• Blicka

Majbebisar 2015

Serah - vad kör ni för bil förresten? Ni har ju också tre barn. Vi har fått erbjudande att köpa en Chrysler Grand Voyager men är lite osäker. Läser så mkt negativt om den...

• Blicka
    Serah skrev 2016-02-01 15:22:42 följande:
    Men betyder det att han fryser om han är kall på nacke och mage? Det är det som oroar mig mest :/

Vi har en Volvo V40 just nu. Får se vad det blir för bil sen. Vi har inte funderat på det riktigt än. Blir väl efter rul om allt ser bra ut. Kub om några veckor men vågar knappt tänka eller tro nåt just nu. Rädd att det lilla livet inte mår bea eftersom jag blödit till och från.
    Nacken brukar ju vara bra att känna på men samtidigt låter det ju som att han borde vara varm om ni har täcke på!

Bil är ett projekt... Vi behöver ju egentligen inte byta men då erbjudandet dök upp måste vi iaf undersöka saken.

Håller tummar det är bra med lilla livet i magen! Har du haft mer blödningar? Hur mår du i övrigt?
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-02-01 18:00:05 följande:
    Hon har pyjamas med fötter och täcke. Tycker det verkar varmare med fötter men jag inbillar mig nog bara ;) hon ligger alltid helt stilla så hon tar aldrig av sig täcket. Har ni provat sovpåse?
    Imponerad att hon ligger stilla! Alla mina är som små propellrar! Täcke har vi knappt haft första året just av den anledningen...
  • Blicka
    Serah skrev 2016-02-01 19:01:10 följande:
    Tycker det jag med... Kanske skulle testa med strumpor också.

Verkligen! Vi är inte ett dugg bilkunniga så jag fasar lite för den dagen vi behöver kika efter ny bil. Förstår att det känns frestande när ni fått ett erbjudande. Vad har ni för bil nu?

Inga mer blödningar. Vilket är skönt. Men jag känner inte så mycket. Det enda jag känner är trötthet och kissnödig. Och att min mage är mer svullen. Jag intalar mig att det är bra så länge jag märker av dom tecknen :)
    Vi har en Audi A6 nu. Så vi sitter inte i sjön! Lite tveksam till att byta då mkt jag läser om bilen är negativt (Chrysler Grand Voyager) så jag vet inte...kanske bättre då att börja tänka vilken vi vill ha o spara lite till om den kostar mer.

Vad skönt att blödningarna avtagit! Låter som helt normala symtom.
  • Blicka

Nu är det svårt att somna på kvällen... Tvååringen springer mellan olika sängar o vill lillan bara ställer sig upp o vägrar ligga ner! Så nu får hon vara vaken en stund till. Kommer ihåg att det varit såhär även med de äldre en period o det går ju över... Men det är ju såååå jobbigt när man är van att hon somnar själv på några minuter.

• Blicka
    pco skrev 2016-02-01 21:02:11 följande:

Nu när lillan vart sjuk så har hon sovit mkt hos mig och sen mellan oss i sängen men nu när hon är frisk så har jag försökt få henne o sova i egen säng igen men det går inte. Hon somnar hos mig när hon får flaskan och sen sover hon Max 1h i sin säng o vaknar o är ledsen. Tar då upp o hon somnar om o sen lägger ner henne igen men vaknar då o är ledsen igen. Lägger vi oss brevid henne i våran säng o sen går upp så sover hon kvar utan att vakna.
    Hon får gärna sova hos oss men vore ju kul o kunna få egen tid med mannen att kanske prata om dagen elr så för ibland kommer han hem sent o jag redan lagt mig.
    Tänker att vaknar hon på natten så får hon absolut komma o sova med oss men att hon sover ett tag i sin säng så hon känner trygghet även där.
    Vill ju såklart att hon ska få närhet om hon vill ha det.
    Hur hade ni gjort? Låtit det vara såhär så kanske det ordnar sig senare? Tips?

Vi har sängen nära som malle tipsade om! Supersmidigt. Hjälper inte oss nu med att söva - 21.30 somnade hon efter kämpande in i det sista.
  • Blicka
    Blicka skrev 2016-02-01 21:58:27 följande:
    Vi har sängen nära som malle tipsade om! Supersmidigt. Hjälper inte oss nu med att söva - 21.30 somnade hon efter kämpande in i det sista.
    Kan tillägga att det är toppen på natten när hon vaknar till. In med napp, stryka lite o somna om.
  • Blicka
    Tjej78 skrev 2016-02-01 22:58:27 följande:

Hostan har blivit värre för den stora, var precis inne hos henne, gav alvedon plus hostdämpande. Blir nog att ha henne hemma imorgon men så typiskt för det är imorgon vi ska på ultraljud av njurarna på lillan.... Hoppas på en bra natt men förväntar mig inte det så får vi se hur alla mår imorgon när vi vaknar.

Förhoppningsvis blir det inte så illa! Nu godnatt o förhoppningsvis förskola för mellan imorgon! Lycka till med lillan imorgon, du får uppdatera.
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-02-02 21:44:35 följande:

Mamma-barnträning idag, har äntligen startat i vår håla :) kommer nog kännas imorgon ;) Lillan hade jättekul bland alla hantlar, band och pilatesbollar :)

Lillan har skrikit i sömnen flera dagar i rad, är det någon mer som har det så? Antar att hon drömmer mardrömmar.

Nu ska jag sova, lillan somnade redan halv sju så antar vi kommer gå upp tiiiidigt imorgon :/

Vad kul med träningen! Heja heja! Här drar uteträningen igång nästa vecka. Lite sugen men måste bli helt frisk först (ja nu har det vänt)!

Oroliga läggningar o ibland gråt. Idag var jag glad över vyssanlull tassarna på spjälsängen.
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-02-03 08:48:31 följande:
    Äntligen är du bättre! Håller tummarna för att det fortsätter :D ta det lugnt bara så du inte börjar träna i förtid :)

Läggningarna går bättre här igen men nätterna är fortfarande många uppvak. Om jag orkar ska jag ta tag i det nästa vecka och ge henne vatten som Tjej78 fått tips om. Maken är bortrest så vi kan lägga dagarna som vi vill
    Nej ska inte gå ut o anstränga mig i förtid! Det är ingen hård träning heller utan mer fokus att bygga upp inre magmuskler o grundstryka inför vanlig träning o vanlig träning siktar jag på att hoppa på efter min op av navelbråck, när det har läkt. Skulle ju ha gjort op igår men blev nu 14/3.

Blev det tidigt imorse?
Svar på tråden Majbebisar 2015