• Blicka

Majbebisar 2015

Serah skrev 2016-02-19 17:55:27 följande:
    Halloj! Har inte varit inne på länge då vi fick tillbaka magsjuka och feber. Har haft fullt upp att ta hand om alla sjuklingar. Jag har turen att jag sällan blir smittad (men jobbigt då det är jag som måste ta hand om allt :p) lillen har varit väldigt förstoppad och i samband med det kommer det fyra tänder i överkäken. Vi har inte direkt testat ägg mer än i pannkakor och fisk har vi inte lagat än. Men dnart så! :)

Han ålar sig fram för fullt nu och ibland kommer knäna upp lite så snart så kryper han :)

Och ja! Var på kub idag! Bra resultat men blev flyttad. Slutet av augusti nu. Vilket är lite lustigt för då skulle jag ha blivit befruktad vid mens eller en dag efter....? Menmen... Jag är bara glad att vi fick se en liten sprattlande krabat. Har inga kännbara symptom alls nämligen.

Ser att många här är sjuka :( ni får krya på er!

Och nu borde det ju ändå vara på bättringsvägen för er blicka!! Usch vilken otur ni verkat ha! :(
    Åh Serah vad roligt att få se den lill* på kub! Att du inte har så mkt symtom ska du ju inte lägga så mkt vikt vid. Inte helt ovanligt i dom veckorna där du är!
    Trist med magsjuka - fy...

Roligt att lillen tar sig framåt! Lillan blir 9 månader idag o hon ställde sig i matstolen imorse! Tur jag var nära. Puh! Hon går längs med möbler också så fullt ös här hemma. Mellan dessutom i ngn utvecklingsperiod, han är intensiv!
  • Blicka
    Pyssilullan skrev 2016-02-21 08:48:30 följande:

Hej!

Kikar in igen - då åkte även vi på magsjukan - hemska sjukdom, verkligen min skräck!

Vår son som blir 9 mån den sista feb blev jättedålig

Började i onsdags natt o har varit dålig torsdag fredag lördag kräkts första dygnet sen vattnig diarre.. Usch

Å matvägrar ... Han bara kniper ihop munnen så fort jag försöker mata han.

Men - idag känner jag mig dålig, fast de va 3 dagar sedan han var sjuk. Trodde jag skulle klara mig. Usch o fy!

Mår lite illa och noll matlust jag med. Hoppas jag slipper!!

Men usch låter inte kul. Hoppas du inte drabbas! Att vara sjuk själv när barnen ska tas hand om är pest!
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-02-22 09:34:19 följande:

Lillan har börjat vakna ordentligt på nätterna och vill upp och leka. Varje natt är en kamp att få henne att somna om :(

Jag funderar på om hon sover för mycket eller för lite på dagen. Hon sover mellan 10-10.45 och 14.30-15.15. Kanske sover hon för lite så första sovpasset bara är en vila. Hur sover era?

Lillan sover 8.45/9.00 o ca 1 timme o sen 12.30-13.30/14.00 så det är ju inte så stor skillnad från er. Tror nätterna är allmänt stökiga nu tyvärr... Inatt hade vi bara två uppvak - mkt bättre än fem!
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-02-22 09:31:40 följande:

Serah - vad trist med magsjuka? Så himla tråkig sjukdom :(

Vad roligt med ultraljud. Så spännande och skönt att allt var ok! Blev riktigt sugen på att göra ett till fast jag ska inte ha någon mer bebis just nu ^^

Blicka - vad otäckt att hon ställer sig i matstolen :o du måste verkligen ha koll hela tiden.

Lillan har ställer sig mot allt. Hon stod och sög på toastolen häromdagen, ganska äckligt :( vi har två trappsteg mellan vardagsrummet och köket och ägnar mycket tid åt trappträning och nu tar hon sig upp och ner. Jätteduktig.

Jajemen - koll hela tiden!

Trappträning är bra - vi har två steg innan grinden upp kommer så där kommer det bli träning framöver! Än har hon bara hittat första steget o är nöjd med det.
  • Blicka
    Serah skrev 2016-02-22 10:10:40 följande:

Här är det sisådär med sömnen också. Inatt var det vak med skrik :/ Så knappt nån sömn alls -_-

Han sover ungefär som era små också under dagen.

Måste bara fråga, vilken hand använder era små mest?

Min kille använder vänsterhanden mest. Ska bli intressant o se om det fortsätter eller om han börjar använda höger snart också

Min äldsta är vänsterhänt, det märktes tidigt! Mellan kan jag fortfarande inte säga om han är vänster eller höger, växlar hand ofta. Lillan har jag inte ens tänkt på vilken hand som brukas mest. Jag är själv vänsterhänt o det finns anlag för det både på min o sambons sida så att iaf ngn av våra skulle bli det känns inte främmande.
  • Blicka
    Serah skrev 2016-02-22 17:06:52 följande:
    Kul! Spännande att se om denna krabat blir vänsterhänt :) min man är vänsterhänt. Alla vänsterhänta jag känner är otroligt kreativa. Visserligen är min äldsta högerhänt och otroligt kreativ så vilken hand man använder spelar ju ingen roll :p

En rolig sak min bm sa när jag väntade trean var att jag inte fick lyssna på hjärtat i v14 för barnet kan få en hjärnskada.... Nämligen vänsterhänt! (Ve och fasa!) tyckte det var så larvigt motargument för att stilla min oro ifall han mådde bra i magen eller inte...
    Va?! Sa bm så? Låter ju lite konstigt... Vänsterhänthet är ju inget man direkt lider av! Har alltid gillat att vara det själv. :)
  • Blicka

Min mellan har det förövrigt så jobbigt nu... Han blir så ruskigt arg för minsta lilla, skriker, kastar saker o slåss. :( försöker uppmärksamma positiva saker o inte så mkt det negativa. Är inte helt lätt när det flyger saker höger o vänster som träffar syskon som blir ledsna :( idag fick han hjälpa till o laga middag, lite "egen tid" med mamma o han var en duktig medarbetare. Är lite ovan vid detta då min äldsta inte hade så här svårt med "impulskontroll"... Undrar hur lillan blir?!

• Blicka
    Pyssilullan skrev 2016-02-23 06:46:12 följande:

6.e dagen med magsjuka för min son 8,5 månad kan de vars normalt ?

Spydde onsda natt o torsdag sedan uppehåll o spydde kaskader igårkväll o tömde hela magen

Diarré varje dag men Igårkväll sprutade det dom vattnig vätska :( vad gör ja?

Så länge han är pigg (vilket han är) så

Säger vc att ja ska vara lugn

Men han får ju inte behålla något, smal tycker jag han blivit också, o torr i huden Av allt duschande :(

Har ingen stor erfarenhet av magsjuka men dricker han? Äter? Provat med stoppande mat typ rivet äpple som är lite brunt, vitt bröd, morotspuré mm? Hoppas det ger sig snart iaf! Kan ta tid för små magar att bli bra.
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-02-23 08:33:46 följande:
    Tack för alla svar om sömnen. Har upptäckt problemet, hon är väldigt svullen i munnen. Tänder gissningsvis.

Hon är uppenbart högerhänt :)
    Ja men då kommer säkert tänder snart! Lillan har två men inga tecken på fler just nu iaf.
  • Blicka
    Serah skrev 2016-02-23 08:46:53 följande:

Här vart det ännu en natt med skrik, troligtvis tänderna som gör ont. Han försökte gnaga/bita mig på axeln och armen några gånger. Så det blev alvedon och han slappnade av tillslut. Jobbigt när man inte vet vad det beror på. Man chansar och hoppas på att man chansar rätt i vissa fall. Iaf på nötterna känns det som, då är man ju inte heller helt klar i huvudet :p

Hur länge har de ont när tänderna kommer? Är det nån som vet det?

Det är nog jätteolika - tycker ingen av mina barn har varit så drabbade av smärta på nätterna när tänderna kommit. Lillan har ju inte fått så många än så det kan ju ändras!

Ang våra större - kompisval är ju svårt att styra... De bästa kombinationerna brukar ju inte alla gånger locka varandra. Bara försöka stödja sitt barn i att inte hänga med utan stå för sitt eget tänker jag. Lättare sagt än gjort bara...
Svar på tråden Majbebisar 2015