• Blicka

Majbebisar 2015

Första kvällen utan napp o det var en stundvis mkt ledsen kille :( men han somnade utan tårar o med glimten i ögat så vi hoppas natten blir bra o morgondagen går bättre! Nu ska jag snart sova själv, är ingen kvällsmänniska direkt...

• Blicka

Ingen större skillnad på när lillan vaknade idag. Kl 6 mot 5.30... Ska väl egentligen inte klaga, vet ju de vars barn vaknar kl 5. Nåja - imorgon ska jag paxa sovmorgon! Mellan har förresten sovit hela natten o sover än utan napp. Det är bra jobbat det tycker jag!

• Blicka
    summa21 skrev 2016-03-19 08:26:59 följande:

Roligt att höra att det gick så bra utan napp! Hur gammal är mellan? Vår lilla sov rätt ok i natt men stora vaken mellan två och halv fem. Sen vaknade lilla kl se. Puh

Mellan fyller tre i sommar!

Ingen rolig natt :( brukar sonen sovs dåligt?
  • Blicka

Ikväll gick läggningen utan napp bättre! Lite ledsen men efter två sagor så somnade han fint! Lillan har varit lite grinig - undrar om det är några tänder som stör. Hur har ni det?

• Blicka
    summa21 skrev 2016-03-20 06:10:48 följande:
    Skönt att det funkar! Så härligt att höra. Hoppas lillan blir gladare med!

Jo, vår kille sover ibland rätt dåligt, har alltid gjort. Tyvärr sover lulla också jättedåligt. I natt har det nog varit tio uppvak så nu är vi rätt slitna.0
    Kämpigt! Hoppas ni får ngn stund att vila under dagen.
  • Blicka
    pco skrev 2016-03-20 07:38:02 följande:

Duktigt att sova utan napp :) hur lyckades du med det? :)
    Vi är sjuka igen :/ + att lillans tänder där uppe har spruckit i igenom oxå. Extra jobbigt för henne :/

Åh sjuka igen - vad tråkigt för er! Kul med fler tänder, synd bara att det ska göra så ont. :(

Ja det är mellan som har slutat med napp, lillan har sin kvar! Mellan har fått en timmerbil som belöning o han älskar fordon. Nog har han ångrat sig lite men det gick ju bättre igår så idag kanske han inte frågar ens?!
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-03-20 09:47:24 följande:

Hoppas det går bra för mellan Blicka :)

Bra att ni pratade ut Serah :)

Vi kämpar vidare med lillan, har tyvärr inte mycket roligt att berätta. Tänkte gå på barnmässan men ställde in för ville inte dra med henne när hon inte mår bra.

Vi börjar få ordning på dagsömnen. Hon sover 9-10 och 14-15 och somnar 19.30. Hur hon sover på natten behöver vi inte berätta just nu ^^

Någon som har förslag på vad man kan ge på natten som inte är välling (provat flera sorter men nej)? Hon verkar hungrig på natten och kl 5.30 får vi gå upp och ge gröt. Vore trevligt att sova lite lägre :)

5.30 var det morgon även här så har inga bra tips... Mörkläggningsgardiner känns lockande... Men iaf öka på matmängden på dagen istället för att tänka nattmål. Lite större portioner, lägg till mellanmål mm. Då kanske hon klarar sig? Tråkigt att hon inte mår helt bra :(

Mellan är jätteduktig o har sovit super i natt med!

Strax ska jag o äldsta på bio. Vi har pratat om det länge o nu ska det äntligen bli av med egen tid!
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-03-21 08:30:44 följande:
    Tack för tipset. Mörkläggningsgardiner ska jag åka och införskaffa omgående. Kanske hjälper :)

Nu äter hon

6-7 1 1/2 portion gröt

10 1 st banan/rivet äpple

11.30 lunch motsvarande 2/3 burkmat

15 1 smörgås

17 middag motsvarande 2/3 burkmat

19 1 portion gröt.

Hur äter era? Tycker hon äter som en häst, men hon rör sig mkt också. Ska prova att kvällsgröten :)

Vad mysigt med bio. Längtar tills vi kan göra sånt. Var det mysigt? :)
    Bio var jättemysigt o äldsta var så glad o tyckte filmen var toppen! Vi såg "den gode dinosaurien".

Vårt matschema ser lika ut förutom 1 burk mat till lunch o middag o frukt efteråt. Sen plockar hon själv i sig macka eller smörgåsrån till i stort sett varje mål.

Lillan vaknade sex imorse men har varit ledsen två ggr i natt. Snorig idag o lite gegg i ett öga :( trist.
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-03-22 09:37:19 följande:

Hur är era nu i humöret? Lillan har börjat få riktiga raseriutbrott när hon inte får som hon vill eller är frustrerad. Inte roligt att se henne så men det kanske hör till utvecklingen?

Vi har så också! Tänker att det hör till.
  • Blicka

BVC o tio månaders kontroll. Vi har då en liten tunnis... 8430 gram o 72 cm lång. Ska börja tillsätta mera fett i maten.

Själv har jag en deppdag... Uselt väder, lite för ont för att vara ute o gå långt, i behov av lite umgänge men med ögoninflammation hos lillan blir det inget sånt. Suck. Är lite trött på att heller inte få så mkt bekräftelse på allt jag gör hemma... Tas för givet känns det som! Nu har jag slagit mig ner i soffan medan lillan sover o ska ta fram ngt att pyssla med.

Svar på tråden Majbebisar 2015