Blicka skrev 2016-07-01 07:29:00 följande:
Lycka till med jobb idag malle! Spännande!
Humöret o nattsömnen känns igen. Lillan blir så arg o frustrerad när det inte går som hon vill! Oj oj. Sömnen ja hon vaknar varje natt o är vaken en halvtimme-timme så helt utvilad är man inte.
Känns det bra att det snart är inskolning? Vi börjar med det 16/8. Tror de planerat för en vecka men ska nog tänka två hela veckor o starta jobb efter det. Märkligt att man snart ska börja jobba. Känns sorgligt att denna period snart är över :( tänker att det är min sista gång dessutom!
Tack! Det ska nog gå bra :)
Det där humöret är inte att leka med, utbrott för allt och inget (ibland för båda :/ ). Vi har mest problem med läggningen, igår tog 1,5 h. Tack och lov sover hon för det mesta hela natten (ändå till 5).
Det känns bra med inskolningen. Jag var lite orolig för lillan blir väldigt otrygg i nya miljöer men igår var vi på ÖF i stan och det märktes att hon saknat det. Hon tyckte det var jättekul med de andra barnen och satte igång och leka direkt.
Vi har fått ett tydligt inskolningsschema hemskickat. Första veckan är nån timme om dagen, de sista dagarna sitter jag i ett annat rum. Andra veckan är hon där på fm, sista dagen äter, sover och vaknar hon där utan mig. Tredje veckan lämnar vi henne de tider som hon ska vara där. Det känns som det kommer passa henne som tar tid att komma in i nya miljöer.
Det enda jobbiga är att jag tackat ja till ett jobb som innebär att jag "måste" jobba heltid. Vilket innebär att hon kommer vara på dagis mellan 8-16. Känns länge men tröstar mig med att hon kommer vara ledig minst en dag veckan och att jag tror vi vinner på det i längden.
Ja visst känns det konstigt? Från att knappt ha varit ifrån varandra till att separeras varje dag. Måste vara konstigt för dig och veta att detta är sista gången också. Lite sorgligt känns det