• Blicka

Majbebisar 2015

Kaoset över för denna gång! Eller kalaset menar jag ju ;) äldsta hade jättekul o två timmars kalasande körde slut på föräldrarna iaf! Bara mellan som somnat. Lillan kan inte komma till ro o äldsta har nyss fått höra klart på andra Harry potter boken. Nu hoppas jag de två vakna barnen snart knoppar in! Behöver lite tid i soffan!

• Blicka
    pco skrev 2016-04-27 10:24:42 följande:
    Hejja hejja :) skönt att magen vart bra. O kul med kalas men skönt när det är över :)
    Hur gör ni med lillans kalas? Ska bi ha tårta osv? Fiskedamm? För här kommer det lite äldre barn oxå nämligen. Hmm.,

Här har magen vart lugn i 2dygn o nu på morgonen kom kräkningarna tillbaka. Suck! Stackars liten o stackars en stressad mamma.
    Nej men vad säger du? Kom det tillbaka? Lilla vän... :( hur går ni vidare? Avvaktar? Inte roligt, förstår om du är stressad. Tummar för ett litet bakslag o sen blir det bra!

Vi kommer ha tårta på lillans kalas men på våra släktkalas brukar vi inte ha godis. Det brukar bli på barnkalasen. Ngt sådant blir det inte för lillan.
  • Blicka
    summa21 skrev 2016-04-27 12:18:32 följande:
    Härligt att det äntligen blev av och att den store var nöjd!
    Ja det känns jättebra! Nu måste jag bara ta tag i röran efter tio virvelvindar ;) men har varit o tränat nu på fm så får se om jag hinner ngt innan jag ska på skolan o utvecklingssamtal.
  • Blicka
    pco skrev 2016-04-28 12:37:50 följande:
    Här kräktes hon p hade diareér hela dagen igår, åt inget. Fick feber på kvällen o ännu högre i natt. Inte kissat under hela natten förrens i morse. O feber borta o inga kräkningar men fortsatt diaré. Hur ska man hå till väga? Ingen som vill hjälpa, de säger bara att det är magsjuka osv. Får hon feber o kräkningar igen så får jag åka in till akuten tänker jag.

Okej, ja vi tänker också ha tårta. Vi får nog ha fiskedamm med tanke på äldre barnen men lillan får väl en smoothie elr så.
    Men usch stackars liten :(

Ja akuten får du ta igen om det fortsätter att hon inte får i sig ngt eller kissar dåligt. Feber o magont är väl ett observandum? Känner ni andra av ngt? Ger du magdroppar? Laktosfritt? Kokt mat typ ris, fisk, kyckling o morot? Tvätta leksaker dagligen? Skura o torka ytor ofta ofta? Du gör säkert redan allt. Måste vara enormt frustrerande o oroande. :(

Min äldsta hade diarre i fyra veckor vid 2 års ålder. Gick till slut över men det var en lång period av vab. Rättade tillslut till sig men tid tog det.
  • Blicka
    summa21 skrev 2016-04-28 20:10:10 följande:

Vi träffade föeäldragruppen idag. Jag upplevde att vår lilla var både tystare och gav mindre ögonkontakt än de andra. Lite oro kom tillbaka även om jag egentligen inte vill jämföra.

Annars är det bra med vår tös, enormt viljestark är hon ????

Roligt med föäträff - vi får aldrig till det. Alltid ngn som är sjuk...

Men alla barn är ju olika! Min lilla är också väldigt tyst o alla kommenterar hur liten hon är. Kan förstå att du började tänka igen... Det är så lätt att jämföra.
  • Blicka

Uppe med tuppen idag då vi ska resa bort över Valborg. Natten jobbig med två vakna barn i ca två timmar... Lite trött idag. Både lillan o mellan har lite feber :( hann vi vara helt friska i två dagar eller något?! Usch så trist. Får hoppas att de inte är så värst febriga nu när de vaknar.

Just det - igår började lillan att gå! Helt plötsligt så ställer hon sig bara upp o börjar knalla runt! Snacka om att jag blev paff! Hade inte väntat mig det. Kul iaf :)

Hur har ni andra det?

• Blicka
    Serah skrev 2016-04-29 13:23:51 följande:

Pco: usch vad jobbigt för er lilla :( jag tror kanske febern kom pga vätskebrist eftersom hon inte fick behålla nåt under dagen. Har du försökt att ringa vc eller nåt sjukhus nära er igen och ta upp att hon haft det så länge nu? Hon måste ju testas för allergier eller vad det nu kan vara som ligger bakom detta. Hon mår som du skriver inte bra och är man såhär liten som våra är så är det viktigare att ge vård tidigare vid tex magsjuka. Blir så ledsen och arg att vården inte tar bättre hand om er och er lilla!! Ni får krya på er!

Blicka: vad kul att kalaset blev av och att stora var nöjd! :) mår ni fortfarande dåligt? :( tråkigt att läsa och precis när ni ska åka iväg också, så typiskt :( hoppas deras feber är mildare nu. Krya på er!

Men gu vad kul att hon börjat gå!!! Heja heja!! :D jättekul!

Summa21: du tror inte hon bara är blyg då? Min lille har först nu vågat ta kontakt med andra, tidigare var han som ett klistermärke på mig och vägrade se på andra. Kanske har hon en mildare variant än sin bror, eller så kanske hon har en sån personlighet att hon är blyg? Men jag förstår dina tankar och din oro.

Här väntar vi provsvar. Tänkte ringa idag om det men vart utjagad hemifrån för att de borrar uppe på vinden för att fixa massor med rör som är i oordning. Låter så förskräckligt så jag fick ont i huvudet, tänkte då hur det kändes för lillen så det blev en tur på stan istället.

Vet inte om jag skrev det tidigare men han har börjat släppa och står i någon sekund innan han dunsar ner på rumpan :)

Finns det några mer av er där era små är uppe och går?

Barnen är lite förkylda men ingen feber iaf. Vi hoppas det går över fort.

Vad roligt att lillen har börjat släppa taget lite :) det går framåt för våra snart ettåringar!
  • Blicka

Vem är först ut att fylla ett år i tråden? Min lilla fyller 21 maj.

• Blicka
    Serah skrev 2016-04-30 09:57:37 följande:

Blicka: håller tummarna att det fortsätter så utan feber.

Min lille fyller den 4e :)

Det är ju snart :)
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-04-30 10:03:37 följande:
    Min fyller 13:e maj, fredagen den 13:e iår ;)
    Som min äldsta :)

Så jobbigt med tänderna :( kul med några steg!
Svar på tråden Majbebisar 2015