• elinaehn

Bästa hotellet phuket?

Vi har varit på sunwinghotellen, men nu är dottern elva år och vi behöve riste det konceptet längre. men vi älskar stora poollandskap o allra helst med poolaccess från altanen men förstår att det är få hotell som har. Jag undrar nu, vilka hotell har ni bott på som verkligen varit lite utöver det vanliga både i miljö o trivsamhet med personal mm?

• Svar på tråden Bästa hotellet phuket?
  • Grodis15

Har bott på Phuket Island view 2 ggr i 3 olika rum. Bästa rummen är de bungalow-liknande som finns på framsidan där man har sin egna ingång och liten altan men de andra rummen är oxå okej. En medelstor pool i mitten och ett mindre "poolområde" på baksidan där två medelstora pooler typ sitter ihop och det finns en swim-up bar. Stor frukostbuffé. Stranden ligger över gatan.

Bakom Island view finns en jättemysig liten bungalow uthyrning. Typ 5-6 bungalows, väldigt primitivt ingen pool, restaurang eller sånt men supermysigt och billigt.

Har även bott på andaman seaview hotel som är lite dyrare. Vi blev uppgraderade till en juniorsvit eller något sånt. Stort rum på kanske 60-70kvm med kök, soffgrupp, stor balkong och stort badrum med både dusch och badkar. Stor frukostbuffé. Fint poolområde och jag har för mig att det finns sånt rum som du önskar med poolaccess. Stranden ligger över gatan.

Jag skulle dock rekommendera att åka någon annanstans än Phuket. Öarna i närheten är såå mycket trevligare. Jag rekommenderar koh lanta. Fin strand, myyyycket bättre mat, billigare, trevligare personal på restauranger, barnvänligare, lugnt och skönt. Men det är min åsikt :)

• elinaehn

Tack jag ska kika på dina tips! Vi har varit ett varv på koh lanta. Men sen kring Phuket varje gång. Jag hittar inte så många aktiviteter om vi åker till något lugnare även om jag gärna skulle vilja. Har du tips? Vi åker linbana i djungeln åker till rescue center för apor hundar katter, stora köpcenter o enorma nattmarknader... Gärna vackra tempel mm. Jag har kikat på tex koh Chang och samui men vet inte vad vi skulle göra tre veckor... :)

• Grodis15

Jag förstår. Vi är nog inte riktigt ute efter samma sak när vi reser då :) Vi älskar att bara sova länge, ligga på stranden, gå en promenad, ta en taxi till någon "stad" och bara ta det lugnt på semestern. De gånger vi varit i Thailand har vi typ ö-luffat och då stannat 3-4 dagar på en ö och sen åkt vidare. Resan mellan öarna har typ varit vårt "äventyr". Så kan tyvärr inte tipsa om aktiviteter men vad jag sett kan man hyra moppe på de flesta öar och utforska själv. Sedan finns ju matlagningskurs, dykning, åka ut med fiskebåt o.s.v överallt. Koh samui är väl bättre om ni vill ha mycket aktiviteter eftersom det är större och mer som en stad.

• elinaehn

Tack, bra tips:)

Jo vi gillar poolhäng också men eftersom jag reser med min elvaåriga tös o gärna minst tre v så brukar vi också vilja hitta på grejer, så en ö med vacker lugn miljö o inget mer är mer... Min grej:)
    Men tänk om vi kunde åka några dagar till en sådan plats också... Bästa tips från Phuket?

• elinaehn

Kamala har vi bott på två resor, rekommenderas! Men nu är tösen lite för stor för Lollo o bearnie...

• Grodis15

Om ni vill uppleva olika platser skulle jag kunna tänka mig typ:

Phuket-koh lanta-phi phi

Koh samui-koh Tao

Bangkok-koh Chang

Om ni är villiga att resa lite längre så kan man från Phuket åka minibuss och färja till koh samui, har för mig att det tar ca 6-7 timmar och var riktigt billigt.

• Maria 434

Hotell Phuket Island View. 3 pooler, stranden över gatan, mkt trevlig personal och bra läge.

• Frontline
    elinaehn skrev 2015-08-22 23:34:58 följande:
    Kamala har vi bott på två resor, rekommenderas! Men nu är tösen lite för stor för Lollo o bearnie...

Vill du dela med dig lite om hur det var på Kamala samt vad som finns och vad man bör göra vore jag glad..

Vi ska dit nu efter nyår men har inte bestämt hotell ännu och vi ska vara där i 3 veckor...
    Har 3 barn som är mellan 3 och 8 år då...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • elinaehn

Javisst! jag rekommenderar absolut kamala sunwing! jag har ju åkt med min tös då hon var tio och elva år, vi har varit där på sommaren tre veckor (i år och förra året alltså) och det är mycket bra! nu tror jag att det finns MER om man åker på vintern, men gissningsvis är också det mest positivt. 
    Det finns en marknad som börjar vid 16-17-tiden fem minuters promenad från hotellet på fredagar. Det är förstås typisk krimskrams men mysigt och säkert passande för barnen. Vi brukar också åka till stora nattmarkenaden i phuket men den är supersvettig, en enorm röra och kanske inte lika skoj för en treåring...
    jag tycker hotell och personal är fantastiskt. vi brukar bo med poolaccess men det kanske man inte vill med ett så litet barn.
    Taxiservicen på hotellet är bra. Stranden är fin och några minuter längs stranden (åt vänster) finns en bro som går upp mot en liten liten by. där finns seven eleven o fler restauranger osv. Det finns också uppe vid huvudvägen (där man svänger ner till hotellet.
    Ha reflexer och ficklampa med er om ni ska ut och knalla på de vägarna. 
    Tvättservicen är ok utanför hotellet precis (strax före den lilla fredagsmarknaden) tycker jag.
    Kanske inte jag skulle lämna in kläder med fläckar eller finaste märkeskläder för SÅ effektiv och skonsam är den inte, men i övrigt fungerar det.

ca 20 minuter med taxi tar det till patong. undvik det kvällstid men dagtid kan ni gärna åka till (osäker på stavning) köpcentret jungceylon. Där finns Big C som man kan handla extremt mycket billigare på än på hotellet. vi brukar avsluta vår shoppingrunda med att handla med oss lite där. ett paket kakor hotellet tar 100 bath för kostar 15-20 bath på Big c. Billiga kläder till barnen kan du hitta på övervåningen i Big c. Finare barnkläder (dyrare dock) finns på Robinson. Underbart sött, i samma hus.
    Sen finns något litet lekställe också där. och massor av andra affärer. Det finns en glassbar som heter swensens (finns väl på många platser) som vi glatt ätit på senaste fyra åren utan problem. däremot ska man nog inte äta mjukglass på seven eleven o mc donals osv vad jag förstått.

Hm. Elefantridning går fetbort för min del, då elefanterna inte haft det ett dugg bra vägen till att bli "villiga" att bära runt på turister. Samma sak med tiger kingdom, undvik!
    det finns ett litet litet projekt som heter gibbon apor projektet, googla det om ni vill se något seriöst!
    och trickeye museum tyckte vi var roligt!

Vi brukar besöka soi dog shelter för hundar men kanske era barn är lite för små för det än, åtminstone den lilla...

Jisses vad jag babblar, men det här är en plats vi tycker mycket om

På hotellet är frukosten fin tycker jag, personalen urgullig och vi brukar använda massagestället nere nära stranden, de tar dock väldigt lite betalt (i alla fall på sommaren) så vi dricksar ordentligt.

precis till höger ner vid stranden (på stranden) från tolvtiden står en jättetrevlig kvinna och gör tunna thaipannkakor med tillbehör. rekommenderas som lunch eller fika!

säkert fånig kommentar men jag säger det ändå, akta er för strömmar, röd flagga verkar folk inte alls respektera men vi såg badgrejer som for ut mot havet för folk hade missbedömt läget väldigt... otäckt! 

jo o undvik gärna åka tuktuk"bilarna", det är rätt backigt till hotellet och vad jag förstår krävs några få timmar utbildning för att få fara runt i tuktuk... De varnade för det ordentligt i år.

Jo o så har ni båtutflykter. Vintertid är det härligare än på sommaren (för vattnet är lugnare...), ut o snorkla med barnen!!

vi har som sagt bott tre veckor på samma ställe, för oss passar det urbra att ha det som bas o sen göra våra dagsturer, men jag har förstått att många tycker man ska byta hotell efter någon vecka. vi är lite mer... tycker om att ha samma bas och slå oss till ro

• Frontline
    elinaehn skrev 2015-08-24 18:53:29 följande:
    Javisst! jag rekommenderar absolut kamala sunwing! jag har ju åkt med min tös då hon var tio och elva år, vi har varit där på sommaren tre veckor (i år och förra året alltså) och det är mycket bra! nu tror jag att det finns MER om man åker på vintern, men gissningsvis är också det mest positivt. 
    Det finns en marknad som börjar vid 16-17-tiden fem minuters promenad från hotellet på fredagar. Det är förstås typisk krimskrams men mysigt och säkert passande för barnen. Vi brukar också åka till stora nattmarkenaden i phuket men den är supersvettig, en enorm röra och kanske inte lika skoj för en treåring...
    jag tycker hotell och personal är fantastiskt. vi brukar bo med poolaccess men det kanske man inte vill med ett så litet barn.
    Taxiservicen på hotellet är bra. Stranden är fin och några minuter längs stranden (åt vänster) finns en bro som går upp mot en liten liten by. där finns seven eleven o fler restauranger osv. Det finns också uppe vid huvudvägen (där man svänger ner till hotellet.
    Ha reflexer och ficklampa med er om ni ska ut och knalla på de vägarna. 
    Tvättservicen är ok utanför hotellet precis (strax före den lilla fredagsmarknaden) tycker jag.
    Kanske inte jag skulle lämna in kläder med fläckar eller finaste märkeskläder för SÅ effektiv och skonsam är den inte, men i övrigt fungerar det.

ca 20 minuter med taxi tar det till patong. undvik det kvällstid men dagtid kan ni gärna åka till (osäker på stavning) köpcentret jungceylon. Där finns Big C som man kan handla extremt mycket billigare på än på hotellet. vi brukar avsluta vår shoppingrunda med att handla med oss lite där. ett paket kakor hotellet tar 100 bath för kostar 15-20 bath på Big c. Billiga kläder till barnen kan du hitta på övervåningen i Big c. Finare barnkläder (dyrare dock) finns på Robinson. Underbart sött, i samma hus.
    Sen finns något litet lekställe också där. och massor av andra affärer. Det finns en glassbar som heter swensens (finns väl på många platser) som vi glatt ätit på senaste fyra åren utan problem. däremot ska man nog inte äta mjukglass på seven eleven o mc donals osv vad jag förstått.

Hm. Elefantridning går fetbort för min del, då elefanterna inte haft det ett dugg bra vägen till att bli "villiga" att bära runt på turister. Samma sak med tiger kingdom, undvik!
    det finns ett litet litet projekt som heter gibbon apor projektet, googla det om ni vill se något seriöst!
    och trickeye museum tyckte vi var roligt!

Vi brukar besöka soi dog shelter för hundar men kanske era barn är lite för små för det än, åtminstone den lilla...

Jisses vad jag babblar, men det här är en plats vi tycker mycket om smile1.gif

På hotellet är frukosten fin tycker jag, personalen urgullig och vi brukar använda massagestället nere nära stranden, de tar dock väldigt lite betalt (i alla fall på sommaren) så vi dricksar ordentligt.

precis till höger ner vid stranden (på stranden) från tolvtiden står en jättetrevlig kvinna och gör tunna thaipannkakor med tillbehör. rekommenderas som lunch eller fika!

säkert fånig kommentar men jag säger det ändå, akta er för strömmar, röd flagga verkar folk inte alls respektera men vi såg badgrejer som for ut mot havet för folk hade missbedömt läget väldigt... otäckt! 

jo o undvik gärna åka tuktuk"bilarna", det är rätt backigt till hotellet och vad jag förstår krävs några få timmar utbildning för att få fara runt i tuktuk... De varnade för det ordentligt i år.

Jo o så har ni båtutflykter. Vintertid är det härligare än på sommaren (för vattnet är lugnare...), ut o snorkla med barnen!!

vi har som sagt bott tre veckor på samma ställe, för oss passar det urbra att ha det som bas o sen göra våra dagsturer, men jag har förstått att många tycker man ska byta hotell efter någon vecka. vi är lite mer... tycker om att ha samma bas och slå oss till ro smile1.gif

Tack så jättemycket för din info Skrattande

Hade vi rest utan barn så hade vi nog flyttat runt till nåt annat hotell men det är smidigt att ha allt samlat på samma ställe hela resan med barnen..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
Svar på tråden Bästa hotellet phuket?