• Blicka

Majbebisar 2015

Malle - hur blev födelsedagen för lillan?

Tror min äldsta hade en fin dag igår även om det inte var som en födelsedag hemma. Vi firade med lite paket, en dag på zoo, besök i leksaksaffär o "tårta" med ljus o sång. (Tårta med kex o färska hallon o blåbär)

• Blicka
    pco skrev 2016-05-15 00:51:20 följande:

Hej hur går det med allt tjejer? :)

Lillan har verkligen börjat protestera när hon inte får som hon vill, hon slänger sig bakåt och bara skriker. Här om dagen fick hon ett utbrott för att hon inte fick hälla ut vatten på bordet :/
    Hon visar mkt mer vad hon vill ha, tar sig in i köket o pekar mot kranen elr pekar på utflykten vart hon vill osv så det känns som om man kan lättare möta hennes behov :) det känns bra.
    Hon går dock fortfarande inte, vi övar o övar men hon drar ofta upp benen o vill hellre krypa.

Även här syns viljan o eget önskemål mer. Det är jätteroligt att se. Lillan kämpar på med att gå, går bättre o bättre o hon ger sig inte! Lite oroliga nätter har vi haft men vi är ju bortresta o så åker hon framåtvänd vagn dessa dagar då vi bara tog en sulky på resan. Så säkert många intryck att bearbeta på natten. Idag springer sambon marathon o vi hejade vid 3 km o ska heja vid mål också. Vi får hoppas regnet håller sig på avstånd!
  • Blicka
    pco skrev 2016-05-15 11:04:57 följande:
    Duktigt, duktigt :) hejja hejja. När började hon gå?
    Ja, mkt intryck blir det nog. Jag tog med lillan igår o storhandlade och satte henne i kundvagnen där framme. Hon var plötsligt livrädd! Hon är så van att åka framåt och se var hon åker, nu åkte hon baklänges och det gillades inte.
    Kul att hejja på pappa :) ja, hoppas verkligen inte att ni måste stå ute i regnet.
    Skulle säga att hon började gå på riktigt för ca en-två veckor sedan. Innan dess något steg här o där.
  • Blicka

Hemma igen! Vad skönt :) nu börjar förberedelserna för lillans o äldstas kalas på lördag! Kul men brukar bli lite jobb...

• Blicka

BVC igår för läkarkoll o vaccination. Hade en gnällig tjej igår em men lite alvedon gjorde susen. 8865 gram o 73.5 cm så fortfarande en ganska liten tjej. Men välmående o glad! Idag ska jag hämta mina föä på flyget. Kul med besök.

• Blicka

Serah - hur är det med er?

Tjej78 - hur funkar livet med jobb o två barn hemma? Trivs maken att vara föäledig?

Pco - mår lillan bättre nu?

Summa21 - har ni kalasförberedelser hemma nu? Har för mig att lillan snart fyller eller minns jag fel?

Malle - har ni hämtat er från kalas? Kan du fatta att lillan är ett år?

• Blicka

Summa21 - ser ju nu att hon fyllt redan... ;) hur ska ni göra med förskola? Ska pappa vara hemma ngt?

• Blicka
    malle88 skrev 2016-05-18 10:29:08 följande:

Blicka då har nu väl släktkalas nu då för både lillan och storebror? :) roligt med besök :)

Har haft min mamma här ett par dagar, har varit jättemysigt. Nu hann hon och lillan verkligen lära känna varandra. Jag blir så ledsen när vi ses och hon är rädd för mormor, men jag fattar att hon inte känner henne tillräckligt.

Nåväl, på tal om något roligare så har lillan börjat gå :) hon började på födelsedagen och nu går hon mest. Det är svårt att tro att hon är ett år men samtidigt så ser hon inte ut och beter sig inte som en bebis längre. Tycker det är väldigt roligt att se hennes utveckling nu när hon börjat gå och prata.

Idag står barnsäkring av kök på schemat. Lätt när man har tummen mitt i handen och hjälp av ettåring ;)

Ja släktkalas för min äldsta o yngsta blir det på lördag.

Lillan är reserverad gentemot morfar men det mjuknar. Mysigt att se att hon tyr sig till mormor nu o roligt att även din lilla lärt lämna mormor mer.

Vad roligt att hon går! Ja våra små är ganska så stora nu, så är det helt klart. Märks i beteende hur de växer!
  • Blicka
    summa21 skrev 2016-05-18 12:37:54 följande:
    Vår lilla ska börja i september. Känns alldeles för snart men vi känner att vi behöver ekonomiskt. Min man har varit hemma sen hon föddes eftersom min kroniska sjukdom förvärrades kraftigt under graviditeten. Hur ska ni göra? Ska pappa vara hemma.

Skönt att se att din lilla också är liten. Är lite trött på att alla säger att vår tjej är liten. Hon var 71 centimeter och vägde drygt 8.9 förra veckan. Men hon är ju som er lilla också välmående och glad ????

Malle var härligt att det blev chans att lära känna mormor bättre. Önskar också att mormor bodde närmre.

Hur går det för er serah? Har ni fått svar på proverna?
    Fsk i augusti här, blir säkert bra men känns konstigt! Sambon kommer inte vara föäledig då det inte funkar med jobbigt. Lite tråkigt tycker jag... Men jag trivs hemma så inget problem.

Våra tjejer låter ungefär lika stora! Här har vi inte rensat bort alla kläder i stl 74 än men använder även 86/92! Så rejäl spännvid!
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-05-18 19:52:44 följande:
    Vi börjar i augusti med inskolning i två veckor och sedan är det dags att börja. Jag är ambivalent, tycker det ska bli jättekul att jobba men tycker det ska bli jobbigt att vara borta så mycket. Tröstar mig med att två barn vi umgås mycket med kommer gå i hennes grupp, så hon är inte helt ensam.

Maken kommer vara föräldraledig i juli (enda tiden som går med hans jobb). Vad skönt att ni kunnat vara hemma båda två, även om det är en tråkig orsak.
    Hur mkt kommer ni att jobba när lillan börjar på fsk? Sambon kommer jobba heltid, jag mellan 80-90 procent tror jag.
Svar på tråden Majbebisar 2015