pco skrev 2015-10-01 22:56:41 följande:
Tjejer, märker ni av separations ångesten hos er lilla som kommer vid 5mån?
Vår lilla har vart krånglig o lägga senaste veckan, har aldrig haft problem på etta sätt, på dagen går det bra men så fort kvällen kryper sig närmare så kan jag inte lägga i från mig henne, nu ikväll tog det dryga 2,5h o lägga. Självklart ska hon få vara hos oss där hon känner sig trygg men vore skönt om hon kom till ro lite tidigare. Hur går det för er? O hur gör ni?
I lördags vände hon sig helt första gången o sen i tisdags gör hon det hela tiden, så duktig hon är, dock har hon endast två gånger lyckats vända sig tillbaka, så det gäller o passa hela tiden så hon inte ligger med ansiktet ned, är rädd att hon ska göra det på natten. Än sålänge har hn inte det utan bara på sidan, men jag vaknar typ hundra gånger om natten för att kolla henne, hur gör ni?
Nja hon somnar alltid tidigt 19-20 i knät men att lägga ner henne i sin säng är en kamp. Hon vaknar typ varannan gång. Men hon sover oroligare överlag tycker jag, har börjat vakna oftare och lättare. Sen är jag ganska lat och låter henne sova mellan oss (fast egentligen tror jag vi skulle störa varandra mindre om vi sov isär) men har inte orkat ta tag i det, har inte återhämtat mig från förra helgen ;) dessutom vaknar hon för dagen mellan 4-6 (oftare 4 än 6) :(
Men hon sover på rygg i sitt babynest så jag är inte så orolig. Hon är duktig på att hålla upp nacken om.hon hamnat på mage och om hon inte orkar så har hon huvudet åt sidan. Och så skriker hon på mage, gillar det inte ;)
Däremot har jag märkt att hon är mer avvaktande mot andra. Maken reser mycket och när han kommer hem så är hon lite avvaktande en stund innan hon "känner igen" honom. Detsamma gäller svärföräldrarna som hon träffar nästan dagligen