• malle88

Majbebisar 2015

Blicka skrev 2015-09-28 09:17:56 följande:

Min lilla har sovit sämre nu en vecka till följd att mamma är lite trött... Grusig i ögon o huvudvärk. hoppad det vänder snart. Orkar inte riktigt ta för mig saker vilket inte känns som jag. Ska iaf på träning nu o hoppas det ger lite energi!

Usch lider med dig. Man blir så slö i huvudet. Hoppas det ger sig och att du får energi av träningen. Den låter rolig, önskar vi hade nåt sånt.

Vi har haft ytterligare en jobbig natt. Skulle åkt till stan idag men kommer stanna hemma istället. Känns inte helt ok att ge sig ut på vägen när man är så trött, speciellt inte med bebis.
  • malle88
    Sabine skrev 2015-09-28 14:07:21 följande:

Jag, mannen och lillan hade en super mysig helg i Örebro. Var på resturang och lillan skrek inget va bara mysigt glad :) sen va på barnmässa....en besvikelse inga roliga utställare och inte så många. Vi gick igenom alla på typ 20 min! Tyckte inte heller det va några bra mässpriser. ..men köpte lite små saker ändå.

Vad synd att mässan blev en besvikelse men trevligt med en helg tillsammans med maken och bebis :) tycker man lätt köper på sig på mässor :)
  • malle88

Igår knäckte jag nog lillans problem. Gav henne ersättning och efter det fick hon utslag över hela kroppen. Kom på att jag bytt märke på ersättningen. Nu har hon inte fått på ett dygn och mår mycket bättre :)

Bokade även en resa till Spanien igår till mig o lillan och mormor i slutet av oktober. Längtar!

• malle88
    Serah skrev 2015-09-30 10:07:23 följande:

Du verkade hitta en del iaf :) men tråkigt att det inte var som ni hade förväntat er.Nä fy, tur att ni kom på det! Hur kommer det sig att hon reagerade på just det märket?

Mysigt med en utlandsresa! :D

Vi testade att ge vår lilla lite mjölk på tesked. Kort efter det fick han utslag. Ska höra mer med BVC om det när jag ska dit nu i början av oktober.

Jag vet inte, lite lustigt för jag byte från baby semper till nan sensitive eftersom jag tyckte hon verkade få ont i magen av baby semper ibland. Försökte ringa till bvc och fråga men de är på utbildning i två dagar. Kändes helt meningslöst att ringa till ett annat bvc så jag väntar.

Trist med mjölkallergi :( får se vad de säger på bvc
  • malle88
    pco skrev 2015-09-30 22:58:22 följande:

Åh va härligt :) vart i Spanien ska ni?

Jag o mon man har vart en del i Spanien, även bröllopsresan gick dit, älskar spanien :)

Vi ska oxå snart boka resa men vi åker inte förrens nästa år. Du kan väl skriva sen o säga om det var barnvänligt dit ni ska? :)

Vi ska till Bilbao i norra Spanien. Det ska jag göra :) jag brukar föredra italien så det ska bli spännande. Vi är ju mer för upplevelser än värme i vår familj :)

håller just nu på o kikar på resvagn men det verkar finnas få som är vända mot mig. Funderar på att köpa en begagnad brio sing eller beemoo istället. Aldrig att kronanvagnen åker med iaf ;)
  • malle88
    Blicka skrev 2015-09-30 12:12:06 följande:

Skönt att få klarhet i det som ger utslag!

Min lilla har blivit snorig igen hoppas det inte blir värre, imorgon börjar nämligen föräldragrupp för oss. Vill gärna gå.

Usch hoppas hon bättrar p sig så ni kan gå. Kanske är storasyskonen som drar hem det. Då är hon iaf härdad småningom:)
  • malle88
    Blicka skrev 2015-10-01 12:21:38 följande:

Hittade ett test på sulky - finns några vändbara.

http://www.bäst-i-test.se/Barnvagn/Resevagn

Kul med resa!

pco skrev 2015-10-01 14:47:21 följande:

Jag rekommenderar chicco liteway som resevagn den är lätt o smidig, har 5 olika ligg o sitt lägen. Kostar 1295kr dock vet jag inte om den går o vända den mot dig. Men den kan användas direkt från födseln o uppåt och den har vunnit bäst i test. Jag har flera vänner som haft den som resevagn som har varit i den åldern våra småttingar är i så den har visst funkat kanon :) bara ett litet tips.

Okej.. Du måste säga sen om du rekommenderar det stället :) härligt med resa!

Tack ska kika på dessa. Chiccon hade jag valt bort just för att den inte går att vända men ska kolla igen. Såg att fotstödet gick att fälla upp på nåt sätt så de liksom ligger i en kokong...
  • malle88
    pco skrev 2015-10-01 22:56:41 följande:

Tjejer, märker ni av separations ångesten hos er lilla som kommer vid 5mån?

Vår lilla har vart krånglig o lägga senaste veckan, har aldrig haft problem på etta sätt, på dagen går det bra men så fort kvällen kryper sig närmare så kan jag inte lägga i från mig henne, nu ikväll tog det dryga 2,5h o lägga. Självklart ska hon få vara hos oss där hon känner sig trygg men vore skönt om hon kom till ro lite tidigare. Hur går det för er? O hur gör ni?

I lördags vände hon sig helt första gången o sen i tisdags gör hon det hela tiden, så duktig hon är, dock har hon endast två gånger lyckats vända sig tillbaka, så det gäller o passa hela tiden så hon inte ligger med ansiktet ned, är rädd att hon ska göra det på natten. Än sålänge har hn inte det utan bara på sidan, men jag vaknar typ hundra gånger om natten för att kolla henne, hur gör ni?

Nja hon somnar alltid tidigt 19-20 i knät men att lägga ner henne i sin säng är en kamp. Hon vaknar typ varannan gång. Men hon sover oroligare överlag tycker jag, har börjat vakna oftare och lättare. Sen är jag ganska lat och låter henne sova mellan oss (fast egentligen tror jag vi skulle störa varandra mindre om vi sov isär) men har inte orkat ta tag i det, har inte återhämtat mig från förra helgen ;) dessutom vaknar hon för dagen mellan 4-6 (oftare 4 än 6) :(

Men hon sover på rygg i sitt babynest så jag är inte så orolig. Hon är duktig på att hålla upp nacken om.hon hamnat på mage och om hon inte orkar så har hon huvudet åt sidan. Och så skriker hon på mage, gillar det inte ;)

Däremot har jag märkt att hon är mer avvaktande mot andra. Maken reser mycket och när han kommer hem så är hon lite avvaktande en stund innan hon "känner igen" honom. Detsamma gäller svärföräldrarna som hon träffar nästan dagligen
  • malle88

Utveckling och framsteg i all ära men att göra morgon kl 2 är inte ok alls :( efter 2,5 timme har hon somnat om och här ligger jag nu klarvaken och stirrar...

• malle88
    Blicka skrev 2015-10-03 06:57:45 följande:

Usch förstår att det inte är roligt... Min lilla var klarvaken 4.30 men hon pratade lite i sängen o somnade sen om till nu. Hade hoppats på lite sovmorgon, lördag o allt men icke! Alla tre barn vakna - piggare än till vardags då de måste väckas för att komma upp!

Det är väl fördelen med ett barn, man kan alltid sova på förmiddagen ;) annars verkar det mysigt med flera barn :)
Svar på tråden Majbebisar 2015