• Blicka

Majbebisar 2015

summa21 skrev 2016-08-15 23:27:46 följande:
    Vad skönt att det gick bättre!

Vi var och hälsade på idag. De sa inget om ett visst antal dagar utan betonade individuella behov så det kändes bra. Däremot är det nästan ett utedagis vilket vi egentligen inte har önskat. Efter att ha frågat en massa om möjligheten att få vara inne sa pedagogen "men jag måste fråga, har ni sökt det här!?" Så vi fick förklara att vi inte hade det och är lite ovana vid konceptet.men vem vet, det kanske passar vår tjej jättebra. Jag hoppas det i alla fall.

Vår son har precis haft magsjuka och nu är mannen i badrummet och mår inte bra. Måtte vår lilla klara sig.

Lycka till imorgon, blycka!
    Bra att de gör inskolningen individuellt! Ang plats - ni har alltså inte storebror på samma fsk? Pga hans behov av annan fsk eller fick ni inte samma? Jag tror att utedagis kan vara bra! Vi har dagbarnvårdare i området som har den utgångspunkten o barnen ser så nöjda ut när man träffar på dom ute. Utedagis hade passat mina grabbar iaf, sen klart när de är så små som våra är man ju rädda att de fryser då de är lite mindre rörliga. Hoppas det kommer kännas bra!
  • Blicka
    pco skrev 2016-08-15 23:35:39 följande:
    Åh va tråkigt om känner så. Men som du säger, det kanske passar lillan ändå :) hoppas det.

Snart är det vår tur. Om lite mindre än 2v börjar hon fsk. Är lite nervös då alla avd. Är 1-5 och lillan är den enda som är född 15 :( hur ska detta gå? Tänk om hon sitter i ett hörn och sen går hon inte helt än heller så hon kanske inte hinner med de andra o sen vill man ju att hon ska ha någon jämnårig som man kan följas med upp till skolan sen. Suck! Är jätte nöjd att vi fick plats där, hade inte velat ha någon annanstans men när vi fick veta detta så känns det inte så bra i mammahjärtat längre :/
    Åh vad tråkigt att det inte känns helt bra nu med platsen. Det kommer säkert ngn mer född 15 så småningom! Om inte kommer lillan få kompisar ändå. Nu när de är så här små leker de ju ändå inte med utan bredvid. Finns det fler avdelningar på fsk? Ngn 15 där? När äldsta började skolan var det han o en till som började i samma klass. Så inte så många som följdes åt.
  • Blicka

Första korta besöket på fsk gick jättebra! Hon tyckte det var kul att leka med sakerna. Imorgon kör vi 9-12. Men trots att jag kände mig så lugn så kändes det hela så ledsamt iaf. Tänk att det är slut med föräldraledigheten... Känns så konstigt, vemodigt på ngt sätt. Vad lite tid det blir med barnen när allt är igång :( nåja, bra blir det men en omställning.

• Blicka

Verkligen känning av vardag idag... Skolstart för äldsta o fsk för de andra. Inskolningen går fortsatt bra, får se hur vår dag tre blir. Idag utforskade hon på säkert avstånd o busade med fröken. Vi gick hem strax efter lunch eftersom hon blev så trött. Sov i 2 1/2 timme! När vi sen hämtade mellan på fsk senare så sken hon upp som en sol o skulle leka mera.

• Blicka
    summa21 skrev 2016-08-18 08:55:14 följande:

Tack för er peppar ???? och härligt att höra att det går bra för er lilla på inskolningen blicka! Sen förstår jag att det ändå känns vemodigt.

Pco: jag tänker att det också kan vara positivt att hon är den minsta. Jag tror hon kommer få mycket positiv uppmärksamhet just för att hon är minst. Så har det varit när det kommit en liten på min sons avdelning och så var det även på den tiden jag gick på dagis.

Vi har varit rejält magsjuka allihopa. Det har varit fruktansvärt eftersom maken jag och lillan blev sjuka ungefär samtidigt. Men nu har vi börjat återhämta oss

Åh fy för magsjuka :( tur att ni är på bättringsväg.
  • Blicka

Gick fint idag med, utforskande o fröknarna får leka o närma sig! Toppen.

Hur går det för er andra där inskolningen kommit igång?

• Blicka
    summa21 skrev 2016-08-19 09:06:14 följande:

Hoppas det går bra idag malle!

Oj kan man få återfall i magsjuka? Det visste jag inte. Det här var faktiskt första gången jag drabbades av magsjuka så jag har inte så mycket erfarenhet av det.

Vi har haft magsjuka en gång o det var i höstas - där fick lillan det två ggr. Hon var först o sist kan man säga.
  • Blicka

Malle - nej om det blir förkylning :( hoppas ni grejar det över helgen! Hoppas det gått bra idag på fsk.

Idag har lillan varit själv i en i en halv timme på fsk. Jag satt i ett annat rum o det gick så bra. Nästa vecka ska vi testa vila.

• Blicka

Förkylda blev vi här iaf men inte så illa. Idag har fsk varit stängd så imorgon kör vi vidare med inskolning. Dagen idag kändes som sista föäledigadagen o den kunde inte ha blivit bättre. Mys med ungarna, träffat vän o hennes barn o ute typ hela dagen. Åh vad jag älskat livet som föäledig :) nu jobb om en vecka o jag hoppas på att snabbt komma in i det med.

• Blicka

Imorgon börjar jag jobba igen. Nu ska rutiner sätta sig o tre barn iväg till sitt på morgnarna. Kommer säkert vara helt slut när nästa fredag... Men men nu är vi här o det kommer snart flyta som om jag inte gjort annat.

Hur har ni andra det?

Svar på tråden Majbebisar 2015