• Blicka

Majbebisar 2015

Tjej78 skrev 2016-03-11 09:05:28 följande:

Nu är vi hemma igen, borta bra men hemma bäst. Vår resa blev tyvärr inte alls bra :( Båda flickorna blev magsjuka och kräktes och fick diarré. Man kan ju aldrig veta när de ska bli sjuka så vi fick göra det bästa av situationen men ändå tråkigt. De två sista dagarna var okej så vi proppa dom fulla med aktiviteter och fick åka pulka, skidor, spark, lekplats mm
    Alla rutiner är upp o ner så nu börjar vi på ruta ett igen men redan efter ett dygn (kom hem igår eftermiddag) känns allt mycket bättre, har tom fått sova hela natten idag fr 19.30-05.20. Hon fick välling i sömnen vid 23 sen igen när hon vakna kl 5.20 och somna om till 6.45 :)
    Idag ställde sig lillan upp, drog sig upp från sittande mot tv-bänken :) Skulle precis fotografera och skicka till hennes pappa men då ramla hon men ramla till sittande igen och var hur glad som helst.

Nämen vad tråkigt med sjuka på semestern :( hur gick bilandet? Har för mig ni skulle åka en bit.

Tjoho - framsteg vad kul! Tur hon inte blev ledsen då hon damp ner.
  • Blicka
    Tjej78 skrev 2016-03-11 19:47:00 följande:
    Vi körde inte, vi tog flyget. Åkte Malmö-Östersund så ska man köra tar det 12-13 timmar och med två barn får man väl stoppa en del så så hade det tagit en hel dag.
    Flyg är bekvämt! Vi har ju dryga mil från Stockholm - Västerbotten. Vi brukar bila på sommaren o flyga på vintern.
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-03-12 11:52:53 följande:

Lillan har lärt sig busa. Så himla gulligt. När hon ser något hon vet hon inte får (t ex hundkorgen eller kontaktuttag) ser man hur det glänser till i blicken och hon kryper dit med en väldig fart och gapskrattar. Inte som med hundarnas vattenskål, för då är det tyst. Svårt att inte skratta själv utan säga ajaj ;)

Idag har hon ägnat större delen av fm åt att prata med sin docka under köksbordet. Har hon inte gjort förut men de verkar ha en del att avhandla ^^

Har era några favvoleksaker?

Vad kul! Min lilla skrattar gott när hon försöker smita ut genom altandörren o jag säger stopp stopp :) hon älskar alla brödernas leksaker - snickarbänken är storfavorit!
  • Blicka
    Tjej78 skrev 2016-03-13 12:57:22 följande:

Idag tog lillan sina första stapplande steg med sin brio lära-gå-vagn :)

Vad roligt! Vi har också plockat fram gåvagnen.
  • Blicka

Ja nu har jag opererat mitt navelbråck o svärföä är hemma o sköter ställningarna. Skönt så jag kan ta det lite lugnare någon dag o veta att barnen har det toppen med dom.

• Blicka
    malle88 skrev 2016-03-14 15:17:01 följande:
    Hoppas det läker bra nu då :) skönt att svärfar kunde rycka in så du får vila :)
    Ja det hoppas jag med! Har rejält ont nu så att få hjälp är guld värt! Snart ska lillan läggas så farfar får nog bära upp o lägga i sängen för det har jag inte lust till idag.
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-03-14 15:26:13 följande:

Bvc idag! 73,5 cm och 8800 g. Trodde hon skulle väga mer, men kurvan följer hon iallafall så det är bra.

Sköterskan tyckte jag skulle sluta amma nu. Jag är fortfarande i riskzonen för att utveckla en depression och hon trodde det kanske var amningshormonerna som spökade. Hon kanske har rätt och det är därför jag så sällan känner mig glad. Lillan äter bra och behöver inte mjölken. Hon trodde det lättaste skulle vara att bara tvärt sluta, det viktigaste var att bestämma mig. Ska diskutera med maken ikväll så får vi se hur vi gör

Lillan tog sina första fyra steg igår med gåvagn. Hon verkade inte så impad dock för hon vägrar göra om det ;)

Så bra att hon följer sin kurva! Vi ska på BVC nästa vecka. Har börjat plocka fram stl 80 men det är så märkligt - tycker inte själv hon växer nämnvärt men det märks på kläderna.

Ja men prata med sambon hur ni ska göra med amningen! Hur mkt ammar ni nu? Det är iaf viktigt att ni landar i beslutet, att det känns bra. Du kanske minns mitt dilemma kring att trappa ner amning när jag skulle lägga till en medicin för min astma? Nu känns det skönt att ha slutat amma men då var det lite känsloladdat helt klart!
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-03-14 21:33:10 följande:
    Stackars dig :( hemskt att ha ont.

Nej passa på och njut av hjälpen :)
    Det är ju det jag har så svårt för... Vill klara mig själv!
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-03-14 21:31:03 följande:
    Haha vad olika ser kan vara, har precis plockat fram storlek 74 ;)

Ja jag tänkte faktiskt på dig :) jag känner mig ganska nöjd med amningen, ska bli skönt att sluta och få min egen kropp tillbaka. Vi kom fram till att försöka. Maken börjar nya jobbet nästa måndag och vore skönt att få det gjort. Beslöt även att få henne att sova i egen säng samtidigt.

Gick väl sådär, det har tagit över 2 1/2 timme att lägga henne men vi hade bestämt oss. Hoppas verkligen hon sover bra inatt.
    Ja men det tar ett par dagar att i föra ny rutin så kör på det ni bestämt er för! Kommer säkert gå jättebra.
  • Blicka

Hur går det med alla små som vill ut o gå? Lillan har ganska hög fart med gåvagnen! Kul!

Känner mig öm o lite svullen efter op igår. Trött på det så ska lägga mig o vila när barnen gått i säng. Men tog bort förbandet i em o kunde se att jag numera har en navel som går inåt :) tänk vad lite dom kan göra en glad! Svärföä sköter det mesta med barnen vilket jag är så glad över. Har dock ritat i nästan en timme med mellan - så kul!

Svar på tråden Majbebisar 2015