• Blicka

Majbebisar 2015

malle88 skrev 2016-03-26 00:40:22 följande:
    Nyttigt för de små men inte för mamman :)
    Så sant! Är farlig på att småäta nu när jag är hemma... Men igår köpte jag löparskor så nu ska jag försöka komma igång utöver mammaträningen.
  • Blicka
    pco skrev 2016-03-27 13:52:59 följande:

Vilken påsk det blev här. Tycker stt lillan börjat skaka mer med båda händerna samt med huvet. Men det handlar kanske om 2-3sek o det ser precis IT som om hon spänner sig men att hon inte riktigt har koll på vad som händer..har märkt att det alltid är när hon håller i något. Det är inte stt hon bara sitter ekr kryper o det kommer utan när hon pillar lixom o kollar på ipaden o har haft något i handen. Kanske är en slump men vet inte.
    Åkte in till skuten i Norrtälje men ville skicka oss till Astrids i Sthlm men kände att vi lika gärna kan vänta o görs utredning i Gbg för DDT känns inte akut. Men får väl göra en utredning. Påsken har väl vart bra här annars men inte kunnat slappna av direkt.

Hur har den vart för er?

Usch för att oroa sig :( blir ju lätt att man tänker mer o mer på det o det är ju inte kul.

Vi har en skön påsk. Fler vuxna så jag har fått tid med de äldre barnen var för sig o även med sambon. Det är lyxigt. Imorgon åker vi hemåt, ev stannar äldsta barnet kvar ett par dagar hos farmor o farfar.
  • Blicka
    pco skrev 2016-03-27 22:45:00 följande:
    Ja verkligen. Känns inget kul alls. Ibland tänker man på annat o plötsligt äran tillbaka där i de tankarna igen :/

Skönt att komma i väg o få lite mer tid med de stora såklart :) mysigt :) har ni vart i Norrland? Det va du som va där ifrån elr?
    Är från Norrland men farmor o farfar bor i Örebro. Så lagom resa hem idag!
  • Blicka
    Serah skrev 2016-03-27 20:05:05 följande:

Pco: usch då. Låter lite otäckt. Hoppas ni får svar på vad det beror på. Och att de är snabba på att kolla upp. Inget roligt att gå och oroa sig för :(

Vi har inte firat nån påsk i år. Vi drabbades av magsjuka. Så att köpa påskgodis och massa mat kändes inte lockande direkt med allt som kom upp här och där... Hua. Som tur är var det bara de äldre barnen men det höll i sig länge. Våra planer på att äta middag hos mina föräldrar fick vi skjuta upp. Nu ligger dessutom maken helt däckad i förkylning med hög feber.

Lillen gör så mycket små roliga framsteg. Så sött när han tar efter det man gör. Som sköljer tandborsten under vattnet, försöker (ibland) torka munnen med handduken när jag nattar honom för han kräks ibland upp lite välling, då försöker han även torka nappen med. Så gosar han med ett gosedjur han har, ger den till mig för att gosa och pussa :) tror de äldre syskonen tycker det är roligare nu. För det leks mycket tittut och jagar på yngstas nivå :) så härligt att se

Fy för magsjukor o feber :( hoppas ni kryar er snabbt.

Vad roligt med framsteg! Lillan har börjat skaka på huvudet o sitter på knä. Märks att balansen blir allt bättre! Lillan älskar dessutom att låtsasprata i telefon - fjärrkontroller är ypperliga att sätta vid örat o säga "aawa" (hallå).
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-03-28 08:01:00 följande:

Vad tråkigt för er pco och Serah att påsken blev förstörd :( Hoppas det är bättre nu och att ni får lilltjejen undersökt ordentligt hemma Pco!

Verkar som ni håller er friska för en gångs skull Blicka :)

Vi ha varit hemma hela påsken så när som på påsklunchen hos svärisarna. Lillan har börjat härmas rätt mycket. Matar sin docka, försöker klä på sig, äter bara sånt som vi äter osv. Hon har också lärt sig klättra upp på soffbordet samt att stänga av tv:n. Inte lika kul :(

Hela helgen har hon sovit hela natten :D ändå till kl 06.30 ( var jättenöjd första gången tills jag i såg att vi bytt till sommartid och klockan egentligen var 05.30 ; ).

Jag har börjat få jätteont i ryggen, antagligen pga att jag bär lillan så mycket. Så jag har anmält mig till rygg och magträning ikväll. Hoppas det hjälper :)

Nja hyfsat iaf... Förkylning o ögon som geggar hos tre av fem... Men humöret är det inget fel på!

Lillan vill också äta det vi äter - igår blev hon alldeles till sig vid middagen över allt hon skulle smaka!

Heja heja med träningen! Kul!
  • Blicka
    summa21 skrev 2016-03-28 08:53:35 följande:
    Vad tufft! Vad sa läkarna mer? Fick de se det när

ni var där? Jag tänker att det finns mycket som är övergående med.

Vår påsk har inte varit så kul. Stora killen har varit och ät riktigt dålig i hög feber, totalt utslagen. När han är sjuk är han riktigt mammig och kan bli hysterisk när jag tar lillan. Hoppas nu bara att inte resten av familjen får det.
    Sjuka ni också?! Usch vad trist :(
  • Blicka
    pco skrev 2016-03-28 23:42:51 följande:
    Ja jag fick för mig att ni var från norr :)

Kul med framsteg! Vår äääälskar tvkontrollen oxå o hon tom håller fram den som vi gör när vi byter kanal haha. Köpte en leksaks kontroll men hon vill fortfarande ha våran.
    O ja, prata i telefonen e kul, hon bara håller den bakåt men åt fel håll haha.
    Går hon mkt med grejer? Vår tycker fortfarande inte om att gå, hin kan gå vissa steg med oss men sen drar hon bara ut bena.
    Hon gillar att gå längs möbler men är för ostadig för att hålla balans själv.

Tycker mig se två tänder på g uppe nu. Spännande!
  • Blicka

Vdc idag o lillan fick ögonsalva för ögoninflammation. Nu hoppas jag det hjälper fort!

• Blicka

Tycker övergång till sommartiden gått smärtfritt i det stora hela. Lite knas med lurarna på dagen men lillan har somnat ca 19.15-19.45 på kvällarna o vaknar 7-7.30.

Ang rutiner vid nattning har vi kvällsgröt o sedan pyjamas o tandborstning. Lägger henne i spjälsängen, stryker på ryggen o säger godnatt vi ses när du vaknar. Stannar ofta i rummet men hon kan ibland somna om vi går. Lillan somnar själv på några minuter. Bökar hon får hon böka, tids nog lägger hon sig själv o somnar. Att jag försöker stryka o buffa stör just nu mer än hjälper.

• Blicka
    pco skrev 2016-03-29 23:54:49 följande:

Förresten någon här inne tipsa om mariekex o jag var/är lite feg då jag är orolig för att sätta i halsen. Men, det har gått jätte bra. Hon älskar det :) tack för tipset!

Och någon tipsa om egen dag typ shopping när jag var i Sthlm hos min mamma och .. Jag gjorde det :p kändes skönt att vara lite själv men läskigt att vara i från henne ändå.
    Tack för tipset!

Vad skönt med lite egentid! Satsa på fler ggr tycker jag :)
Svar på tråden Majbebisar 2015