-
Just det - visst är det skönt att slippa dra! Vi har både vagn o bilstolar på plats hos mina föä o hos svärföä fattas bara stol till lillan men dit är det bil som gäller så finns ju alltid en med i vår bil.malle88 skrev 2016-02-06 14:21:11 följande:Modigt att ge dig iväg själv med alla barnen :o ska ni åka tåg? Vi ska med åka tåg till mamma på lovet. Nu har de köpt en bilstol till lillan så jag slipper släpa (y)
-
Serah - vad jobbigt med förstoppning hos lillen :( hoppas det löser sig. Ang att vänja att sova i egen säng tror jag det är bra om du o maken bestämmer när så ska ske så o att ni är samspelta. Lillen lär ju märka om ngn är osäker inför det. Jobbigt med irritation :( vi hamnar där då o då också o egentligen tror jag vi tycker samma bara det att vi uttrycker/visar det olika.
-
Serah - har ni testat messmör för magen? Aprikoser?
-
Klart messmör inte går - glömde! Tål ju inte mjölk själv så borde ju ha tänkt efter lite... Men aprikoser ska du testa. Jag brukar lägga torkade i blöt ett par timmar, sedan koka o mixa.Serah skrev 2016-02-07 22:44:18 följande:Är det mjölk i messmör? För isf går det ju inte :/ eller... Jag vet inte hur känslig han är mot mjölk än... Och det är inget jag vill experimentera med nu heller.
Aprikoser kan vi testa iaf :) funkar det med färska eller kan man köpa torkade att mixa med vatten?
Vad skönt att ni pratat! -
Hej o välkommen! Tråkigt med magbesvär men funkar lactulose?Grön elefant skrev 2016-02-07 22:50:04 följande:
Hej! Har också en majbebis. Vi har också problem med förstoppning och varit tvugna att ge klyx tre gånger hemma. Kör med lactulose varje dag nu. Lösande mat har inte haft någon tillräcklig effekt.
Har läst att morot är stoppande.
-
Tror du inte den gick sönder på torsdag när sambon körde den till bilhandlare för värdering! Så den hamnade på verkstan. Ingen provkörning således o vi har bestämt oss för att inte köpa. För dyr i drift tycker vi o att den dessutom går sönder direkt efter service på massor av pengar gör oss tveksamma över kvaliteten.malle88 skrev 2016-02-08 08:15:12 följande:
Hur var bilen Blicka? Fick ni kört den någonting?
-
Lillans öra fortfarande inte bra så nu har hon fått örondroppar i fem dagar. Alltså när ska det vända?!
-
Bra att du ringde BVC o att ni fick tid för allergitest redan imorgon! Tummar för er!
Men så trist med mellan... Hoppas det blir snabbt tillfrisknande.
Ja jag känner mig helt säker på beslutet om bilen! Sambon lite mer tveksam men försöker motivera pengarna vi sparar på att istället anlita städhjälp här hemma vilket jag inte är så sugen på - eller jo nu skulle det vara skönt eftersom jag ligger efter med hemmet pga sjukhistoriken... -
Tror du inte det har att göra med magsjukan? Att det tar ännu lite tid innan det känns ok. Jag provade göra större bitar i maten igår men det gillades inte helt så fick mixa slätare o då gick det bra. Lillan äter gröt innan läggdags, även till frukost. Annars kanske macka/ägg/banan eller nåt kan funka?pco skrev 2016-02-08 20:22:03 följande:
Ursch va alla är sjuk hela tiden känns det som :( nu är vi här friska från magsjuka men lillan har börjat dissa hemlagat :o känns inte bra och dessutom dissar hon flaskan! Vad ger man som kvällsmål?gröt? Men det äter hon ju till frukost. O yoghurt som mellis.
-
Vad roligt att hon gillade stolen! Vi måste också byta... Har bara inte blivit av ännu.malle88 skrev 2016-02-09 12:30:25 följande:
Idag bytte vi äntligen bilstol (bilen har varit på verkstan ). Hon log och skrattade hela vägen :) vilken skillnad mot när hon skriker hela vägen i babyskyddet