. Resan mellan öarna har typ varit vårt "äventyr". Så kan tyvärr inte tipsa om aktiviteter men vad jag sett kan man hyra moppe på de flesta öar och utforska själv. Sedan finns ju matlagningskurs, dykning, åka ut med fiskebåt o.s.v överallt. Koh samui är väl bättre om ni vill ha mycket aktiviteter eftersom det är större och mer som en stad.

• Grodis15

Om ni vill uppleva olika platser skulle jag kunna tänka mig typ:

Phuket-koh lanta-phi phi

Koh samui-koh Tao

Bangkok-koh Chang

Om ni är villiga att resa lite längre så kan man från Phuket åka minibuss och färja till koh samui, har för mig att det tar ca 6-7 timmar och var riktigt billigt.

Svar på tråden Bästa hotellet phuket?