Majbebisar 2015
Ja det hoppas jag med! Har rejält ont nu så att få hjälp är guld värt! Snart ska lillan läggas så farfar får nog bära upp o lägga i sängen för det har jag inte lust till idag.
Nej passa på och njut av hjälpen :)
Ja det hoppas jag med! Har rejält ont nu så att få hjälp är guld värt! Snart ska lillan läggas så farfar får nog bära upp o lägga i sängen för det har jag inte lust till idag.
Hur går det med alla små som vill ut o gå? Lillan har ganska hög fart med gåvagnen! Kul!
Känner mig öm o lite svullen efter op igår. Trött på det så ska lägga mig o vila när barnen gått i säng. Men tog bort förbandet i em o kunde se att jag numera har en navel som går inåt :) tänk vad lite dom kan göra en glad! Svärföä sköter det mesta med barnen vilket jag är så glad över. Har dock ritat i nästan en timme med mellan - så kul!
Va duktiga era är som börjat ta några steg. Här står vi fortfarande stilla på den fronten. Hon vill knappt ta ett steg när jag håller i henne. Hon tycker dock det är kul att stå ibland, annars drar hon upp benen o inte ens vill stå heller.
Men det kommer väl antar jag.
Nu har vi fått svar om förskola och hon kom in där vi ville oxå :) hur ska ni göra?
Har ni bra tips på en billig slit o släng vagn till förskolan? Hon kommer sova ute nämligen. Vill såklart att den ska vara ombordnad, fullt liggläge och gärna för en billig slant :)
Lillan håller på att få sina två tänder där uppe nu oxå :) sylvassa som tusan hehe.
Vad tycker ni om chicco liteway förresten som resevagn? Tänker annars att man kan köpa en akta graco plus solo?
Båda är fullt liggläge vilket är viktigt och sen får man ändå köpa till förlängd sufflett men gracon har matbricka oxå. Vad tycker ni?
Lägg in bevakning med notiser så kanske du hinner vara först nästa gång.
Jo lillan ska börja fsk i augusti. Fått plats men inte avdelning. Blir nog bra men trivs väldigt bra hemma med henne så det är konstigt också. Tur att det är ett par månader kvar!
Nyss vaknade äldsta o grät pga ont i örat stackarn. Efter en alvedon sussar han gott här bredvid mig. Sambon somnade snabbt om o här ligger jag vaken... Suck! Hoppas kunna somna snart igen.
Det verkar gå ok att sluta amma för lillan. På dagarna försöker hon få till det men på natten nöjer hon sig med vatten. Gnäller och somnar om. Igårkväll tog det bara 20 minuter allt lägga henne. Imorse låg hon ett tag och kvittrade i sängen. Har aldrig hänt förut. Jag tycker hon verkar mer utvilad de två senaste dagarna, kanske för att hon inte ligger och halvsover med tutten I munnen.
Jag har däremot jätteont i brösten. Försöker handmjölka men det går inte så bra. Hoppas det försvinner snart
Vilken hemsk natt vi haft! Från kl ett sov hon max 20 min i sträck fram till fem, då sov hon hela 30 min och vaknade som en sol. Fattar inte att jag inte gav upp. Fast ännu mer konstigt att maken bara vaknade en gång :O
Kommer inte ihåg vem som efterfrågade fiskrecept men häromdagen gjorde jag kokt torsk och potatis och det var jättenkelt. 1 st fiskblock (torsk) och några potatisar. Släng i en kastrull med vatten och låt koka. När torsken blivit vit och faller isär av sig själv är den klar. Några minuter innan dess kastade jag i en näve ärtor. Mixa/mosa och servera :) man kan ju koka torsk och potatis var för sig och äta hela familjen också :) var väldigt gott
Idag ska jag laga kotlett och rotsaker. Men först ska jag vila ;)
Hur mår du Blicka? Känns det bättre?
Äntligen är denna dagen påväg att ta slut! Gnäll, inte sova eller äta, gnäll och feber på em, vill amma och gråter :( Ont i munnen och gnager på allt. Gav alvedon innan läggdags och hon somnade på två röda. Hoppas verkligen hon får sova bort allt så hon är pigg imorgon när vi har födelsedagskalas.
Nu ska jag slänga ihop en tårta (gav mig inte på det med lillan). Maken skulle handla bär och kom hem med nån havtorn-gojibärmix(?), går det ens att göra tårta på det?
Hoppas det går bra för mellan Blicka :)
Bra att ni pratade ut Serah :)
Vi kämpar vidare med lillan, har tyvärr inte mycket roligt att berätta. Tänkte gå på barnmässan men ställde in för ville inte dra med henne när hon inte mår bra.
Vi börjar få ordning på dagsömnen. Hon sover 9-10 och 14-15 och somnar 19.30. Hur hon sover på natten behöver vi inte berätta just nu ^^
Någon som har förslag på vad man kan ge på natten som inte är välling (provat flera sorter men nej)? Hon verkar hungrig på natten och kl 5.30 får vi gå upp och ge gröt. Vore trevligt att sova lite lägre :)