• malle88

Majbebisar 2015

Blicka skrev 2016-04-11 06:58:11 följande:

Vilken natt vi hade härom natten! Lillan var vaken 2 1/2 timme... Lagom slut igår! Denna natt bättre iaf men nu har jag åkt på en förkylning :( trist såhär en vecka in i löpträningen. Hoppas på snabbt tillfrisknande. Hur mår ni andra? Haft en bra helg?

Hoppas hon sov bättre inatt! Inte kul när det blir så :(

Trist med förkylning, hoppas du blir frisk snart. Maken hade en mansförkylning i helgen, så nån avlastning blev det inte direkt. Åkte till den lokala 4Hgården och tittade på djuren iallafall. Lillan vart mest intresserad av alla hundarna som folk hade med sig ;)

Vi är allergiska här hemma nu vilket påverkar vårt humör bägge två, hoppas verkligen lillan slipper ärva våra allergier
  • malle88

Måste fråga hur mycket era äter nu? Lillan äter väl en burk mat, en hel smörgås eller en frukt beroende på om det är måltid eller mellanmål men det är så många som påpekar att hon äter så mycket och blir tjock, att vi borde inte ge henne så mycket. Tycker inte hon är tjock alls, hon rör sig hela tiden. Men det är tråkigt att det påpekas nu när hon verkligen äter :(

• malle88
    Blicka skrev 2016-04-12 22:31:38 följande:

Malle - trist kommentar med maten! Tycker inte det låter konstigt men för ngn utomstående kan det ju tyckas som om barnen äter hela tiden. Min mormor säger alltid "ska h*n äta nu igen?", har gjort det med alla mina tre. Ngt som bara kommer o jag tror att jämför man hur det såg ut förut med tex amning var fjärde timme så kanske det kan tyckas att det blir mkt mera mat nu?!

Mm så låter det så du har nog rätt. Det är mest äldre som påpekar att hon äter så mycket. Konstigt att de överlevde förr ;)
  • malle88

Vilken hemsk natt. Har suttit på akuten med lillan hela natten för maken fick så ont i huvudet att jag trodde han fått hjärnblödning :( de hittade ingenting men ville ha kvar honom så nu är lillan och jag själva. Hon har sovit hela natten och jag ingenting alls. Kommer bli en jobbig dag tror jag :( skulle på föreläsning om samspel på BVC men får nog ställa in, risk att jag sover mig igenom alltihop ;) hoppas ni haft det bättre :)

• malle88
    summa21 skrev 2016-04-12 20:48:10 följande:

Men oj, vilja är det som säger så? Det låter väl positivt att hon äter. Vi kämpar fortfarande väldigt med att få i henne mat då hon helst vill amma så jag hade med glädje sett henne äta så mycket.

Nu har hon verkligen börjat klättra på allt, upp på ikea-pallen, upp på fåtöljen , upp i storebrors säng. Hon älskar det men vi kan ju inte lämna henne tre sekunder. Någon som har något tips. Hon blir ju förstås väldigt arg med när vi tar bort henne men det är väl inte så mycket att göra åt det.

Hoppas ni mår bättre, blicka! Även jag och den lilla är rejält förkylda. Blir skönt nu när våren kommer och vi förhoppningsvis inte ska få hem så mycket sånt.

Ja det är konstigt men folk verkar aldrig nöjda. Hon äter för lite /mycket/för stora/små bitar osv. Blir lite trött men det verkar som hon äter normalt så :)

Har tyvärr inga tips mer än att hålla koll :P inte så lätt. Jag låter henne hållas om jag har tid, annars får hon bli arg
  • malle88
    Blicka skrev 2016-04-13 21:36:14 följande:

Malle - hur har det gått för sambon?

Han fick komma hem igår efter ett antal undersökningar, prover och ett dygns observation. De hittade ingenting men det är skönt att han är hemma :)

Vi var hos tandhygienisten i onsdags pratade om tandskötsel. Hon kände efter och tydligen ligger lillans tänder precis under tandköttet och borde komma när som helst. Förhoppningsvis blir hon mindre grinig då :)
  • malle88
    Tjej78 skrev 2016-04-14 20:22:43 följande:

Jobbet flyter på som vanligt, kommit tillbaka in alla rutiner men jag saknar min familj och undrar hela tiden vad dom sysslar med :( Sambon har inte sagt nått rakt ut men man märker att det redan nu blivit en liten aha-upplevelse. Alla rutiner här hemma funkar bra just nu, sover bra och äter bra :) Utvecklingen går framåt, lillan går nu riktigt fort med briovagnen men utan hjälp stapplar hon fortfarande väldigt försiktigt. En framtand ute och halvvägs och den andra spricker igenom vilken dag som helst så snart 4 tänder totalt.

Skönt att jobbet funkar bra, måste vara en jätteförändring mot att vara hemma. Hoppas gången släpper i helgen så du får se det :)
  • malle88
    pco skrev 2016-04-15 21:44:42 följande:

Här är vi sjuka igen vet dock inte riktigt vad det är. Trodde först att hon fått magsjuka då hon börja spy lite i måndags natt och sen bajsade hon ner sig, vilket hon gör varje morgon vid lunch sen dess samt spytt varje natt sen i måndags. Men hon är som vanlig annars leker o äter som vanligt (förutom att hon börjat hoppa över middagen vilket jag ej förstår, vad gör man åt det?)

Undrar även om detta verkligen är magsjuka? Bara nattetid? O bajs på fm 1gång? Allergi? Ingen annan är dålig, det bara kom från ingenstans.

Dessutom har lillan börjat vägra sova utan mig både på dagen o till natten. Vilket innebär att jag inte kan göra några sysslor elr bara sitta för mig själv en stund alls. För jag måste ligga brevid henne i vår säng, kan ej flytta över sen då hon vaknar o är ledsen och kan ej lämna henne i vår säng som är hög, trots att vi satt upp på sidorna för hon sätter sig upp flera gånger när hon sover o bara kastar sig åt något håll :/ hjääälp, what to do?!

Hur mår ni andra? Hur går Det med allt?

Låter som nåt magvirus? Eller har hon ätit något nytt som hon inte tål?

Jobbigt när de vill vara så nära, hoppas det går över snart
  • malle88
    Blicka skrev 2016-04-15 22:04:31 följande:

Rullar på här, lillan härmar jättemkt o är så himla go. Hon ska ofta mysa! Vi har lite syskongnabb vilket är jobbigt men det ska väl rätta till sig det med!

Vi har också en liten härmapa, det är väldigt gulligt :) nu står hon stadigt och igår tog hon ett ministeg :)

Lillan vill inte längre bli matad utan ska äta själv, burkmat går bara om vi är borta och hon blir distraherad ;)

Annars är hon en riktig snackis, "pratar" hela tiden :)
  • malle88
    Blicka skrev 2016-04-16 18:56:39 följande:

Nyss kom ett tydligt o klart "titta" från lillan o ett mkt bra försök till titta där. Fjärde tanden har nu spruckit igenom. Febern är kvar så jag hoppas på lugn natt.

Heja lillan :) roligt med nya ord! hoppas hon kryar på sig snart!
Svar på tråden Majbebisar 2015