elinaehn skrev 2015-08-24 18:53:29 följande:
Javisst! jag rekommenderar absolut kamala sunwing! jag har ju åkt med min tös då hon var tio och elva år, vi har varit där på sommaren tre veckor (i år och förra året alltså) och det är mycket bra! nu tror jag att det finns MER om man åker på vintern, men gissningsvis är också det mest positivt.
Det finns en marknad som börjar vid 16-17-tiden fem minuters promenad från hotellet på fredagar. Det är förstås typisk krimskrams men mysigt och säkert passande för barnen. Vi brukar också åka till stora nattmarkenaden i phuket men den är supersvettig, en enorm röra och kanske inte lika skoj för en treåring...
jag tycker hotell och personal är fantastiskt. vi brukar bo med poolaccess men det kanske man inte vill med ett så litet barn.
Taxiservicen på hotellet är bra. Stranden är fin och några minuter längs stranden (åt vänster) finns en bro som går upp mot en liten liten by. där finns seven eleven o fler restauranger osv. Det finns också uppe vid huvudvägen (där man svänger ner till hotellet.
Ha reflexer och ficklampa med er om ni ska ut och knalla på de vägarna.
Tvättservicen är ok utanför hotellet precis (strax före den lilla fredagsmarknaden) tycker jag.
Kanske inte jag skulle lämna in kläder med fläckar eller finaste märkeskläder för SÅ effektiv och skonsam är den inte, men i övrigt fungerar det.
ca 20 minuter med taxi tar det till patong. undvik det kvällstid men dagtid kan ni gärna åka till (osäker på stavning) köpcentret jungceylon. Där finns Big C som man kan handla extremt mycket billigare på än på hotellet. vi brukar avsluta vår shoppingrunda med att handla med oss lite där. ett paket kakor hotellet tar 100 bath för kostar 15-20 bath på Big c. Billiga kläder till barnen kan du hitta på övervåningen i Big c. Finare barnkläder (dyrare dock) finns på Robinson. Underbart sött, i samma hus.
Sen finns något litet lekställe också där. och massor av andra affärer. Det finns en glassbar som heter swensens (finns väl på många platser) som vi glatt ätit på senaste fyra åren utan problem. däremot ska man nog inte äta mjukglass på seven eleven o mc donals osv vad jag förstått.
Hm. Elefantridning går fetbort för min del, då elefanterna inte haft det ett dugg bra vägen till att bli "villiga" att bära runt på turister. Samma sak med tiger kingdom, undvik!
det finns ett litet litet projekt som heter gibbon apor projektet, googla det om ni vill se något seriöst!
och trickeye museum tyckte vi var roligt!
Vi brukar besöka soi dog shelter för hundar men kanske era barn är lite för små för det än, åtminstone den lilla...
Jisses vad jag babblar, men det här är en plats vi tycker mycket om
På hotellet är frukosten fin tycker jag, personalen urgullig och vi brukar använda massagestället nere nära stranden, de tar dock väldigt lite betalt (i alla fall på sommaren) så vi dricksar ordentligt.
precis till höger ner vid stranden (på stranden) från tolvtiden står en jättetrevlig kvinna och gör tunna thaipannkakor med tillbehör. rekommenderas som lunch eller fika!
säkert fånig kommentar men jag säger det ändå, akta er för strömmar, röd flagga verkar folk inte alls respektera men vi såg badgrejer som for ut mot havet för folk hade missbedömt läget väldigt... otäckt!
jo o undvik gärna åka tuktuk"bilarna", det är rätt backigt till hotellet och vad jag förstår krävs några få timmar utbildning för att få fara runt i tuktuk... De varnade för det ordentligt i år.
Jo o så har ni båtutflykter. Vintertid är det härligare än på sommaren (för vattnet är lugnare...), ut o snorkla med barnen!!
vi har som sagt bott tre veckor på samma ställe, för oss passar det urbra att ha det som bas o sen göra våra dagsturer, men jag har förstått att många tycker man ska byta hotell efter någon vecka. vi är lite mer... tycker om att ha samma bas och slå oss till ro
Hade vi rest utan barn så hade vi nog flyttat runt till nåt annat hotell men det är smidigt att ha allt samlat på samma ställe hela resan med barnen..