• summa21

Majbebisar 2015

pco skrev 2016-04-15 21:44:42 följande:

Här är vi sjuka igen vet dock inte riktigt vad det är. Trodde först att hon fått magsjuka då hon börja spy lite i måndags natt och sen bajsade hon ner sig, vilket hon gör varje morgon vid lunch sen dess samt spytt varje natt sen i måndags. Men hon är som vanlig annars leker o äter som vanligt (förutom att hon börjat hoppa över middagen vilket jag ej förstår, vad gör man åt det?)

Undrar även om detta verkligen är magsjuka? Bara nattetid? O bajs på fm 1gång? Allergi? Ingen annan är dålig, det bara kom från ingenstans.

Dessutom har lillan börjat vägra sova utan mig både på dagen o till natten. Vilket innebär att jag inte kan göra några sysslor elr bara sitta för mig själv en stund alls. För jag måste ligga brevid henne i vår säng, kan ej flytta över sen då hon vaknar o är ledsen och kan ej lämna henne i vår säng som är hög, trots att vi satt upp på sidorna för hon sätter sig upp flera gånger när hon sover o bara kastar sig åt något håll :/ hjääälp, what to do?!

Hur mår ni andra? Hur går Det med allt?

Så jobbigt! Vår lilla hade diarré i över två veckor för ett par månader sedan. Det var också grönt som alger. Troligtvis var det något virus. Kanske det kan vara något sådant? Vår tjej var också pigg i övrigt.
  • summa21
    Blicka skrev 2016-04-15 22:04:31 följande:

Rullar på här, lillan härmar jättemkt o är så himla go. Hon ska ofta mysa! Vi har lite syskongnabb vilket är jobbigt men det ska väl rätta till sig det med!

Så härligt det låter! Vi har det också tufft mellan syskonen men de har sina stunder och så glad hon blir nät storebror vill busa lite.

Vår lilla älskar att gunga. Om vi går ut sätter hon far dit och blir riktigt arg när hon inte får.

Hon härmar absolut en del men får för mig att det är mindre än vanligt. Det är dock mycket mer än storebror som inte härmade alls i den åldern.
  • summa21
    Blicka skrev 2016-04-16 08:55:12 följande:

Vi har mest bråk/gnabb mellan de två största, mellan kan stundvis vara taskig mot lillan. Det är underbart att se när de har stunder av tid ihop utan gnabb!

Lillan gillar också att gunga!

Funderar du mkt på ev svårigheter hos lillan eftersom storebror har sina särskilda behov?

Ja, jag funderar en del på det. Hon är så intensiv och svår att fånga upp ibland. Storebror var också svår att fånga upp. Båda har varit stela i famnen och enormt svårt att komma till ro och somna. Annars härmar hon mer än vad han gjorde och tydligare med vad hon vill. Men hon är mer intensiv och blir mycket argare när hon inte får som hon vill. Hon är mycket bättre motoriskt, har ju gått länge, vilket han inte hade i den åldern. Ja, det blir ju att jag jämför och tänker på hans diagnos. Men att jämföra till viss del är kanske normalt. Funderar ni på hur era är jämfört med syskonen? Jag är ändå betydligt lugnare än när han var liten.
  • summa21
    Blicka skrev 2016-04-16 10:48:08 följande:

Lillan har feber :( tyckte hon var gnällig efter vilan o fanns ju en förklaring. Nu har hon fått lite alvedon, får se om hon piggar på sig.

Infektionerna verkar gå runt hos er med. Mår du bra igen? Hoppas lillan kryar på sig!
  • summa21
    pco skrev 2016-04-16 13:00:32 följande:

Okeej, ja det kan det ju vara iof. Har inte spytt nu i natt något men bajsar fortfarande löst :/

Men var ni mest hemma då? Elr hur gjorde du? Mår hon bra nu? :)

Nä, mannen hade ute henne som vanligt. BVC trodde först att det kunde vara mjöljproteinallergi så vi tänkte inte på att ha henne hemma extra. Efter två veckor började det bli bättre och efter tre så bajsade hon som vanligt igen. Då hade vi pratat med vc som trodde det var virus. Hoppas det inte blir lika långdraget för er lilla! Hut har det varit under dagen?
  • summa21
    Blicka skrev 2016-04-17 18:51:09 följande:

Fortsatt febrigt idag hos lillan :( runt 39 hela dagen. Stackars liten. Hoppas det vänder imorgon! Annars ligger föä-bebisträffen risigt till på tisdag :(

Har börjat fundera kring våra matrutiner. Lillan vill allt mer äta det vi äter o just nu äter hon middag kl 16, vi vid 17.30-18 (hon äter gröt då). Funderar på att snurra på målen dvs att hon får gröt kl 16 o middag sen med oss. Vad tror ni?

Usch stackarn. Hoppas verkligen det går över snabbt. Vi börjar äntligen bli friska alla.

När det gäller maten har jag tyvärr inga bra råd. Vår lilla ammar fortfarande alldeles för mycket. Men jag tycker det låter rimligt det du skriver.
  • summa21

Blicka, tycker också det låter som att hon kräks av slemmet och ofta gör de ju det när de börjar bli bättre. Det är nog ingen fara.

Ingen av våra har ätit babygröt men däremot kan det funka när vi gör egen. Då mixar vi havregrynen och kokar med tex hallon eller med fryst mango och kokos. Även vi föräldrar tycker det är rätt gott ?

• summa21
    malle88 skrev 2016-04-20 08:30:03 följande:

Kommer ni ha tårta på barnens födelsedag? Jag tänkte först göra fruktsallad för lillan tycker så mycket om det men det blev ett ramaskri från svärisarna när jag sa det igår. Det är redan ett väldigt tjat om att hon inte får bullar, sockerkaka och kakor varje gång vi är där (och vi är där minst två gånger i veckan). Jag vill inte förstöra hennes kalas med en massa tjat (fast jag vet att hon inte kommer komma ihåg det). Nu känns inte kalaset lika kul längre :/

Men fy vad trist med tjat! Kan din man prata med dem om det? Min pappa kan ha lite liknande tendenser men jag tycker det är lättare att säga till när det är min pappa. Dessutom är han ganska snabb på att ändra sig när vi pratar om det. Vi tänkte göra en masxarponedessert med jordgubbar.
  • summa21
    Blicka skrev 2016-04-20 09:13:18 följande:

Så glad över skolans personal! Frågade om upplägget i em o berättade också att lillan är sjuk o inte vill vara så mkt inne med henne utifrån ev smitta. Då erbjuder dom mig att gå in o titta med äldsta på utställningen direkt medan de passar lillan ute. Guld värt! Så nu har äldsta fått visa skolans temaarbete o vi kan i em hålla oss på uteaktiviteterna!

Vad härligt att höra! Skönt att det löste sig!
  • summa21

Att de vill ge era små godis känns så himla konstigt och särskilt att fortsätta tjata om det. De läser väl in sina egna känslor på något sätt; de hade blivit besvikna om de inte hade fått sitt kaffebröd. Men de små blir ju inte besvikna.

Dock har vår lilla redan smakat godis. Storebror hade ett par nonstop och gav henne en innan vi hann hejda honom. Vi gick säga att hon inte får äta sånt men att det var snällt av honom att dela med sig ????

Tyvärr inga tips till dig blicka. Vi har hitomls Heller aldrig haft magsjuka.

Svar på tråden Majbebisar 2015