• malle88

Majbebisar 2015

Blicka skrev 2016-03-09 19:01:17 följande:

I em fick lillan premiärkrypa på barmark! Galonisar på o även galonhandskar. Kul men jobbigt skulle hon nog säga själv! Imorgon ska jag köpa galontossor till fötterna då stövlar känns för klumpigt. Hon har väntat på att leka ute som bröderna o bara blivit arg i vagnen när hon sett dom springa runt.

Vad roligt att hon tyckte om det. Ska bli roligt nu när man kan bara ute mer. Vi var ute och kröp i snön förra av veckan :) Fleeceoverall och skalbyxor och uggs körde vi. Vart köper man galontossor? Lät ju jättebra :)
  • malle88
    pco skrev 2016-03-09 22:51:20 följande:

Vad har ni på era små ute nu? Min lilla har fortfarande fodrade byxor o vinterjacka o vinter skor, känner att Hon rör sig inte så mkt än ute utan mest gungar, pillar lite i sanden o små kryper runt.

Men samtidigt så mitt på dagen, som idag var det sol o 10 grader, så svårt tycker jag :/

Blicka: din hade galonisar sa du? Vad hade hon mer på sig, något fodrat på fötterna? Något under galonisarna?

Min lilla vill ju inte ens gå när vi håller i henne som din, så hon sitter ju mest bara på marken, så vill ju inte att hon ska bli kall lixom.

Fleeceoverall, skalbyxor och ett par gamla ärvda uggs har hon. Alt. stickade ullstrumpor. Sen vantar, halsduk och mössa såklart. Vi är ju inte ute länge om det är för kallt eller vått :(
  • malle88
    malle88 skrev 2016-03-10 07:35:58 följande:

Fleeceoverall, skalbyxor och ett par gamla ärvda uggs har hon. Alt. stickade ullstrumpor. Sen vantar, halsduk och mössa såklart. Vi är ju inte ute länge om det är för kallt eller vått :(

:( =:)
  • malle88
    Blicka skrev 2016-03-10 12:27:14 följande:

Pco - vad kul med fruktstängerna mm. Får kika om jag är på ica!

Malle - jag har hittat galontossor idag på en lite mindre barnklädes/barnvagnsbutik. Celavie heter märket, är fleecefodrade o kostade 129 kr. Kanske finns det ngn sådan butik kring där du bor?

Tack för tipset!
  • malle88

Önskar jag hade nåt bra sluta nattammatips men tyvärr :(

De senast två dagarna har jag ammat henne i sömnen innan jag lägger mig och fått bort två uppvak på natten. Nu vaknar hon bara kl tre. Jättegött :) ska försöka få in vanan och sen se om jag kan peta in välling istället

• malle88
    Tjej78 skrev 2016-03-11 09:05:28 följande:

Nu är vi hemma igen, borta bra men hemma bäst. Vår resa blev tyvärr inte alls bra :( Båda flickorna blev magsjuka och kräktes och fick diarré. Man kan ju aldrig veta när de ska bli sjuka så vi fick göra det bästa av situationen men ändå tråkigt. De två sista dagarna var okej så vi proppa dom fulla med aktiviteter och fick åka pulka, skidor, spark, lekplats mm

Alla rutiner är upp o ner så nu börjar vi på ruta ett igen men redan efter ett dygn (kom hem igår eftermiddag) känns allt mycket bättre, har tom fått sova hela natten idag fr 19.30-05.20. Hon fick välling i sömnen vid 23 sen igen när hon vakna kl 5.20 och somna om till 6.45 :)

Idag ställde sig lillan upp, drog sig upp från sittande mot tv-bänken :) Skulle precis fotografera och skicka till hennes pappa men då ramla hon men ramla till sittande igen och var hur glad som helst.

Vilken fin bild :) Trist att dem blev sjuka men kul att de hann med något iallafall :)
  • malle88

Lillan har lärt sig busa. Så himla gulligt. När hon ser något hon vet hon inte får (t ex hundkorgen eller kontaktuttag) ser man hur det glänser till i blicken och hon kryper dit med en väldig fart och gapskrattar. Inte som med hundarnas vattenskål, för då är det tyst. Svårt att inte skratta själv utan säga ajaj ;)

Idag har hon ägnat större delen av fm åt att prata med sin docka under köksbordet. Har hon inte gjort förut men de verkar ha en del att avhandla ^^

Har era några favvoleksaker?

• malle88
    Blicka skrev 2016-03-14 11:24:57 följande:

Ja nu har jag opererat mitt navelbråck o svärföä är hemma o sköter ställningarna. Skönt så jag kan ta det lite lugnare någon dag o veta att barnen har det toppen med dom.

Hoppas det läker bra nu då :) skönt att svärfar kunde rycka in så du får vila :)
  • malle88

Bvc idag! 73,5 cm och 8800 g. Trodde hon skulle väga mer, men kurvan följer hon iallafall så det är bra.

Sköterskan tyckte jag skulle sluta amma nu. Jag är fortfarande i riskzonen för att utveckla en depression och hon trodde det kanske var amningshormonerna som spökade. Hon kanske har rätt och det är därför jag så sällan känner mig glad. Lillan äter bra och behöver inte mjölken. Hon trodde det lättaste skulle vara att bara tvärt sluta, det viktigaste var att bestämma mig. Ska diskutera med maken ikväll så får vi se hur vi gör

Lillan tog sina första fyra steg igår med gåvagn. Hon verkade inte så impad dock för hon vägrar göra om det ;)

• malle88
    Blicka skrev 2016-03-14 19:03:57 följande:

Så bra att hon följer sin kurva! Vi ska på BVC nästa vecka. Har börjat plocka fram stl 80 men det är så märkligt - tycker inte själv hon växer nämnvärt men det märks på kläderna.

Ja men prata med sambon hur ni ska göra med amningen! Hur mkt ammar ni nu? Det är iaf viktigt att ni landar i beslutet, att det känns bra. Du kanske minns mitt dilemma kring att trappa ner amning när jag skulle lägga till en medicin för min astma? Nu känns det skönt att ha slutat amma men då var det lite känsloladdat helt klart!

Haha vad olika ser kan vara, har precis plockat fram storlek 74 ;)

Ja jag tänkte faktiskt på dig :) jag känner mig ganska nöjd med amningen, ska bli skönt att sluta och få min egen kropp tillbaka. Vi kom fram till att försöka. Maken börjar nya jobbet nästa måndag och vore skönt att få det gjort. Beslöt även att få henne att sova i egen säng samtidigt.

Gick väl sådär, det har tagit över 2 1/2 timme att lägga henne men vi hade bestämt oss. Hoppas verkligen hon sover bra inatt.
Svar på tråden Majbebisar 2015