• Blicka

Majbebisar 2015

summa21 skrev 2016-03-09 14:55:14 följande:

Ja visst är det lätt att oroa sig. Jag oroar mig också mycket mer än min man. Dock har storebror högfungerande autism så jag har svårt att inte fundera i de banorna. Spänd har hon varit sen dag ett.

Men jag ska absolut försöka njuta av tiden???? pratar din lilla något blicka?

Apropå sova på mage så gör vår det ofta. Jag kan inte föreställa mig att det skulle vara några problem när de är så stora och rörliga.

Kan förstå om du drar paralleller med storebror men behöver ju inte vara så!

Min lilla säger inga ord utan bara ljud som ma, na, pa, da mm.
  • Blicka

I em fick lillan premiärkrypa på barmark! Galonisar på o även galonhandskar. Kul men jobbigt skulle hon nog säga själv! Imorgon ska jag köpa galontossor till fötterna då stövlar känns för klumpigt. Hon har väntat på att leka ute som bröderna o bara blivit arg i vagnen när hon sett dom springa runt.

• Blicka
    pco skrev 2016-03-09 22:51:20 följande:

Vad har ni på era små ute nu? Min lilla har fortfarande fodrade byxor o vinterjacka o vinter skor, känner att Hon rör sig inte så mkt än ute utan mest gungar, pillar lite i sanden o små kryper runt.
    Men samtidigt så mitt på dagen, som idag var det sol o 10 grader, så svårt tycker jag :/
    Blicka: din hade galonisar sa du? Vad hade hon mer på sig, något fodrat på fötterna? Något under galonisarna?
    Min lilla vill ju inte ens gå när vi håller i henne som din, så hon sitter ju mest bara på marken, så vill ju inte att hon ska bli kall lixom.

Lillan hade tunn overall o sen drog jag på fodrade galonisar. Tänkte som du att det kan ju bli kallt att sitta på marken. På fötterna hade hon overallens tossor med tjockare sock. Ska köpa galontossor så blir hon inte blöt. Å
  • Blicka

Ngn här som joggar med barnvagn? Lite sugen... Har aldrig joggat men skulle vilja komma igång. Ser så härligt ut att springa!

• Blicka

Skalbyxor är perfekt! Har föredragit det före skaloverall. Kommer ha det på lillan när det är lite varmare ute. Skor blir det när hon går mer upprätt än kryper.

• Blicka

Pco - vad kul med fruktstängerna mm. Får kika om jag är på ica!

Malle - jag har hittat galontossor idag på en lite mindre barnklädes/barnvagnsbutik. Celavie heter märket, är fleecefodrade o kostade 129 kr. Kanske finns det ngn sådan butik kring där du bor?

• Blicka
    Serah skrev 2016-03-10 13:51:45 följande:

Har ni nåt tips på hur man slutar amma på natten? Just namnad han bara en gång och ibland känns det ändå inte som det hjälper honom att somna. Hur gjorde ni när ni slutade amma nattetid?

Jag slutade då lillan inte längre somnade om vid bröstet o bara sög lite ofokuserat, bet o släppte taget. Jag bestämde mig o sen höll jag fast vid det trots att söva om kunde ta låååång tid. Det rättade ju till sig o nu somnar hon ofta om snabbt. Så mitt tips - bestäm dig o följ beslutet så kommer det att gå bra!
  • Blicka
    Serah skrev 2016-03-10 20:56:16 följande:
    Det är väl lite så det är nu här. Det känns som om jag är en napp åt honom och ger honom närhet.

Och det är väl det jag får göra, bara bestämma och köra på det. Med de äldre så slutade de av sig själva. Helt plötsligt sov de hela nätter och de var mycket yngre än minstingen är nu. Så då behövde jag aldrig tänka på det.

Tog det många nätter att få henne att acceptera?
    Nej hon sökte aldrig bröstet på natten efter att jag slutat erbjuda. Lite vatten att dricka fick hon de första dagarna då hon vaknade. Sen tog hon bara tid på sig att somna om... Använder din lille napp? Lillan gör det.
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-03-11 06:57:50 följande:

Önskar jag hade nåt bra sluta nattammatips men tyvärr :(

De senast två dagarna har jag ammat henne i sömnen innan jag lägger mig och fått bort två uppvak på natten. Nu vaknar hon bara kl tre. Jättegött :) ska försöka få in vanan och sen se om jag kan peta in välling istället

Men det är ju jättebra! :)

Varsågod för tips ang galontossor. Idag satt lillan i sandlådan o kände på sanden. Lycka i dom små ögonen!
  • Blicka
    Serah skrev 2016-03-11 07:25:10 följande:
    Ok. Ja vi får se när jag tar tag i det. Just nu är han förkyld och snörvlar så mycket när han sover :(

Och ja :) han har napp. Det brukar funka stt trycka in nappen ibland, och ibland letar han upp den för att ta den i munnen.
    Kan ju vara klokt att börja nya vanor när han är frisk! Men har för mig att jag började under en förkylning...
Svar på tråden Majbebisar 2015