• Blicka

Majbebisar 2015

summa21 skrev 2016-03-22 13:46:46 följande:
    Tyckte de att hon var för liten. Vår var 69,5 och vägde 8385 men de sa inget om det trots att hon har legat på en högre kurva innan. Upplever henne som kort snarare än tunn.

Tråkigt med deppdag. Har också en sådan. Trött på min kroniska sjukdom.
    Nej de sa inte mer än tillsätt fett i maten. Hon följer en kurva så bara jag som tycker hon är liten. Jämför med mina äldre...

Trist att du också är deppig. Får jag fråga vad du har för sjukdom? Har själv astma som strulat rejält under början av året. Aldrig varit så dålig förut. När jag mår bra med astman märker jag inte av den men då var det otroligt jobbigt.
  • Blicka
    Tjej78 skrev 2016-03-22 20:24:17 följande:

Vi var också på 10-månaders kontroll idag, 74cm och 9740g :)
    Allt bra förutom att jag är dunderförkyld, håller tummarna för att jag inte ska smitta barnen.

Härligt men trist med förkylning, håller tummar att barnen inte smittas.
  • Blicka

Hur har alla det?

Idag har jag lagat mat till lillan medan hon svishar fram i min gamla gåstol! Hon gillar det verkligen. Igår beställde jag en joggingvagn så planen är att försöka komma ut o jogga två ggr i veckan med lillan i vagnen. Får se om det lyckas... Känner ett behov att komma igång o röra mig mer.

• Blicka

Pco - största problemet nu med astman är att jag har en konstig smak i munnen (inte svamp har kollat) o tror det är medicinen jag la till som gör det. Har nu minskat den efter snack med doktorn o nu hoppas jag att det ska gå över.

• Blicka

Ang egentid vill sambon att jag ska ta för mig mer o göra saker på egen hand. Jag är Dick ett hemmadjur...Han är bra på egentid - springer, cyklar mm o sen reser han i jobbet också. Jag vet också att han uppskattar egen tid med barnen utan mig nära o mina rutiner följs då inte utan han kör sitt race då. Lite frustrerande tycker jag men lillan verkar köpa det så då får det vara så. Jag får bita mig i tungan! Jag brukar träffa kompisar ibland på helg/kväll men träning gör jag med lillan dagtid.

• Blicka

Mina barn får böcker i påskpresent o ett ägg var. Killarna får lite godis, lillan får majskrokar o en smoothie typ.

• Blicka
    malle88 skrev 2016-03-23 17:07:27 följande:
    Så säger min kille med (som har typ hundra bollar i luften samtidigt) och jag har samma problem som dig. Jag är en hemmamänniska, gillar att handarbeta, läsa, sy och sånt. Jag får skärpa mig för att ta mig ut :)

Ibland tar killen med henne till svärisarna själv och det är jätteskönt. Och han följer inte en enda av mina rutiner men jag försöker att inte lägga mig i ;) lillan verkar inte ha problem med det och då får det vara :)
    Skönt att inte vara ensam om det!
  • Blicka

Lillan förstår en del - det märks. Följer lätta instruktioner som klappa, banka, vinka osv. Förstår att hon ska leta efter mig när jag säger var är mamma. Hon älskar när vi gör kattljud o tittar på katter. Men lillan är mer inne på motorik än ljud o tal. Nu först ha mamama kommit o t-ljud.

Boktips om ngn vill ha: "leka tittut" av Nilsson Thore o thore. Lillan älskar den! Det gjorde även mellan. Lillan skrattar så! Finns en om Mio som gungar, den älskade mellan också. Inte läst den för lillan än.

• Blicka
    pco skrev 2016-03-23 14:47:04 följande:

Jag tycker lillan förstår rätt mkt ändå, vet var lampan o de närmsta är typ mamma pappa moster kusiner(2st) mormor o morfar samt farfar men inte farmor hehe.
    Pekar på boll o stjärnan o katten i böcker. Håller fram tv kontrollen mot tv när vi säger det. Klappa händer o vinka hej o hejdå
    När jag säger 'åh får mamma gosa din ninis' tar hon den o sätter den vid min kind. Osv

Dock har hon inte rest sig upp än, bara på knäna o ena foten i golvet men inte mer.
    Går era med grejer elr?

Min lilla går längs med saker/möbler o går med gåvagn. Men balansen är inget att hurra över!
  • Blicka

Serah - en timmerbil har han fått o är mäkta stolt! Ingen gråt alls ikväll utan bara ett konstaterande från honom att han slutat med napp men att lillan har napp. Så kanske det värsta är över nu?!

Svar på tråden Majbebisar 2015