• malle88

Majbebisar 2015

Jag hoppas gärna in :) min tös är född 13e maj och drygt tre månader. Hon är världens goaste såklart men jag har varit ganska deprimerad, ensamheten när jag gick från att jobba till mammaledig var en chock. Nu efter sommaren har det blivit bättre äntligen :)

Hon sover mellan 20-6 och äter en gång. Gnäller nästan aldrig och ler och jollrar jämt. Vi har fått börja med ersättning nu eftersom mjölken inte räcker. Har nappflaska från MAM som hon hatar så det går inte bra, nån som har tips på hur man ska göra? :) jagbjublade typ när de föreslog ersättning för då kan maken ge henne och jag gå ut själv :)

• malle88
    Blicka skrev 2015-08-20 09:46:03 följande:
    Välkommen!

Vad skönt att du börjar må bättre! Omställningen är stor... Men skönt att du o maken kan hjälpas åt med matning så du kan komma ut lite. För mig har det varit viktigt att ha ngn att umgås med, ta en promenad med, luncha med under ledigheten. Har anmält mig till en grupp för omföderskor på BVC så hoppas det startar nu i september o att jag hittar ngn som jag fortsätter träffa efteråt.
    Tack! Har haft mycket hjälp av min sköterska på BVC, hon är guld värd Hjärta är med i BVCs föräldragrupp, men efter varje träff rusar typ folk därifrån så har inte fått kontakt med någon. Ska iallafall på rytmik, babysim och en annan typ av föräldraträff så får vi se. Försöker ha något inbokat varje dag, även om det som idag är att åka till återvinningscentralen Flört

Vad tycker dina äldre om lillebror? Stolta eller avundsjuka? Glad
  • malle88

Majbebisar 2015:

malle88 Flicka 13/5. Första barnet
    Blicka, fick en flicka 21/5. Har två pojkar (-08,-13) sedan innan.

• malle88
    Blicka skrev 2015-08-20 11:52:40 följande:
    Har ni ingen telefon/maillista i föräldragruppen? Föreslå promenad eller nåt? Det kanske inte är ngn som törs ta första steget?

Bröderna gillar sin lillasyster. Visst finns det stunder av avundsjuka men de är få. De pratar o gosar gärna med henne!
    Nope frågade på föräldragruppen men bvc lämnade inte ut. Nästa gång är sista gången så då ska jag be att få kontaktuppgifter så får vi se vad som händer
  • malle88

Välkommen Dubbeljuni!

Jag var också inställd på att gå över tiden men damen kom dagen innan. Tyckte det var jätteskönt. Hoppas din lilla inte fick några problem pga att hon föddes för tidigt.

Om vi är hemma tränar vi magläge, pillar på olika material (handukar, gräs, filtar, kläder och vad mer jag hitttar. Hon gillar att pilla ;)), gör miner åt varandra, sjunger och pratar. I övrigt hänger hon med i hushållsarbetet och promerar en del :) ägnar mycket tid åt amning med, tydligen livet enligt henne :)

• malle88
    Kissemiss skrev 2015-08-21 17:46:50 följande:

Tjejer hjälp mig välja åkpåse!!

Tycker de översta två på sidorna var snyggast :) har de samma funktion allihopa?

Behövs åkpåse? Det beror kanske på var man bor men jag bor en bit från Karlstad och vi kan ha nedåt -20--25. Tänkte annars overall och ulltäcke? Vad tror ni?
  • malle88
    Blicka skrev 2015-08-22 09:07:05 följande:

Jag har haft åkpåse till mina barn (bor i Stockholm). Fördelen tycker jag är att med åkpåse kan du klä barnet i tunnare kläder o när du kommer in exvis i affär/efter promenad öppnar du bara åkpåsen o bebis kan sova vidare i vagnen. Går ju självklart att öppna overall också så är väl smaksak. Jag har haft tunn overall första vintern till mina små. De är mest i vagnen ändå o inte i snön/på pulka någon längre stund. Mina barn är födda i maj o juli.

Tack! Då ska jag fundera lite till. Vi använder inte vagnen jättemycket eftersom vi bor på landet och mest åker bil :)
  • malle88
    pco skrev 2015-08-23 21:57:22 följande:

Tjejer, hur tänker ni kring maten nu när våra små blir 4 månader? Någon som ska börja med gröt? Puréer osv?

Tänkte vänta tills hon själv visar lite intresse, det gör hon inte nu. Isåfall får hon smaka på vad vi äter. Har hon inte visat intresse innan fem månader får jag nog börja med gröt eller nåt annat med gluten. Har massor med matallergier i släkten och kan man minska risken för något så vill jag det :)
  • malle88

Usch känner att depressionen börjar komma tillbaka nu när gubben börjat jobba igen (är så avundsjuk!). Hade två saker inplanerade i veckan, dopsamtal och föräldragrupp, och de har jag såklart dubbelbokat. Så kan inte gå på sista föräldragruppen. Ska försöka ringa och få de andras kontaktuppgifter på något sätt iallafall!

Idag ska jag hälsa på jobbet i eftermiddag. Ska bli roligt!

• malle88
    Blicka skrev 2015-08-24 09:57:39 följande:

Vad jobbigt! Du kan inte boka om dopsamtalet? Annars ringer du BVC o säger att du önskar att en lista med kontaktuppgifter skrivs o att dina är ok att lämna ut! Kul o hälsa på jobbet, ska göra detsamma nästa vecka.

Tyvärr, det var enda gången både maken och prästen kunde. Fick inte tag i bvc idag så får försöka imorgon igen innan vi åker. Tack för peppen! :)
Svar på tråden Majbebisar 2015